Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi allemaal,

Wij werken met nogal grote Excel documenten opgeslagen in binary (.xlsb). Nu krijg ik klachten dat het traag werkt op een Ipad air 2.... Heeft Apple problemen met .xlsb bestanden? Of is het gewoon de Ipotato gebakkenlucht 2 met 2 gig ram en 3 cores op 1,5GHz?

Op mijn Nokia 6 werk alles verrassend snel :? Ik bezit zelf geen Apple producten om te testen 'helaas' O-)

Google staat vol met topics over .xlsb bestanden die niet geopend kunnen worden, maar niks over prestatie problemen :? Ik heb nu gestripte standaard excel bestanden teruggestuurd om te testen, maar ik hoop eigenlijk dat we gewoon binary kunnen blijven gebruiken.

Alle reacties

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:54
Welke app wordt er gebruikt voor het openen van de bestanden? Microsoft Excel?
Ik heb helaas geen ervaring met xlsb-bestanden op iOS, maar puur op basis van rekenkracht t.o.v. de Nokia 6 zou de iPad er geen problemen mee mogen hebben :)

• MC trouble
*dat was ik vergeten bij te zetten*

Excel versie 2.6.1

• MC trouble
Oorzaak gevonden;

Er was veel gebruik gemaakt van volatile functions; VERSCHUIVEN(), OFFSET(), NOW() en INDIRECT().

De desktops waarmee het gemaakt is hadden hier minder problemen mee. Met de onderstaande functie van https://fastexcel.wordpre...s-and-function-arguments/ het aantal berkening geteld.... een kleine 300.000 per keer 0:-)

Public jCalcSeq As Long ''' calculation sequence counter
'
Public Function CalcSeqCountRef(theRange As Range) As Variant
'
' COPYRIGHT © DECISION MODELS LIMITED 2000. All rights reserved
'
' increment calculation sequence counter at Full Recalc or when theRange changes
' fixed for false dependency
'
jCalcSeq = jCalcSeq + 1
CalcSeqCountRef = jCalcSeq + (theRange = theRange) + 1
End Function

Alles ombouwen naar INDEX() en de iet Ipad delen met VBA oplossen zou dit moeten oplossen.