Laptop op afbetaling Wehkamp.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026657

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Zoals de titel al zegt ben ik aan het kijken voor een laptop, dit op afbetaling in 3 termijnen bij de Wehkamp.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Het enige dat ik heb gelezen is dat ik voor bijv. €900, €18,- per maand afbetaal. Heb niet kunnen vinden op welke manier er wordt geincasseerd en of dit met een acceptgiro gaat.

Graag jullie ervaringen met Wehkamp en deze constructie, zowel de Wehkamp als iets kopen op afbetaling zijn niet voor me!

Greetz!

[

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1026657 op 17-01-2018 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13
Trap niet in de leenfuik van Wehkamp & co. Indien de aankoop onvermijdelijk is dan verdient een PL of DK bij een bank de voorkeur.

In beide gevallen betaal je rente, etc., maar banken zijn iets minder gehaaid dan Wehkamp om je vakkundig in een schuldslaaf om te toveren. Hebben ze hele mooie modellen en marketing figuren voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Precies wat @Rukapul zegt.
En ondanks dat het vaak een grote uitgave is, kun je het beter in één keer betalen en als je het geld niet hebt, het zeker ook niet uitgeven middels een geregistreerde lening.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

P_Tingen

omdat het KAN

Van https://www.wehkamp.nl/specials/gespreid-betalen/ :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tI0MXjr.png

VEERTIEN procent rente! 8)7
Als je dat voor je laptop overhebt, dan vooral doen, maar zelfs als je hem in 1 jaar aflost, betaal je dus nog €126 aan rente.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik zou het niet doen. Ze rekenen inderdaad woekerrentes en ze zullen je gaan proberen te gaan "verleiden" om meer op de pof aan te schaffen. Je kunt nog beter een persoonlijke lening bij een bank afsluiten en dan die laptop in 1 keer betalen. Nog mooier zou natuurlijk zijn: de laptop gewoon betalen van je spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die 14% rente is op jaarbasis he. En bijna alle banken hanteren dat percentage als het gaat om rood staan. Alleen communiseren ze dat als 1,2% per maand. 12 maanden = 14%

Dus een hoge rente valt wel mee.

Maar als je in 3 termijnen wil betalen, is dat geen probleem. Eerste termijn betaal je zonder rente, en dat is al 33% van de lening. Dan betaal je de 2de maand weer 33% + 1,2% rente over het openstaande 66%.
De laatste maand betaal je weer 33% van de schuld, en daar komt dan de laatste 1,2% rente over die 33% heen.

Klaar.

Dan heb je effectief amper rente betaalt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33

TDB

Dit soort zaken nooit op afbetaling kopen (of het moet écht niet anders kunnen).
Incasso per acceptgiro? Helaas: dit zal via automatische incasso gaan. En zorg dat je genoeg saldo hebt, anders gaat het te betalen bedragen pijlsnel omhoog....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Kun je niet met een goedkope laptop uit de voeten? Voor 250 euro heb je al een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wat @RaZ daar zegt klopt.

Maar ook ik ben dan iemand van "stating the obvious"
Wehkamp gaat vanaf het eerste moment je bestoken met 'aanbiedingen' om je maar in die 'lening' te houden
Het begint onschuldig, geen verzendkosten of een cadeau

Als je het al ECHT zo moet doen ( of wil ) blijf dan bij de betalings-schema's, en de het in 3 x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

TDB schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:11:
Dit soort zaken nooit op afbetaling kopen (of het moet écht niet anders kunnen).
Incasso per acceptgiro? Helaas: dit zal via automatische incasso gaan. En zorg dat je genoeg saldo hebt, anders gaat het te betalen bedragen pijlsnel omhoog....
Mwah.. 3 maanden sparen, of in 3 termijnen betalen zodat je niet zonder een wasmachine of koelkast zit, dan is het logisch dat men al snel kiest om niet zonder zulke apparaten te ziteen.
En bij de Wehkamp kan je prima bestellen en kiezen voor een acceptgiro. Dus je hoeft niet vooruit te lappen, maar gewoon achteraf, binnen 2 weken als je het spul wilt houden.

Als ik bij de Wehkamp kleding bestel, laat ik rustig 10 paar jeans bezorgen. Thuis op gemakkie passen, en wat niet bevalt gaat gratis retour (zeg 8 retour). Dan hoef je enkel de bezorgkosten en de spullen te betalen die je wilt houden.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

TS stelt dat hij €18 p/mnd wil aflossen. Nou weet ik niet waar dat bedrag vandaan komt, maar als je dat doet, ben je 80 maanden bezig om je schuld af te lossen en heb je uiteindelijk €1440 betaald.

Als je toch in drie maand wil aflossen, dan zou ik gewoon drie maanden wachten en geen lening nemen. Maar goed; ik heb persoonlijk een grafhekel aan leningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 16:12
P_Tingen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:18:
TS stelt dat hij €18 p/mnd wil aflossen. Nou weet ik niet waar dat bedrag vandaan komt, maar als je dat doet, ben je 80 maanden bezig om je schuld af te lossen en heb je uiteindelijk €1440 betaald.

Als je toch in drie maand wil aflossen, dan zou ik gewoon drie maanden wachten en geen lening nemen. Maar goed; ik heb persoonlijk een grafhekel aan leningen.
Ja en na 80 maanden is de laptop allang kapot of versleten en lopen de betalingen van TS nog door.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als je kan wachten op die laptop (en het dus niet nodig hebt voor essentiele dingen zoals werk), zou ik het gewoon uitstellen. Zo'n lening kost je alleen maar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stoelpoot schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:22:
Als je kan wachten op die laptop (en het dus niet nodig hebt voor essentiele dingen zoals werk), zou ik het gewoon uitstellen. Zo'n lening kost je alleen maar geld.
Bedankt voor alle reacties.

Probleem is dat ik hem nodig zal gaan hebben voor werk, en zelfstudie. En nu niet echt iets heb op dit te doen.

Reacties zetten me wel aan het denken. Ik twijfelde zelf al heel erg aan de lening vandaar ook mijn vraag naar ervaringen!

Thanks allen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
DeArmeStudent schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:16:
Kun je niet met een goedkope laptop uit de voeten? Voor 250 euro heb je al een laptop.
Ik denk dat dit toch nog de beste vraag is. Kan je niet kijken voor een goedkoper model of voor een andere optie? Maar goed, ik ben zelf welliswaar opgevoed met het idee "Als je iets niet kan betalen, spaar door.". Als je het echt nodig hebt, vraag je dan even goed af wat je er mee wil doen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33

TDB

Anoniem: 1026657 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Bedankt voor alle reacties.

Probleem is dat ik hem nodig zal gaan hebben voor werk, en zelfstudie. En nu niet echt iets heb op dit te doen.

Reacties zetten me wel aan het denken. Ik twijfelde zelf al heel erg aan de lening vandaar ook mijn vraag naar ervaringen!

Thanks allen! :D
Leen anders het bedrag van iemand uit je familie/vriendenkring met een lager tarief (zeg 6%). Jij hebt dan iig al de computer en betaalt een stuk minder rente. De persoon die je het geld heeft geleend, heeft een veel hoger rendement dan de spaarrekening.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

P_Tingen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:18:

Ik lees dat de TS in 3 termijnen wil betalen. Per maand een termijn, dus 3 maanden.

Kennis van mij heeft een schuld bij ComfortCard. 5000 in de min. En die hanteren 16% rente. Hij zegt dat ie 75 euro aflost elke maand. Maar dat is niet zo. Want 16% over een schuld van 5k is 800 euro rente. 12 x 75 euro is 900 euro.

Hij lost elk jaar 100 euro af, en betaalt 800 euro rente.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07 14:34
Anoniem: 1026657 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Als iets nodig is voor werk, kun je je werkgever voor om een laptop / bijdrage voor laptop vragen.

Als je hem toch zelf koopt, kun je de kosten bij je belastingaangifte opgeven als studiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51

Technomania

Huiskamer verslaafde.

TS is minderjarig. Mag je dan eigenlijk wel een lening afsluiten?

edit: Hoofdrekenen is niet mijn sterkste punt. :X

[ Voor 31% gewijzigd door Technomania op 17-01-2018 14:32 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Voor werk en zelfstudie en dan een laptop van €900? Kan, maar wellicht kan een laptop van de helft van dat geld het ook wel.
Technomania schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:28:
TS is minderjarig. Mag je dan eigenlijk wel een lening afsluiten?
TS is geboren in 1991....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je hebt hem nodig voor je werk, dus is het in belang van je werkgever. Verder is het bij elk redelijk bedrijf 0 impact om 1 enkele laptop aan te schaffen. Ik zou dus adviseren om bij je werkgever te kijken wat die voor je kan betekenen. Op z'n minst zou een 0%-lening bij je werkgever voor zo'n bedrag best goed te doen zijn, denk ik.

@P_Tingen, ik zou liever een laptop van €900 kopen en daar minimaal 3 jaar mee doen, in plaats van 2 jaar laten opnieuw een flutding van €450 te kopen. Die zijn leuk voor thuisgebruik en wat meer de boekhoud-kant op, maar als je echt soepel dagelijkse werkzaamheden uit wil voeren is een beetje geld uitgeven geen overbodige luxe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]P_Tingen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:30:
Voor werk en zelfstudie en dan een laptop van €900? Kan, maar wellicht kan een laptop van de helft van dat geld het ook wel.

Klopt, maar heb dat het idee dat wanneer ik een laptop koop ik beter een goede kan kopen.

Maar ik heb nu wel al genoeg argumenten gehoord die mij er van gaan weerhouden het op aflossing te betalen!

Bedankt voor al jullie antwoorden! :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een BKR registratie is niet erg. Zolang je netjs blijft betalen. Doe je dat niet, dan krijg je de status wanbetaler, en dat blijft 5 jaar staan. En dan wordt het toch wel lastig om een nieuw krediet te krijgen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:57
@Anoniem: 1026657 Geen leuke nette 2e hands vanuit het V&A gedeelte hier op tweakers?
Zoals al gezegt, wellicht kan je wel uit met een degelijke maar goedkopere laptop. Heb je de bewuste rekenkracht wel echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maniac2003 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:53:
@Anoniem: 1026657 Geen leuke nette 2e hands vanuit het V&A gedeelte hier op tweakers?
Zoals al gezegt, wellicht kan je wel uit met een degelijke maar goedkopere laptop. Heb je de bewuste rekenkracht wel echt nodig?
Ik verwacht het niet, Maar ik wil met de laptop mijn desktop gaan vervangen. Desktop is nu ook al langzamer dan de gemiddelde aardappel.

Tweedehands is natuurlijk ook een optie. Daar zal ik mij eens verder op gaan richten!
Pagina: 1