Welke 3D printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Als ik een zwart kunststof plaatje wil maken met afgeronde kanten met gaatjes en logo erin gegraveerd, kan ik hier dan het
beste een 3d printer voor gebruiken? Wat zijn evt andere opties?

Afmetingen van 30-100cm x 10cm. Dikte 3/4mm.

In het geval van 3D-printen, welke type kan ik hier het beste voor gebruiken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 15:33
Is het niet makkelijker/goedkoper om gewoon een kunststof plaat te nemen en die te (laten) snijden?
Het logo, moet dat door-en-door of zoals in SP staat "gegraveerd" (bijv. 1 mm verzonken)

Ga je meerdere plaatjes maken? Dan is 3D printen vaak niet de meest economische oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door CappieL op 17-01-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Lasersnijden/graveren of CNC bewerken van een plaat plastic is waarschijnlijk sneller en goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 17-01-2018 15:12 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shilex
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08-2024
een printer van die groote kost makkelijk 1K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het ligt ook aan de aantallen.
Bij kleinere aantal laten CNC bewerken. Zeer grote aantallen ga je richting injection moulding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een malletje van een meter lengte kost nogal wat......

Ik zou het in een 3D tekening zetten en uitbesteden. Genoeg bedrijven die dit voor je kunnen doen zonder de investering van een duur apparaat.
Met 3D printers kom je in een duur segment en een portaalfrees op die maat is ook niet goedkoop tenzij je hem zelf maakt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Henk007 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:19:
Het ligt ook aan de aantallen.
Bij kleinere aantal laten CNC bewerken. Zeer grote aantallen ga je richting injection moulding.
Tja dan moet je nog altijd mallen laten maken (negatieven) en die kosten veel geld.
@Verwijderd over welk materiaal hebben we het en wat is de oplage? Ik heb geen frees/3d printer maar kan je wel in de juiste richting wijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door Damic op 17-01-2018 19:01 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06-2020
memphis schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:28:
Een malletje van een meter lengte kost nogal wat......

Ik zou het in een 3D tekening zetten en uitbesteden. Genoeg bedrijven die dit voor je kunnen doen zonder de investering van een duur apparaat.
Met 3D printers kom je in een duur segment en een portaalfrees op die maat is ook niet goedkoop tenzij je hem zelf maakt.
Dit, ik ben zelf ook aan het 3d printen geslagen (afgelopen week mijn Snapmakertje in ontvangst genomen), maar dit klinkt echt als cnc/lasersnijd werk. Kijk of er in jouw omgeving een Fablab achtige werkplaats is. Ook zijn er bedrijven als Cre8 of Cotter die je misschien kunnen helpen met je vraag. Om voor 1 zo'n job een 3d printer aan te vragen, is denk ik niet heel erg efficiënt ;)
Pagina: 1