Synology file server opzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Wellicht een erg basic vraag maar ik loop compleet vast. Heb op mijn Synology Drive geïnstalleerd en wil middels Drive voor een specifieke user een login aanmaken zodat we gemakkelijk bestanden kunnen delen maar hoe? google biedt ook weinig uitkomst of ik zoek niet goed maar handig is het niet dat Synology het Drive heeft genoemd. |:(

Wat ik dus wil is:
- via internet benaderbare Drive voor 1 specifieke user met alle rechten (beetje a la dropbox)

Ik heb een shared folder gemaakt met rechten voor deze persoon maar geen idee hoe ik die via internet kan benaderen, als iemand me een schopje de goede kant op kan geven?
Ik heb bijv. met webstation wel een webmap beschikbaar kunnen maken dus het is mogelijk mijn Syno van buitenaf te benaderen.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:28
Heb je de Synology Drive app gedownload op je computer? Heb je Quickconnect ingeschakeld (of heb je een vast IP / eigen domein)? Voorheen heette dit CloudStation, dus als je daar op zocht had je waarschijnlijk meer gevonden.

Hier heb je een stap in de goede richting: https://www.synology.com/...Tutorial/cloud_sync_files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Bedankt maar dat is dus niet helemaal wat ik zoek, het moet voor deze user mogelijk zijn om mijn syno te benaderen zonder iets te moeten installeren. Ik zoek echt een soort dropbox achtig iets, het moet vooral makkelijk zijn.

Waarschijnlijk zit ik te moeilijk te denken en te prutsen maar ben nu een paar uur bezig en heb nog niks werkends helaas.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:41
Synology's File Station?

Al moet daarvoor toch wel een browser geïnstalleerd zijn ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Shakespeare2000 op 17-01-2018 16:23 ]

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:28
Hoe stel je je dit dan voor? Waarschijnlijk begrijp ik dan niet goed wat je wilt.

Je Synology is ook gewoon via de webinterface te benaderen? Afhankelijk van de rechten die je een gebruiker geeft kan hij/zij bijvoorbeeld alleen in Filestation, andere toepassingen kun je dan uitschakelen. Dit zit er standaard in en hier hoef je, behalve de rechten (toepassingen en shares) ook niets voor te installeren en aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Nou ik ben eruit eindelijk, zat gewoon veel en veel te moeilijk te denken... Enige wat ik nog hoefde te doen was in Drive zelf in de team folder een map te maken en die te delen met de desbetreffende gebruiker.... :X

God wat voel ik me nu even dom zeg... Moet nog even testen of alles wel werkt zoals ik het wil maar voor nu mag dit topic dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:41
En hoe maakt de gebruiker nu dan verbinding met Drive?
Ah, ik lees net dat Drive ook via het web te benaderen is. Zo dus?

Of voor deze usecase Drive de beste oplossing is (i.p.v. File Station), vraag ik me wel af.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Pagina: 1