Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jada4
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-06-2021
Mijn vraag
Wat moer ik veranderen aan de instellingen van de router om deze weer te kunnen gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Router Tornado 140

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een oude router Tornado 140 die ik in de studenflat van mijn zoon wil plaatsen zodat hij WiFi in zijn kamer heeft. Nu is het probleem dat de router geen verbinding maakt met het internet.
Ik krijg de melding wel verbonden geen internet.
Ik heb gegoogeld ben erachter gekomen dat de router geen verbinding met internet heeft (op adres van Google ingetyped).
Toen wij nog Ziggo hadden wekte de router prima. Nu met Fiber krijgen we thuis dus geen verbinding, maar in de flat waar Ziggo het internet levert ook niet.

Is de router te oud of kan ik iets in de instellingen aanpassen?

Beste antwoord (via Jada4 op 17-01-2018 17:38)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Jada4 Buiten wat hier boven al wordt aangegeven:

Die router is 10-12 jaar oud, heeft alleen 2,4 ghz en 100Mbps, waarvan op WiFi 54Mbps (pricewatch: Tornado 140 (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps)

Doe jezelf en je zoon een lol, gooi dat stuk antiek weg en koop een nieuw access point van 5 -6 tientjes die je hoogstwaarschijnlijk eenvoudig kan aansluiten zonder DHCP conflicten etc te krijgen

Hier te bestellen, binnen 2 dagen in huis, 59 euro, plug-play (zelfs handleiding) en 30 dagen op proef:

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

[ Voor 14% gewijzigd door Breezers op 17-01-2018 15:03 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Reset de router eens eerst naar factory defaults.
Zet het modem eens uit. Sluit de router correct aan en zet het modem en router aan.

Verbind met de router en laat eens weten welke informatie je ziet op de WAN connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:47

MsG

Forumzwerver

Hoe heb je de boel aangesloten? Heb je de netwerkkabel vanaf de hoofdrouter wel in 1 van de LAN-poorten gedaan van de Tornado en niet per ongeluk in de WAN?

Hoe heb je de boel verder geconfigureerd? Want de Tornado moet wel op DHCP staan of goed geconfigureerd staan op basis van de hoofdrouter.

Daarnaast zou ik aanraden om de DHCP-server uit te zetten in de Tornado, zodat je niet 2 X DHCP aan hebt. Hierdoor wordt de Tornado effectief een Access Point in plaats van een volledige router.

Overigens is het wel echt oude meuk die je daar neer zet. Als hij echt WiFi wil wat ook moderne toepassingen moet dekken, Netflix, gamen, video's, etc. zou ik iets nieuwers neerzetten dan een apparaatje uit 2005 die enkel 802.11g doet op 2.4 Ghz.

[ Voor 44% gewijzigd door MsG op 17-01-2018 14:52 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021

Die router is 10-12 jaar oud, heeft alleen 2,4 ghz en 100Mbps, waarvan op WiFi 54Mbps (pricewatch: Tornado 140 (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps)

Doe jezelf en je zoon een lol, gooi dat stuk antiek weg en koop een nieuw access point van 5 -6 tientjes die je hoogstwaarschijnlijk eenvoudig kan aansluiten zonder DHCP conflicten etc te krijgen

Hier te bestellen, binnen 2 dagen in huis, 59 euro, plug-play (zelfs handleiding) en 30 dagen op proef:

[ Voor 14% gewijzigd door Breezers op 17-01-2018 15:03 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beknopt moet je het volgende doen:
- Netwerkkabel op een van de 4 gewone netwerkaansluitingen aansluiten, niet op WAN
- Inloggen op het control panel van de Tornado router
- Tornado-router een vast IP-adres geven in de IP-range van de router van je internetprovider/ISP (maar niet een bestaand IP-adres of in de range die de DHCP-server van de ISP-router uitgeeft)
- DHCP-server op die uitzetten op die Tornado-router
- Tornado herstarten en hopen dat het werkt :P

Maar eerlijk gezegd denk ik, gezien de vraag, dat je hier niet uit gaat komen. Wellicht handiger om voor een paar tientjes een nieuwe access point te kopen, bijvoorbeeld deze: https://www.kpn.com/wifi-versterker.htm . Dat is redelijk plug and play. En dan heb je ook nog veel hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jada4 welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen / eisen die we er aan stellen. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en pas dan je post aan met het volgende:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Hoe heb je de router ingesteld?
- Welke instellingen heb je gebruikt?

Overigens ben ik het eens met bovenstaande. Ik zou gewoon een nieuwe halen, want dit ding is echt ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:47

MsG

Forumzwerver

Breezers schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:58:

Die Ziggo Wifiversterker, ookwel de TP-Link Archer C7 V2 genoemd is inderdaad een prima optie voor de usecase van TS. Op Marktplaats ook wel voor €20 - € 30 te vinden, als budget nog meespeelt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jada4
Allen bedankt voor het meedenken. Ik was er al bang voor dat deze te oud zou zijn.
Wat kunnen we het beste aanschaffen dan? Er hoeft niet gegamed te worden, wel Netflix de.
En inderdaad, het is voor een student met weinig middelen en het moet niet te ingewikkeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jada4 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:17:
Wat kunnen we het beste aanschaffen dan?
Het antwoord op deze vraag is hierboven al een aantal keer gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jada4
Er worden verschillende dingen geadviseerd. Een WiFi repeater lijkt me vrij nutteloos als er nog geen WiFi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 15:06
Dan wordt het tijd om te beschrijven wat je wilt, wat je hebt en wat je budget is en wat je zelf al mbv de Pricewatch hebt kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jada4 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:37:
Er worden verschillende dingen geadviseerd. Een WiFi repeater lijkt me vrij nutteloos als er nog geen WiFi is.
Hoewel Ziggo dat een Wifi versterker noemt, kan je het ook inzetten als Access Point en heb je dus geen Wifi nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Die is inderdaad tussen de €25-35,- wel te krijgen en makkelijk om te zetten naar een volledig router: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

Volstaat voor het gebruik hier gegeven en veel goedkoper wordt het vast niet.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:48
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:40:
[...]

Hoewel Ziggo dat een Wifi versterker noemt, kan je het ook inzetten als Access Point en heb je dus geen Wifi nodig.
Er is een ziggo aansluiting kennelijk. Levert dat modem geen wifi? Heb je die router wel nodig? Of wordt de ziggo aansluiting gedeeld met anderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jada4 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:37:
Niemand behalve jij heeft het hier over een repeater...

Hamvraag is exact wat voor verbinding in die studentenflat aanwezig is.

Krijgt iedere bewoner een enkele eigen (publieke) IP die op een apparaat ingevoerd moet worden? Dan heb je een router nodig die ook als router werkt. Deze oude ADSL-router heeft geen Ethernet WAN, dus kun je niet als router gebruiken op iets anders dan een ADSL-verbinding.

Als er daarentegen al een (NAT) router in het huis is, en je gewoon automatisch IP-adressen krijgt als je apparaten aan de aansluiting hangt, dan heb je nadrukkelijk geen router nodig maar een Access Point (iets wat een bedrade verbinding draadloos uitbreidt). Dat (en dus geen repeater!) is tot nu toe wat de adviezen hierboven zijn.

Kortom, kom met duidelijkheid over de verbinding in kwestie, dan kunnen wij eenduidig advies geven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1