Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

welke processor upgrade is de moeite?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Skyblazer
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2018
Hallo,

Ik game al een aantal jaren op een systeem met een H97 mb, een I5 4460 en een GTX 970 video, met 16G intern.
Toch krijg ik BF 1 maar met moeite aan de praat. Framerate drops, stotterend spel etc.
Ik begrijp dat bij BF1 vooral de CPU beperkend is, en mijn 4460 kan ik niet overklokken.
Vandaar dat ik nu overweeg de processor te vervangen.
Ik overweeg een I7 4790 aan te schaffen. Volgens mijn speurwerk op internet zou dit nog wel soelaas moeten bieden.

Vraag: heeft dit nog zin, heeft iemand ervaring met BF1 en een 4970 of weten jullie een betere processor voor een 1150 socket, of kan ik beter meteen een nieuw systeem aanschaffen... (waarbij dit laatste niet mijn voorkeur heeft)?

Ik verheug me op jullie input!

...

Beste antwoord (via Skyblazer op 19-01-2018 13:48)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-04 23:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik ben zelf van een i5-4460 naar een Xeon E3-1241v3 gegaan (tegenhanger van de 4790 met iets lagere turbo) en toen waren bij mij alle stotteringen weg. Dus als je een i7-4790 onder de €200 kan vinden dan is dat een goede deal. Meer dan dat zou ik er niet aan uitgeven.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-04 23:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik ben zelf van een i5-4460 naar een Xeon E3-1241v3 gegaan (tegenhanger van de 4790 met iets lagere turbo) en toen waren bij mij alle stotteringen weg. Dus als je een i7-4790 onder de €200 kan vinden dan is dat een goede deal. Meer dan dat zou ik er niet aan uitgeven.

I reject your reality and substitute my own

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True