Via een oude raspberry pi met Raspbian en ffmpeg heb ik een USB-webcam beschikbaar gemaakt in mijn netwerk.
Om (voor mijn) onduidelijke redenen stopt deze er af en toe spontaan mee. Soms na een uur, soms na 3 uur, soms na 5 minuten.
Ik start ffmpeg als volgt:
De foutmelding die verschijnt is:
av_interleaved_write_frame(): Network is unreachable7:36.96 bitrate= 231.5kbits/s speed= 1x
Error writing trailer of udp://192.168.178.3:5001: Network is unreachable
Vreemd genoeg lijkt het netwerk verder wel helemaal stabiel te functioneren. Een langdurige ping-test laat geen package-loss zien, en ik kom verder ook nergens connectie-problemen tegen.
Als deze fout zich heeft voor gedaan, kan ik ook niet direct de stream weer opnieuw laten starten; dan verschijnt eerst deze melding:
Na enkele malen opnieuw proberen verschijnt dan de volgende melding:
Waarna daarna alles weer netjes functioneert (maar uiteraard met de vraag voor hoe lang….)
Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt en vooral, hoe dit op te lossen? Is het mogelijk een tekort aan resources van de Pi1 en is upgrade naar een Pi3 een oplossing?
Om (voor mijn) onduidelijke redenen stopt deze er af en toe spontaan mee. Soms na een uur, soms na 3 uur, soms na 5 minuten.
Ik start ffmpeg als volgt:
code:
1
| ffmpeg -f v4l2 -framerate 25 -video_size 320x240 -i /dev/video0 -f mpegts udp://192.168.178.3:5001 |
De foutmelding die verschijnt is:
av_interleaved_write_frame(): Network is unreachable7:36.96 bitrate= 231.5kbits/s speed= 1x
Error writing trailer of udp://192.168.178.3:5001: Network is unreachable
Vreemd genoeg lijkt het netwerk verder wel helemaal stabiel te functioneren. Een langdurige ping-test laat geen package-loss zien, en ik kom verder ook nergens connectie-problemen tegen.
Als deze fout zich heeft voor gedaan, kan ik ook niet direct de stream weer opnieuw laten starten; dan verschijnt eerst deze melding:
code:
1
2
| [video4linux2,v4l2 @ 0x178a320] Cannot open video device /dev/video0: Device or resource busy /dev/video0: Device or resource busy |
Na enkele malen opnieuw proberen verschijnt dan de volgende melding:
code:
1
2
| [video4linux2,v4l2 @ 0x17f3250] Cannot open video device /dev/video0: No such file or directory /dev/video0: No such file or directory |
Waarna daarna alles weer netjes functioneert (maar uiteraard met de vraag voor hoe lang….)
Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt en vooral, hoe dit op te lossen? Is het mogelijk een tekort aan resources van de Pi1 en is upgrade naar een Pi3 een oplossing?