Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Voltageverschil vervangende accu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:18

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil een extra accu kopen voor mijn systeemcamera. De originele kost 50 euro en heeft een mAh van 900 en 7,2V.
Accu's van derde partijen kost 15-25 euro, hebben uiteenlopende mAh's (op papier), maar vooral opvallend, 7,4V.

De capaciteit boeit me niet heel veel, maar ik maak me wel een beetje zorgen over het hogere voltage.

Is het gebruik van een ander(hoger) voltage riskant voor de werking en levensduur van de camera? En zijn dergelijke risico's aanwezig bij 0,2V verschil?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Camera: Olympus M10 mkII, accu: BLS-100

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

Beste antwoord (via DirtyBird op 18-01-2018 09:13)

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:41

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

IK heb in verleden meermaals batterijen besteld op DX.com voor Sony a7rII en Fujifilm X. En nooit problemen mee gehad. Deden ook niet onder voor origineel.

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:41

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

IK heb in verleden meermaals batterijen besteld op DX.com voor Sony a7rII en Fujifilm X. En nooit problemen mee gehad. Deden ook niet onder voor origineel.

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:42
@DirtyBird Wat Superdaantje zegt zal het allemaal wel los lopen. Logischerwijs zit er in de camera nog een circuit dat ervoor zorgt dat de benodigde spanning in de camera stabiel aanwezig is. Procentueel is het een kleine verhoging.

Oplaadbare AA batterijen hebben een spanning 1,2V terwijl de niet oplaadbare versie een spanning hebben van 1,5V wat procentueel veel meer is.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True