Hoofdtelefoon met ANC en een gehoorapparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Mijn vraag
Ik draag aan mijn linkeroor een gehoorapparaat en ben een fervent liefhebber van het luisteren naar muziek en het kijken naar Netflix. Nu ben ik op zoek naar een goede, over-ear koptelefoon (liefst blue-tooth connected) die goed geluid kan geven (met o.a. goede bass en heldere tonen) voor het luisteren naar muziek maar ook prima geschikt is voor Netflixen of een vliegreis.

Er zijn heel veel soorten op de markt beschikbaar en dat maakt het erg lastig om te kiezen. Ik zit met een aantal vragen:

1. Heeft ANC wel zin om bv het geluid van de televisie te onderdrukken als mijn partner tv kijkt en ik wil netflixen? Of is een gesloten kast dan juist weer beter? Of combi?
2. Kan ik last krijgen van storing op mijn gehoorapparaat (gesloten, in-ear peace) icm een koptelefoon met ANC? Ik krijg hier bijna geen info over dus hopelijk heeft er iemand hier ervaring?
3. Welke hoofdtelefoon zou een aanrader zijn nav punt 1 en 2?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gehoorapparaat is de Luna R7-R

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online kom ik deze tegen als mogelijke optie:
- Denon HiFi AH-GC20 bluetooth hoofdtelefoon
- Teufel Sound of Silence Mute BT
- JBL Consumer E55BT (deze heeft dan geen ANC)

Wie heeft er meer informatie of ervaring mee? Ik ben zeer benieuwd!

Beste antwoord (via justme27 op 23-01-2018 09:53)

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
Laat ik beginnen met dat ik er geen ervaring mee heb, maar de vragen maakte mij wel nieuwsgierig. Ik kwam het volgende tegen en dat zou hetgeen zijn wat ik zou doen:
It would be a good idea to try the headphones with your hearing aids before purchasing, especially if you plan to invest in higher-end headphones. Hearing healthcare professionals also recommend choosing noise-cancelling headphones.

If you notice a high-pitch feedback noise with your new headphones, you may need to adjust them so that they are not too close to your hearing aid. If adjusting does not correct the feedback issue, then they may not be the right headphones for your type of hearing aid and it may take a few tries to find the perfect ones for you.
Bron: http://fmcaudiology.com/2...o-wear-with-hearing-aids/

Zelf heb ik de Sony MDR-ZX770BN (rond de €100). Uiteraard niet de NC en geluidskwaliteit als de high-end NC koptelefoons (Bose QC35 etc), maar voor mijn budget meer dan prima. Of het in combinatie met jouw Luna R7-R goed functioneerd zou je bijvoorbeeld in de MediaMarkt moeten uitproberen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
Laat ik beginnen met dat ik er geen ervaring mee heb, maar de vragen maakte mij wel nieuwsgierig. Ik kwam het volgende tegen en dat zou hetgeen zijn wat ik zou doen:
It would be a good idea to try the headphones with your hearing aids before purchasing, especially if you plan to invest in higher-end headphones. Hearing healthcare professionals also recommend choosing noise-cancelling headphones.

If you notice a high-pitch feedback noise with your new headphones, you may need to adjust them so that they are not too close to your hearing aid. If adjusting does not correct the feedback issue, then they may not be the right headphones for your type of hearing aid and it may take a few tries to find the perfect ones for you.
Bron: http://fmcaudiology.com/2...o-wear-with-hearing-aids/

Zelf heb ik de Sony MDR-ZX770BN (rond de €100). Uiteraard niet de NC en geluidskwaliteit als de high-end NC koptelefoons (Bose QC35 etc), maar voor mijn budget meer dan prima. Of het in combinatie met jouw Luna R7-R goed functioneerd zou je bijvoorbeeld in de MediaMarkt moeten uitproberen.