Document is totaal grijs tekstveld dat ik niet weg krijg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martine18
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-11-2019
Ik heb een lang word-document en er is iets mis gegaan, ik weet niet wat, waardoor mijn gehele tekst + afbeeldingen en tabellen grijs gemarkeerd zijn. Dit heeft niets te maken met de opmaak, want ik kan het met geen mogelijkheid uitschakelen of weg halen. Wanneer ik dubbelklik komt er een venster waarin ik het tekstvlak kan bewerken. Hierin kan ik ook niets uitzetten.

Wanneer ik wil typen wordt alles verwijderd en typ ik op een lege pagina. Alsof alles is samengevoegd en niet meer uit elkaar gehaald of bewerkt kan worden.

De tekst kopiëren en opnieuw in een ander word document plakken werkt ook niet want de zelfde instellingen worden behouden. Ik heb al ergens op internet een sneltoets Ctrl + Shirt + F9 gevonden, maar omdat mijn F9 ook een andere funtie heeft (het scherm accuut op zwart zetten) werkt die niet.

Ik heb Office 365 ProPlus.

Is er iemand die me hier mee kan helpen? Alvast hartelijk dank!

Martine

Beste antwoord (via Martine18 op 17-01-2018 11:57)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Figuur werkt zo ook wel ja :)

Kan je met de muis steeds een deel selecteren en kopieren? Dus niet alles, niet het laatste (edit: of eerste) karakter aanraken. Dan plakken in een nieuw Word document of anders in een kladblok. Dan ben je alle opmaak kwijt, maar dat is beter dan alles kwijt zijn..

Heel misschien een alternatief: open een kopie (!) van het bestand in Wordpad en kopieer/plak daarvandaan. Bij velden die via ctrlF9 zijn gemaakt werkt dat niet maar misschien wel voor dit geval. Sowieso: werk in een kopie van het bestand (en maak voortaan bijv. na iedere dag werken een reservekopie).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Staat het document open sinds het voor het eerst gebeurde? Dan kan je undo doen tot het weer OK is. Of misschien heb je een backup van voor het gebeurde.

Zo niet: kan je een screenshot plaatsen? Screenshot maken, ergens op het web uploaden, hier de figuur plaatsen liefst tussen tags: [img]https://www.bla.bla/bla.jpg[/img]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine18
Nee, helaas is het document gesloten geweest en is mijn laptop ook uitgeweest.

Ik weet niet hoe ik een afbeelding moet uploaden naar het web. Ik ben niet thuis in de computerwereld.
Ik heb ze nu op een flickr account gezet: https://www.flickr.com/gp/142343709@N05/cS795U
Ik denk dat je ze zo ook wel kan zien..

Ik hoop dat het wat duidelijker is en anders dan kan ik ook nog zorgen voor andere informatie! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 15:14
Even los van hoe het probleem is ontstaan... je kan in Word uiteraard ook knippen/kopiëren en plakken zonder opmaak...

De manier waarop het geselecteerd is lijkt het wel alsof het wordt gezien als een invoegveld...

Welke opties krijg je als je een rechter muisklik doet op de velden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine18
@MicGlou Ja, dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkt ook niet :(. Het lettertype of de andere opmaakinstellingen veranderen dan wel, maar die grijze markering blijft.

Als ik rechter muisklik doe kan ik klikken op: knippen; kopiëren, plakopties (heb iets gekopieerd), eigenschappen, lettertype, alinea, en nieuwe opmerking.

Ik heb zelf ook al ergens gevonden dat het te maken heeft met een veld ja

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Figuur werkt zo ook wel ja :)

Kan je met de muis steeds een deel selecteren en kopieren? Dus niet alles, niet het laatste (edit: of eerste) karakter aanraken. Dan plakken in een nieuw Word document of anders in een kladblok. Dan ben je alle opmaak kwijt, maar dat is beter dan alles kwijt zijn..

Heel misschien een alternatief: open een kopie (!) van het bestand in Wordpad en kopieer/plak daarvandaan. Bij velden die via ctrlF9 zijn gemaakt werkt dat niet maar misschien wel voor dit geval. Sowieso: werk in een kopie van het bestand (en maak voortaan bijv. na iedere dag werken een reservekopie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Zonder het document zelf te hebben kan het eigenlijk van alles zijn...

Maar ik sluit mij aan bij de tip van @F_J_K De tekst in wordpad plakken en dan weer terug een word document in zou de opmaak geheel moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine18
@MicGlou @F_J_K Ik zal het laten weten of het lukt! Hartelijk dank voor jullie hulp zo ver (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine18
@MicGlou @F_J_K Het werkt! Ontzettend bedankt! Opmaak is nog redelijk behouden (opsommingstekens en lettertypen, afbeeldingen en tabellen!!) en nu kopieer ik het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Martine18 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:59:
@MicGlou @F_J_K Het werkt! Ontzettend bedankt! Opmaak is nog redelijk behouden (opsommingstekens en lettertypen, afbeeldingen en tabellen!!) en nu kopieer ik het weer terug.
Helemaal top... ben je in ieder geval alweer een heel stuk verder :)
Pagina: 1