Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
Hi,

Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe laptop en mijn voorkeur gaat uit naar Dell. Nu is mij opgevallen dat Dell een leuke gaming laptop aanbiedt onder de naam Inspirion 15 7577.

Maar, doordat ik per ongeluk ook op de US website aan het kijken was vielen mij een aantal dingen op. De US laptops zijn naast dat ze goedkoper zijn ook nog eens in de basis uitgerust met onder meer een betere videokaart. Waar ligt dit aan? Lopen wij achter qua model ten opzicht van de US? Het is hetzelfde modelnummer. In Nederland moet je echt naar een duurder model indien je een GTX 1060 wilt hebben, terwijl dat in de US niet hoeft. Ik ben een beetje in verwarring, of misschien gewoon teleurgesteld..

NEDERLAND:

http://www.dell.com/nl-nl...d/inspiron-15-7577-laptop

US:

http://www.dell.com/en-us...d/inspiron-15-7577-laptop

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
@hmr Ik zal je uit de droom helpen. In de US wordt de BTW ofwel TAX per staat geregeld, dus die krijgen zij pas te zien als ze afrekenen. Ofwel, tel er 21 % bij op en het is ineens niet zo goedkoop meer. Daarbij import kosten en dergelijke.

Volgens mij verzenden ze ook niet eens naar NL, dus kun je die pagina net zo goed weg klikken.
Het kan kloppen dat ze dingen eerder krijgen dan wij, daar is weinig aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
Arunia schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:56:
@hmr Ik zal je uit de droom helpen. In de US wordt de BTW ofwel TAX per staat geregeld, dus die krijgen zij pas te zien als ze afrekenen. Ofwel, tel er 21 % bij op en het is ineens niet zo goedkoop meer. Daarbij import kosten en dergelijke.

Volgens mij verzenden ze ook niet eens naar NL, dus kun je die pagina net zo goed weg klikken.
Het kan kloppen dat ze dingen eerder krijgen dan wij, daar is weinig aan te veranderen.
Ow nee, het gaat mij nog niet eens zo zeer om de prijs, maar meer om de modelverschillen. Instap van de US modellen krijgt dus een 1060 terwijl wij dat niet hebben. Indien de US inderdaad iets eerder de modellen krijgt, dan heeft het dus wellicht zin om te wachten..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwintje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 19:27
Naast het gebruikelijke verschil dat in de US de verkoopprijzen standaard zonder BTW/VAT zijn, speelt hier ook een verschil in line up mee. Ja, alle 7577 modellen hebben daar (USA) in de shop een GTX 1060 (max-q), maar daarentegen ook in meer modellen de i5-7300HQ ipv de i7-7700HQ processor. Die krijg je in de USA pas vanaf het model van (basisprijs) USD 1.299,99, terwijl die in NL al in het model vanaf EUR 1.208,00 zit (in NL slechts 1 model van de 7577 met de 7300HQ CPU). Daarnaast spelen ze dan ook nog wat met geheugen en opslag. Dus tja, als je die cpu niet zo boeit cq niet verder kijkt dan de gpu, is het idd wel jammer dat ze diezelfde line up niet in NL hanteren. Maar voor een objectief vergelijk moet je wel dezelfde modellen vergelijken.

Dat het in de USA "nieuwere" modellen zijn zou ik niet zo resoluut willen stellen (cq dat ze daar eerder de modellen krijgen), kan ook goed zijn dat ze deze differentiatie maken op basis van Dell's ervaring/inschatting van wat hun klanten op de verschillende continenten zo over het algemeen aan eisen stellen/wensen hebben aan hun laptop.

USA line up lijkt me anderzijds wel aantrekkelijker/makkelijker qua productie, GPU en CPU zitten zeg maar vast op het MoBo, geheugen en opslag is meer plug en play, dus waar ze voor de USA maar 3 basismodellen hoeven te maken (7300HQ danwel 7700HQ met FHD of UHD, rest steken ze er afhankelijk van bestelling even snel in), moeten ze voor NL 4 basismodellen produceren (1050/7300HQ, 1050 Ti/7700HQ, danwel 1060/7700HQ met FHD of UHD). Gecombineerd zijn dat 5 verschillende basismodellen, dus kan in dat opzicht allicht wel zijn dat we hier in NL/EU inderdaad eerst nog wat modellen met oude voorraad 1050/1050 Ti gpu's op mogen maken voordat ze hier de line up opfrissen.

Weet bijvoorbeeld ook niet of ze in de USA wellicht wat meer aan customizing doen in het land zelf? Of dat daar ook alles af fabriek vanuit China rechtstreeks naar de klant gaat? Dat kan ook zijn waarom ze daar qua GPU niet differentiëren en dat dit voor NL/EU wat minder kritisch is omdat hier wel de 7577 vanaf fabriek uit China komen.

[ Voor 48% gewijzigd door Edwintje op 17-01-2018 16:34 ]