Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stabiele long-term high-performance NAS/inhouse server

Pagina: 1
Acties:

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 20:24
...

[ Voor 101% gewijzigd door jubeth op 18-01-2018 12:06 . Reden: . ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Waarom is een fan een probleem? Als je een goeie kwaliteit voeding, cpu-koeler en casefans neemt dan ga je daar praktisch niks van horen.

Socket 1151v2 is voor 8ste generatie Intel Core cpu's. Je kan in de specs van je beoogde mobo vinden of jou gewenste cpu type ondersteund wordt. De socket is (zoals ook al te lezen in de link die je post) niet downwards compatible.

Deze cpu's zijn ook 1151v2:
pricewatch: Intel Core i3-8100 Boxed
pricewatch: Intel Core i3-8350K Boxed
pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
pricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-8700 Boxed

Ik neem aan dat je bluetooth en wifi gewoon in de bios uit kan zetten.
Op het H170 m-itx mobo wat ik zelf heb is de wifi module uitneembaar, maar ik weet om eerlijk te zijn niet of die wil booten zonder een module.

[ Voor 65% gewijzigd door Jesse op 17-01-2018 14:51 ]

• jubeth
Jesse schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:36:
Socket 1151v2 is voor 8ste generatie Intel Core cpu's. Je kan in de specs van je beoogde mobo vinden of jou gewenste cpu type ondersteund wordt. De socket is (zoals ook al te lezen in de link die je post) niet downwards compatible.

Deze cpu's zijn ook 1151v2:
pricewatch: Intel Core i3-8100 Boxed
pricewatch: Intel Core i3-8350K Boxed
pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed
pricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-8700 Boxed
Tja, maar met een 65W TDP of lager blijven er maar 3 over.
OK, ik denk dat het dan een i7-8700(U0) wordt, en de ASRock Z370M-ITX/ac omdat die tenminste nog 2 ethernet-ports heeft.
Die i7-8700(U0) is niet te koop in de pricewatch, in ieder geval. Zie 'm wel in Duitsland.
En opvallend is dat zowel ASUS als ASRock in hun CPU compatibiliteit niet kraaien over die 1151 *v2*, maar het gewoon 1151 noemen. Zal me een sloot miskopen/burns opleveren van mensen die de verkeerde kopen..

[ Voor 4% gewijzigd door jubeth op 17-01-2018 15:26 ]

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Hier op het forum wordt eigenlijk altijd duidelijk gemaakt dat voor een 8th gen intel CPU een Z370 chipset nodig is. Andere chipsets voor de 8th gen zijn onderweg maar nog niet officieel geintroduceerd

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:11

Marc H

- - Is wakker - -

is het mogelijk om de server te verplaatsen, zodat geluid/looks minder een issue worden?

Om een server waar nu een (instap) Xeon te vervangen voor wat consumenten spul die passief gekoeld wordt omdat het te luid is lijkt mij niet de beste oplossing.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• jubeth
Marc H schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:51:
is het mogelijk om de server te verplaatsen, zodat geluid/looks minder een issue worden?

Om een server waar nu een (instap) Xeon te vervangen voor wat consumenten spul die passief gekoeld wordt omdat het te luid is lijkt mij niet de beste oplossing.
Sorry, maar nee. Fanless is ongeveer het hoofddoel van de gewenste upgrade. Het gaat om oudere mensen dan jij, die hebben al veel te lang zitten balen van noisy fans. Ik herken dat bij mezelf ook terug trouwens. Ik kan me dat goed voorstellen. Passief koelen en no moving parts kicks ass. Als het aan hem had gelegen had 'ie al zo'n logicsupply kist besteld. Waar overigens niets mis mee is, maar je krijgt daarin niet sneller dan Q170 chipset.

Die Gen8 met Xeon zou ik overigens verre van "instap" durven noemen. Ding is een stuk sneller dan menig dedicated server of VPS waar ik aan mag zitten die in datacenters staan.
Ik heb niet de indruk dat genoemde board van ASRock en die case van Streacom vallen onder "wat consumentenspul". Dat deed het vroeger misschien, maar zo'n Coffee Lake bord met i7 Hexacore en DDR4 2666MHz, M.2 SSDs erin, ik weet niet wat voor servers jij gebruikt, maar daar kan weinig tegenop. Meeste server-hardware waar ik mee in aanraking kom, zelfs voor de gemiddelde cloud-stack, is stokoud, in vergelijking.

Anyhow, dank voor de input, maar ik ben er wel uit.

• Jesse
Ik denk dat je je niet goed realiseerd hoe goeie voedingen en fans (met regelbare snelheid) er vandaag de dag bestaan. En dat is eigenlijk al vrij normaal. Van mijn eigen systeem kan ik als die idle is niet horen of die aan staat, en die staat bovenop mijn bureau. Door een ventilatierooster heen kan ik de cpu fan zien draaien.

Van je beoogde kast is overigens een review hier op Tweakers, die zou ik zeker even checken, inclusief de discussie eronder met inhoudelijke kritiek op de review en de kast: reviews: Streacom DB4: geruisloze designbehuizing

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 17-01-2018 22:30 ]

• jubeth
Tjae..
http://cpu.userbenchmark....Core-i7-8700K/m3482vs3937

Waar deze server komt te staan, in het zicht, in het midden van een grote hal, komt de extra verwarming van deze server alleen maar heel goed van pas. Er zijn meerdere redenen aan te voeren voor dit bedrijfje waarom men dit geheel fanless wil hebben. Die redenen kun je zelf googlen, en daar ging het hier ook niet om.

• Jesse
Warmteproductie ('extra verwarming') veranderd niet als je fanless of juist met fans koelt. Of misschien wel, in theorie zullen de fans zelf ook nog een heel piep klein beetje warmte genereren.
Als je per se fanless wilt, de mindere performance (door thermal throttling) je niet uitmaakt en de extra kosten ook niet, dan moet je er gewoon voor gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 18-01-2018 10:47 ]

Pagina: 1