Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn gaming laptop een upgrade geven, zodat deze geschikt is voor Virtual Reality. Hiervoor is minimaal een GTX 1060 vereist, echter heeft mijn laptop een GTX 1050.

Zelf heb ik niet heel veel verstand van het bouwen van PC's en laptops, dus nu is mijn vraag; is het mogelijk mijn videokaart te vervangen in mijn Asus ROG Strix GL553VD-DM666T laptop?

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-01-2018 12:32)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De GPU upgraden kan alleen als de GPU gebruik maakt van de MXM-standaard. Is dat niet het geval, dan zit de GPU op het moederbord gesoldeerd en kun je dus niet upgraden in de laptop zelf, het alternatief is dan een eGPU.

Aangezien je met VR aan de slag wilt, is dat denk ik niet eens zo'n heel slecht idee, echt mobiel ben je dan niet, als je een VR game speelt.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2018 12:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De GPU upgraden kan alleen als de GPU gebruik maakt van de MXM-standaard. Is dat niet het geval, dan zit de GPU op het moederbord gesoldeerd en kun je dus niet upgraden in de laptop zelf, het alternatief is dan een eGPU.

Aangezien je met VR aan de slag wilt, is dat denk ik niet eens zo'n heel slecht idee, echt mobiel ben je dan niet, als je een VR game speelt.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je super snelle antwoord!
Ik zit net tussen de specs te kijken, maar ik kan nergens terug vinden of mijn GPU gebruik maakt van de MXM-standaard, heb je enig idee waar ik dit zou kunnen terugvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kijk dan even in de handleiding van de laptop, of ga even [google= Asus ROG Strix GL553VD-DM666T MXM].

EDIT:
Laptop Gaming Mag omschrijft de laptop als een budget gaming laptop, ga er dan maar van uit dat er geen MXM aanwezig is. Dat maakt het geheel namelijk wat duurder.

[ Voor 95% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen, bedankt voor je hulp!