Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebeare
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mijn vraag

Na een tijd aan een word-bestand te hebben gewerkt wilde ik deze opslaan. Als ik op opslaan druk of het bestand afsluit dan komt het venster 'opslaan als' tevoorschijn. Het opslaan lukt alleen niet. Exporteren ook niet. Het bestand lijkt vergrendeld terwijl ik daar geen melding van zie. Er zijn meer bestanden op die OneDrive die hetzelfde probleem hebben maar niet alle. Ik kan geen verschillen vinden in de bestanden.
De bestanden staan op een tweede OneDrive account van school die gekoppeld is op zowel mijn pc als mijn laptop. Op mijn laptop heb ik hier geen problemen mee.

Hoe kan ik weer al mijn bestanden bewerken op mijn pc?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 64 bit op de pc en op de laptop. (beide met dezelfde windows-account)
Office 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Gegoogled maar niks kunnen vinden.
- Wisselen tussen privé-account en die van school.
- Gecontroleerd dat ik verder op alle apparaten uitgelogd ben als ik op de pc werk.
- Online werken op de OneDrive maakt niks uit, ik kan het bestand niet opslaan als ik op mijn pc werk.
- eigenschappen van de bestanden vergeleken tussen die van een bestand dat ik wel kan opslaan en een waarbij dat niet lukt. (eigenaar, rechten e.d.) Geen verschil gevonden.
- school account verwijderd en opnieuw gekoppeld.
- Hulp gevraagd van ict op school maar die weten het ook niet.
- Microsoft een mail gestuurd.

Ik weet het niet meer :-(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-06 17:33

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Inhoud van het document copy/pasten naar een nieuw document en die proberen op te slaan?

edit: Wat hieronder staat is nóg makkelijker

[ Voor 21% gewijzigd door Technomania op 17-01-2018 13:06 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
Of opslaan onder een andere naam en daarna in de Verkenner de naam aanpassen en het oude bestand verwijderen?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebeare
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het probleem is opgelost en zoals zo vaak is de oorzaak en de oplossing eigenlijk heel eenvoudig. Alles kopiëren en plakken in een nieuw bestand had ik al geprobeerd maar dat werkte ook niet. Opslaan onder een andere naam of exporteren naar een ander bestandsformaat werkte ook niet.

Helaas had ik niet een deel van de tekst geplakt en opgeslagen, dan had ik er misschien wat eerder aan het volgende gedacht. Vanmiddag had ik gelukkig wel de ingeving dat het wel eens aan een illustratie kan liggen. Ik had eerder eens in een paar bestanden een illustratie geplaatst met een bestandskoppeling aangezien de illustratie nog regelmatig bijgewerkt moest worden. Volgens mij waren dat net die bestanden die nu de problemen opleverden.

Het pad van die koppeling is op de laptop blijkbaar anders dan op de pc. De koppeling heb ik verwijderd en voilà, ik kan weer gewoon het bestand opslaan. Weer wat geleerd. Alleen jammer dat office mij daar niet op wijst dat het aan misschien aan de bestandskoppeling ligt als het bestand niet opgeslagen kan worden. Het was nu lang zoeken naar een eenvoudig probleem.

Bedankt voor jullie adviezen!

Groeten,
Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletboy64
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
beste,

toevallig kom ik hier omdat ik het zelfde probleem had. ik had een screenshot gemaakt van een excel bestand met windows shift+s en die toegevoegd in mijn scriptie. naderhand sloeg het bestand niet op en kreeg ik dezelfde melding.... plaatje verwijderd en ik kon het bestand weer opslaan!
het heeft me wel even wat tijd en gevloek gekost voordat ik dit wist. vandaar dat ik het even deel voor degene die via google hier terecht komt!

greetz