Medion X14900 / MD32013 49" TV bij Aldi OF LG 49UJ630V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Wat zoek ik?
Ik zoek een tv ter vervanging van mijn huidige 37" Panasonic HD ready Plasma

Wat is je budget?
Max zo'n €550,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beetje tv kijken (Ziggo), af en toe een film vanaf mijn NAS. Heb (nog) geen Netflix oid.
Uitzending gemist oid via een app zou handig kunnen zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
In mijn zoektocht heb ik besloten tot maximaal 50" te gaan. Groter vind ik gewoon niet mooi in mijn toch al niet te grote woonkamer.
Ik kwam daarbij eigenlijk uit bij de LG 49UJ630V. Die kost gemiddeld zo'n €549 nu. Vind ik prima, veel meer hoeft niet. Lees van WebOS 3.5 goeie dingen. En dit model heeft een IPS scherm, wat qua kijkhoek waarschijnlijk iets beter zou zijn?

Maar nou zie ik bij de Aldi binnenkort de Medion MD 32013 in de aanbieding voor €399
Als die kwalitatief nou een beetje vergelijkbaar is, zou die waarschijnlijk ook kunnen voldoen. Maar kan weinig vinden over technische achtergrond. Lijkt geen HDR te hebben bijvoorbeeld, wat de LG wel heeft, vraag is of dat erg is. Weet niet wat voor paneel erin zit en hoe lang de apps/ het smart gedeelte ondersteund blijft.

De Medion staat hier bij Aldi Nederland: https://www.aldi.nl/aldi_...013_48_5_26466_46582.html

Beetje zoeken levert op dat ie bij de Hofer in Oosterijk ook al in de verkoop is geweest:
http://aldi.medion.com/md...mc=at.coop.md32013.aat.pr
Handleiding lijkt hier te staan: http://download2.medion.c...tungen/bda_md32013_at.pdf

Zijn er hier uberhaubt ervaringen met Medion televisies? Zou de (beeld)kwaliteit vergelijkbaar zijn met de LG? Het zijn uiteraard beide toestellen van de onderkant van de markt.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 17-01-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:51
Ik ben niet echt thuis in de tv markt, maar weet wel dat LG een belangrijke producent is van lcd schermen. Ze leveren aan veel andere fabrikanten.

Ik kan me dan voorstellen dat ze zelf iets betere schermen voor hetzelfde geld in hun tv's kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Denk dat ik ook maar op veilig en voor m'n eerste keuze ga.. en me niet laat overhalen door de Aldi aanbieding, kan er te weinig over vinden. Vermoed dat ik qua software/bediening/smartapps/instellingen beter zit bij LG, waarvan er ook al meer dan voldoende gebruikers tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
Deze tv werkt niet met Ziggo digitale tv. DVB-C dus. Ik heb hem. Medion erkent de fout. Ik heb ze gebeld. Tenzij iemand iets moois roept, een update of zo, gaat hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Oh meen je niet, de CI+ icm Ziggo smartcard werkt dus niet?
Ik heb afgelopen week de LG 49UJ634V gekocht bij de MM. Voelde toch veiliger. Als het goed is kan ik daarin vandaag de CI+ proberen, maar ga er eigenlijk vanuit dat dat geen problemen zou moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
De Medion ontvangt niets digitaals. Ook niet zonder CI+.
Wat een afgang.
Wat een deceptie.
Wat een teleurstelling.
Wat een beschamende vertoning.
Dit keer is Aldi niet in staat een TV op de markt te zetten die met Ziggo om kan gaan.
De medewerkster deed nog geloven dat dat de schuld van Ziggo was, maar ik weet wel beter. Heel veel tv's kunnen met Ziggo omgaan.
Deze TV kost 400 maar is nog geen 40 euro waard.
Ook een NOS app heb ik nergens aangetroffen, maar de advertentie suggereert dat dat wel zo is,
Schaam u, Aldi!
Deze tv krijgt u terug. Eigenlijk moet u mij betalen wegens verspilde tijd en benzine, maar ik zal genoegen nemen met 400 euro.
Nooit meer doen!

[ Voor 81% gewijzigd door Herman456 op 27-01-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Vandaag hier zelf de MD32013 49" gekocht van de Aldi ter vervanging van een al jarenoude LG Full HD TV.
Heb hier zelf KPN Interactieve TV en dat werkt zoals het hoort, jammer voor anderen dat Ziggo schijnbaar niet gaat werken maar die komt er hier toch niet in ( hoe vaak ze ook blijven aanbellen )

Minpuntjes tot nu toe zijn dat je met de afstandsbediening van KPN alles kunt bedienen inclusief de TV uitzetten maar hem niet daarmee aan kunt zetten, dat moet je dan alsnog doen met de originele afstandsbediening.
De tv heeft geen '' HDR '' wat andere 4K tv's van net wat meer geld wel hebben, echter schijnen dit veelal 8-bit panelen te zijn en noemt men dit ook wel '' nep HDR '' van wat ik heb begrepen.
Het hele smart gedeelte ben ik nog niet aan toe gekomen, daar kom ik wellicht later nog op terug.

De Medion is wel goedkoper maar inderdaad een onbekend merk en zeker met de software support voor het '' smart '' gedeelte moeten we het nog maar zien...
De LG die jij zelf hebt aangeschaft is net even wat duurder maar dan heb je wel meer zekerheid.
Ik wil Aldi/Medion best een kans geven, zeker voor slechts €399 is een echte 49'' 4K televisie zeker geen slechte koop!
Echter mocht ik de komende dagen toch problemen meemaken e.d. gaat hij natuurlijk terug.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Klinkt allemaal niet heel positief.. Ben blij dat ik voor de LG gekozen heb. Heb daarin de CI+ icm met Ziggo ook probleemloos aan de praat. Apps doen het prima. Alles loopt lekker snel. Ergens calibratie instellingen gevonden, ingesteld en vind het beeld (voor mij) prima zo. Al een paar software updates gehad, dus ook dat zal wel goed zitten qua support.

Toch raar dat Medion niet een Ziggo compatible toestel kan leveren. Vermoedelijk toegespitst op de Duitse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
De TV is terug.
Even wat second thoughts...
Ik neem aan dat er bij Aldi, maar toch zeker bij Medion mensen om de tafel gaan zitten met een speler als Vestel (grote Turkse fabrikant), en dan zeggen "ik bestel bij jou 5000 stuks, maar jouw toestel moet wel de gehele Europese markt kunnen bedienen." Die fabrikant zegt dan heus wel "ja". Waarom dat niet gebeurd is...raadsel.
Tweede idee is, dat je een smart tv moet nemen met een webbrowser waarbij veel merken zitten. Android tv is sterk met Philips, Sony en Sharp achter zich, en je bent zeker van app updates. Je hebt ook webOS bij LG en Firefox bij Panasonic, mogelijk zijn die ook goed. Maar een eigen webapp toestand verzorgd door een merk zelf...lijkt me tricky. En het verleden bewijst het,veel smart gedeeltes van tv's werken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Heb het smart gedeelte nu ook getest en... je moet er niet te veel van verwachten maar de basis dingen staan erop.
Als je het smart gedeelte opstart heb je keuze uit Netflix, YouTube en Medion.
Netflix en Youtube spreken voor zich, Medion is echter een app-menu waarmee je andere apps kunt opstarten.
Er staan aardig veel apps in maar de NOS app die op de verpakking van de doos stond staat er bijvoorbeeld niet in, @Herman456 gaf dit ook al aan.
Het lijken mij veelal niet echt nuttige apps, had graag gezien dat je een of andere grote appstore had gehad maar daarvoor moet je vast een duurder model nemen van een van de grotere fabrikanten ;)

Voor de rest is de televisie best wel basis, je kunt dan nog je eigen video's laden vanaf een usb stick e.d. maar dan houdt het wel een beetje op.

Als je een goedkoper 4K 49'' televisie zoekt en niet zoveel geeft om het smart gedeelte of het helemaal niet nodig hebt is deze TV prima.
Je moet ook een speciale knop toetsen op de originele afstandsbediening om het smart gedeelte op te starten, als je dat nooit doet is het net alsof je een '' domme '' TV hebt zonder dat er functies missen.

Nog even wat simpele info:

- Het duurt ongeveer 10 seconden voordat de tv van uit naar aan is en je dus daadwerkelijk tv kunt kijken.
- Is zo te zien wel een IPS paneel, het paneeltype wat je wilt hebben.
- Net als vrijwel alle andere TV schermen zijn ze niet geschikt als computer-monitor door de hoge input lag
- Slechts 50hz, maar dit is genoeg voor tv en de meeste films

Uiteindelijk behoud ik hem waarschijnlijk wel omdat hij doet wat hij moet doen: TV ontvangen ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Ik denk dat als je vrij monitor achtige verwachtingen hebt van deze tv, dan zal je niet teleurgesteld zijn, zie Johan. Nog iets, en dan vraag ik Johan weer, Johan, heb je voor dat weerprogramma al je locatie aangepast? Ik vulde Amsterdam in, maar hij bleef maar op Berlijn staan. Ook zoiets raars. Ik ben vrij teleurgesteld, omdat Medion ons ooit verrast heeft met goede computers. Aldi had bij mij een goed en goedkoop imago, dat heeft nu wel een deukje opgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinvdVen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-01-2018
De Medion tv werkt goed i.c.m. KPN. Het smart gedeelte is niet super, maar zal ik toch nagenoeg niet gebruiken op Netflix na en dat werkt dan weer prima.

Ik las dat iemand zei dat je met de afstandsbediening van KPN de tv wel uit kunt zetten, maar niet aan. Dit is niet correct, enkel dien je de afstandsbediening anders in te stellen, zie: https://www.kpn.com/telev...dsbediening/instellen.htm
Voor mij werkte code 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Donderdag een tv met vrijwel dezelfde specs, ik ben benieuwd of het nou wel gaat werken met UPC/ziggo. Typenummer dit keer is de X14904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1099911

Januari 2018 was ik de trotse bezitter van de MD31198 49inch Medion tv van de ALDI.
Spekkoper voor €399.
Fantastisch. Super beeld. Gemakkelijk in de bediening. Koopje van de eeuw.
Totdat het beeld van de TV zwart werd maar het geluid gewoon hoorbaar bleef.
Een tijdje later hield de HDMI1 poort er mee op en weer wat later gaf Netflix problemen.
Van Medion kreeg ik het advies om de TV even van de stroom te halen en vervolgens de eerste installatie opnieuw uit te voeren. De profider had waarschijnlijk een update gedaan???
Alles werkte weer perfect. Even later: beeld op zwart (met geluid) en Netflix gaf problemen.
Contact met Medion. Ik moest de CEC??? functie uitzetten en de automatische beeldkwaliteit ook. Moest terug naar 720DPI. Idd. Het beeld vloog nu niet zó vaak meer op zwart. Netflix echter wel.
Weer contact gehad met Medion. Dit keer met dhr v/d Sande. Deze heeft blijkbaar op cursus geleerd dat je de klant moet laten praten en altijd moet antwoorden in zinnen die niks zeggen. Of hij is autistisch. Kan natuurlijk ook. Intussen werden de storingen als maar erger. De TV reageerde niet meer op de afstandsbediening en moest uiteindelijk na ieder gebruik even van de stroom af. Wederom geklaagd bij Medion. Na heel veel heen en weer gemail kwam er het volgende uit. En let nu goed op!!! Het officiële antwoord/beleid van Medion, bij een smart tv van een paar maanden oud, die alleen functioneert wanneer je vóór ieder gebruik de stekker er even uit haalt is:……. Haal voor ieder gebruik de stekker er even uit.
Gelukkig heeft de ALDI meer begrepen van het fenomeen “klantgericht werken”. Ik kon de TV, na toestemming van het hoofdkantoor of iets dergelijks, terug brengen naar de winkel.
U begrijpt dat ik nog graag naar de ALDI ga. Maar Medion? Dat nooit weer.
Pagina: 1