Beveiliging en 2FA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0nn3kke
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-11-2022
Beste heren/dames,

Ik heb hier een omgeving, met 3 werkstations en 12 laptops.

Ik wil dit alles kunnen monitoren en beheren met 1 tool.
In die tool moet zitten: 2FA, Virusscanner, Encryptie van schijf (Meer is altijd welkom).

Dit wil ik kunnen beheren van af een omgeving die overal bereikbaar is. En die met een agent bijvoorbeeld alle instellingen en gegevens ophaalt.

Heeft er iemand een idee hier voor?

Alvast bedankt!

Gr. Fonneke _/-\o_ ;w

[ Voor 59% gewijzigd door F0nn3kke op 17-01-2018 17:04 . Reden: Vaag verhaal... ]

Wa ja!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met "cloudserver" en wat heeft dat te maken met laptops?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

F0nn3kke schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:53:
Laptop encryptie, 2FA login voor laptops, en virusscanner.
laptop encryptie: Hiervoor kan je bitlocker gebruiken (windows 10)

2FA: Ik zou een pincode aanmaken op de laptop of via een vingerprint scanner van de laptop werken.
De laptop wordt dan de 2e factor. Als de harddisk er uitgehaald wordt, kan deze niet gebruikt worden in andere laptop of pc. Aangezien dit gekoppeld zit aan de laptop waarop dit geconfigureerd is. Dit alles via windows 10 configureren.

Virusscanner: Zijn verschillende soorten voor te krijgen met eventuele software om dit te controleren. Vaak kom je dan bij virusscanners voor bedrijven uit.

Eventueel zou je dit alles ook centraal kunnen managen. Maar daarvoor zou je wel het een en het ander in moeten richten. Om hoeveel laptops gaat het? Je zou dit eventueel via intune van microsoft kunnen realiseren. Maar als je maar 2 of 3 laptops wil beveiligen zou ik dit gewoon handmatig instellen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door mydogisgone op 17-01-2018 16:01 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

ik begrijp het ook niet, geloof ik. Je wilt bijvoorbeeld vast niet versleutelen en ontsleutelen in een 'cloudserver' (SaaS, IaaS, iets anders?) Dus idd vast iets als Bitlocker. Bedoel je misschien dat sleutels centraal worden beheerd? Virusscanner: je bedoelt centraal beheer van licenties en van definitie-updates? En dat per se in hetzelfde tool als dat voor encryptie-sleutels? Mobieltjes koppelen: bedoel je MDM?

Kan je e.e.a. concreter uitleggen? Geef ook aan welke opties je zelf hebt overwogen / onderzocht. Er is over de verschillende onderwerpen al veel gezegd, tenminste per deelonderwerp zijn er allerhande standaardoplossingen zoals Intune dus je hebt vast al veel inspiratie opgedaan. (Zo niet, doe dat rondzoeken dan eerst :P )

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 17-01-2018 16:04 . Reden: haakje net op volgende regel was lelijk ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
sorry maar... wát?

Om je verhaal even op te breken, je zoekt:
- een niet nader gespecificeerd "stukje software" voor op een cloudserver (wat moet die software doen?)
- laptop encryptie
- 2FA login voor laptops
- virusscanner (voor op die laptops? Of op de eerder genoemde cloudserver?)
- een beheerpanel voor alle bovenstaande
- een app om telefoons te "koppelen" (wat voor koppeling? Wat voor telefoons?)

Ik zie niet in wat al deze vragen/eisen met elkaar te maken hebben, behalve dat je de hele ICT-buzzword-bingo ingevuld hebt. Enige aanvullende informatie over wat je precies wilt bereiken lijkt me minimaal noodzakelijk om ook maar enig zinnig antwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 20:52
F0nn3kke schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:53:
Beste heren/dames,

Ik ben opzoek naar een stukje software wat ik op een cloudserver kan laten draaien.
Deze software moet eigenlijk meerdere dingen in een zijn als dit mogelijk is.
Wat ik graag in een zie is: Laptop encryptie, 2FA login voor laptops, en virusscanner.
Dit moet van uit 1 plek beheerd kunnen worden.

Het liefst zou ik ook een app hebben om te mobieltjes mee te kunnen koppelen.

Heeft er iemand een idee hier voor?

Alvast bedankt!

Gr. Fonneke _/-\o_ ;w
En wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als ik moet gokken zoekt TS iets van een cloudbased MDM/MAM oplossing met een beheerdersportal, maar er is eigenlijk verder te weinig concrete informatie om hier verder chocolade van te maken..

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0nn3kke
Sorry inderdaad een vaag verhaal.
Ik heb hier een omgeving, met 3 werkstations en 12 laptops.

In die tool moet zitten: 2FA, Virusscanner, Encryptie van schijf (Meer is altijd welkom).

Dit wil ik kunnen beheren van af een omgeving die overal bereikbaar is. En die met een agent bijvoorbeeld alle instellingen en gegevens ophaalt.

Zo wat duidelijker ?

Alvast bedankt,

Wa ja!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
F0nn3kke schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:02:
Je vertelt niet wat je wil monitoren. Login? CPU? Netwerk? USB-plugins? Wat?
Encryptie van schijf is 2FA
  1. Encrypted schijf wachtwoord invullen
  2. Windows wachtwoord invullen
RDP, ScreenConnect, TeamViewer, LogMeIn, wat?
En hoe denk je dat te doen als ik de laptop WiFi uit zet of helemaal uit?

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 17-01-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0nn3kke
Ik wil niet allemaal dingen apart van elkaar zoals je nu wel aangeeft.

Ik wil een alternatief voor bijvoorbeeld Kaseya of N-Able.

Niet al die losse troep, maar gewoon beheer van al die dingen in 1 omgeving.
En 2FA is geen encryted schijf wachtwoord .. ik wil bijvoorbeeld inloggen op de laptop en dan op mijn gsm nog een code moeten invullen of iets dergelijks.

Wa ja!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03

Nogne

>.<

Welke systemen heb je al gevonden? En bestaat er überhaupt een oplossing voor hetgene wat jij nu wil? Alle punten los kan je makkelijk aanpakken, maar 1 pakket die dit doet bestaat volgens mij niet.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:05
kaseya/aem is wat jij wilt maar dan opensource gok ik (lees kosten)

voor zover ik weet bestaat dit helaas niet alleen maar de betaalde varianten zoals n-able/kaseya/aem

je zou evt naar microsoft hun management software kijken maar dat is vaak voor enterprise omgevingen..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
F0nn3kke schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:26:
En 2FA is geen encryted schijf wachtwoord .. ik wil bijvoorbeeld inloggen op de laptop en dan op mijn gsm nog een code moeten invullen of iets dergelijks.
Dan zoek je dus 3FA
1. encrypted schijf wachtwoord/fingerprint/etc. (zonder wachtwoord is de encryptie immers zinloos)
2. windows wachtwoord
3. TOTP/U2F/fingerprint/NFC/etc.

In alle gevallen is multi-factor-authentication zinloos als bijvoorbeeld de USB-key er altijd in zit.

Pagina: 1