Na lang wikken en wegen hebben wij besloten dat we een Chihuahua pup willen. In het verleden haalde we altijd onze honden uit het asiel, maar we willen nu ook een keer graag echt met een pup beginnen, zodat we deze helemaal naar wens kunnen opvoeden.
Echter bij onze zoektocht naar de juiste fokker zijn we zo enorm veel slechte fokkers tegen gekomen.
Ook bij de Nederlandse Chihuahua Club lijkt het (iig als buitenstaander) een grote haat en nijd tussen de fokkers onderling (maar ervaring leert dat dit bij veel meer rassen zo is).
Wat zijn we zowel tegen gekomen? (En dan praat ik niet eens over de broodfokkers die sowieso al door de mand vallen).
De vraag is nu hoe ik een fokker ga vinden die echt het beste voor heeft met het ras. Een fokker die open en eerlijk over de pups is (niet iedereen wil een show kwaliteit hond en gelukkig maar ook, want anders zouden er nog veel meer dieren in het asiel zitten).. Maar ik ben wel van mening dat fokkers hier veel meer open en eerlijk over moeten zijn.
Kortom wie heeft er nog tips om de juiste fokker te vinden?
Echter bij onze zoektocht naar de juiste fokker zijn we zo enorm veel slechte fokkers tegen gekomen.
Ook bij de Nederlandse Chihuahua Club lijkt het (iig als buitenstaander) een grote haat en nijd tussen de fokkers onderling (maar ervaring leert dat dit bij veel meer rassen zo is).
Wat zijn we zowel tegen gekomen? (En dan praat ik niet eens over de broodfokkers die sowieso al door de mand vallen).
- Fokkers die adverteren met nestjes met FCI stamboom, maar die bij doorvragen helemaal geen officiële stamboom blijken te hebben.
- Fokkers die adverteren met nestjes met FCI stamboom, maar die vervolgens tijdens een bezoek je proberen om te praten naar een nestje zonder stamboom, die ze "toevallig" ook nog hebben.
- Fokkers die openlijk toegeven dat ze hebben proberen te rommelen met papieren (want de pup was zo mooi).
- Pups van 4 tot 12 maanden, die zogenaamd met zeer veel moeite weg moeten (maar simpel weg gewoon gedumpt worden omdat ze niet geschikt blijken voor de fok omdat ze bv lichamelijke afwijkingen hebben, maar waarbij dit niet aangegeven wordt).
- Fokkers die totaal niks weten over het ras wat ze aan het fokken zijn. En met de grootste onzin aan komen zetten als je ze vragen stelt.
De vraag is nu hoe ik een fokker ga vinden die echt het beste voor heeft met het ras. Een fokker die open en eerlijk over de pups is (niet iedereen wil een show kwaliteit hond en gelukkig maar ook, want anders zouden er nog veel meer dieren in het asiel zitten).. Maar ik ben wel van mening dat fokkers hier veel meer open en eerlijk over moeten zijn.
Kortom wie heeft er nog tips om de juiste fokker te vinden?
Currently playing: MTG Arena (PC)