Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nailyk
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-02 15:34
Helloo.
Dus ik heb een vraagje.
Hoelang gaan 2de hands gpu's mee, en ik heb het niet over hoe lang zijn ze goed genoeg voor games, maar wanneer gaan ze gewoon kaput, na hoeveel jaar van gewoon gebruik (alle gewone gpu's natuurlijk ook).
Is het het waard om een 2de hands gpu te kopen bij deze prijzen?

Nailyk

Beste antwoord (via Nailyk op 17-01-2018 16:57)

Verwijderd

Dit hang van een aantal dingen af:
- Hoe oud is de kaart?
- Hoe is er mee om gegaan kwa onderhoud?
- Is er ge-overclocked? Zo ja, dit kan de levensduur aanzienlijk verkorten.

Het is natuurlijk nooit echt te garanderen, maar de meeste nieuwe kaarten halen vaak de 6-8 jaar wel, soms zelfs nog wel langer, dus als de kaart 4 jaar oud is kan hij opzich nog wel 4 jaar vooruit voor ie het loodje legt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2018 16:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hang van een aantal dingen af:
- Hoe oud is de kaart?
- Hoe is er mee om gegaan kwa onderhoud?
- Is er ge-overclocked? Zo ja, dit kan de levensduur aanzienlijk verkorten.

Het is natuurlijk nooit echt te garanderen, maar de meeste nieuwe kaarten halen vaak de 6-8 jaar wel, soms zelfs nog wel langer, dus als de kaart 4 jaar oud is kan hij opzich nog wel 4 jaar vooruit voor ie het loodje legt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2018 16:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De meeste GPU's gaan makkelijk 10 jaar mee. Er zijn uitzonderingen bij bepaalde series waar fouten in zitten, die gaan vrijwel allemaal kapot. Als je iets koopt wat iets van 2 jaar oud is maakt dat de kans dat deze de komende 5 jaar kapot gaat erg klein. Je kan natuurlijk altijd pech hebben, maar GPU's zijn over het algemeen zeer betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:21

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Elk exemplaar is anders natuurlijk, maar gemiddeld zullen ze langer meegaan dan je er nog fatsoenlijk op kunt gamen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Als uiterst doemdenkscenario: een kaart kan al kapot in de doos uit de fabriek komen. Het is dus net zoals het leven niet te voorspellen.

Het gemiddelde zegt echter dat er wel een gedegen reden is om te vertrouwen op een langere levensduur dan de bruikbare levensduur.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 23:17

makje

Professioneel prutser

Men zegt dat door coinmining videokaarten sneller kunnen verslijten en dat nVidia daarom speciale miningkaarten gaat uitbrengen (vooral speciaal in minder lange garantie ofwel in het voordeel van nVidia...) nieuws: Gerucht: Nvidia ontwikkelt miningvariant van GTX 1070
Bij voorkeur dus geen ex-mining kaart, maar ja hoe weet je dat :o

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Als het niet structureel te heet wordt is het vaak eerder verouderd dan fysiek kapot. Als we kijken naar bijvoorbeeld een onderdeel wat veelvuldig stukgaat; de condensator, dan wordt deze juist slechter bij geen gebruik dan intensief gebruik. Dat heb ik zelf ook wel ervaren (n=1) primawerkende printplaten weggelegd (videokaarten) die dan na enkele jaren ineens niet meer werken, terwijl ze het voorheen prima deden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 10:45
Laten we eerlijk zijn. Ik heb eigenlijk nog nooit een GPU 6-8 jaar aan een stuk gebruikt.
Meestal koop je dat, game je ermee voor 3-4 jaar, en nadien koop je een nieuwe. Want die 'oude gpu' kan amper nog ultra/high spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:03
hierzo een amd 7950 die na 5 jaar kapot ging, 2 jaar als mine kaart en nog 3 jaar mee gegamed. met gamen werd die overigens heter dan tijdens minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Qinshi schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:41:
Laten we eerlijk zijn. Ik heb eigenlijk nog nooit een GPU 6-8 jaar aan een stuk gebruikt.
Meestal koop je dat, game je ermee voor 3-4 jaar, en nadien koop je een nieuwe. Want die 'oude gpu' kan amper nog ultra/high spelen.
Lang niet iedereen moet steeds op ultra/high spelen.

Enige reden dat ik afgelopen 5 jaar een nieuwe GPU moest kopen was omdat m'n GTX660 om vooralsnog niet opgehelderde reden na 3 jaar dood was. Dus zit er nu een GTX960 in m'n PC, die voorlopig nog prima voldoet voor mijn doeleinden. Goede kans dat hij de 6-8 jaar wel haalt als het niet stuk gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1