Simpele crypto bot strategie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Sinds kort ben ik mijn aan het verdiepen in het traden van crypto-currency. Aangezien ik niet al te veel tijd heb en omdat veel transacties midden in de nacht plaatsvinden heb ik mijn verdiept in trader bot’s. Ik heb er een aantal geprobeerd maar ik vraag mij af of deze niet onnodig ingewikkeld zijn gemaakt. In mijn simpele gedachten kan een bot volstaan koop X cryptocurrency als de waarde X % omhoog is gegaan in een bepaalde tijdspanne (voor mij is dit dan een opgaande trend), zodra de waarde daalt met X % (neergaande trend) ruil huidige currency in voor een andere currency waarvan de waarde X % is gestegen in een bepaalde tijdspanne. Bovenstaande informatie bereken je of realtime of eens in de X minuten.

Ik begrijp dat bovenstaande niet 100% is, als je koopt op 1% opgaand terwijl de trend op dat moment afgaand is dan zit je met een verlies alleen is dit te overzien.

Bovenstaande is heel simpel uitgelegd, ik heb een aantal MEDA bots gezien die dit principe benaderen maar welke met verplichte opties weer onnodig ingewikkeld gemaakt worden. Graag jullie mening waarmee bij bovenstaande strategie rekening gehouden moet worden?

Alvast vriendelijk bedankt,
Martin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Jij vind ze onnodig ingewikkeld omdat je het idee hebt overnight rijk te kunnen worden ?

Heel de markt is gebaseerd op actie/reactie en emotie, dat maakt een bot ingewikkeld.

Je haalt een "tijdspanne" aan, wat is de tijdspanne dan ? Geen context nodig? De ene coin is de ander niet en zal meer tijd vergen, je kunt er nog diepe TA op los laten en ook dan is het antwoord niet zwart/wit.

Daarnaast kun je coins niet direct verkopen voor een andere coin, je zult het eerst voor btc, eth, ltc, bch moeten verkopen en dan je "nieuwe" coin kopen = 2x fee.

Let wel, dit zal vast een strategie kunnen zijn die kan werken (voor jou), maar bijzonder weinig garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De meeste transacties vinden 24/7 plaats. Je kan crypto niet "per regio" indelen tenzij je het hebt over crypto die daadwerkelijk alleen maar in 1 regio te vinden is. Je kan er donder op zeggen dat grote traders op alle exchanges zitten en als op 1 exchange er iets raars gebeurt, dat al hun botjes er ook op acteren.

Zoals @z1rconium aangeeft; je kan een coin niet zomaar omwisselen voor een ander. Je moet inderdaad een grootste gemene deler aanhouden om tegen te wisselen. Nou hebben veel exchanges een vaste fee daarvoor maar elke aankoop en elke verkoop is inderdaad 2x fee. Stel dat je fee 1% is dan moet je dus minstens 4% marge pakken in je currency-pair op je laatste trade wil je quitte spelen.

Desondanks, en misschien dat ik jouw kennis onderschat; programmeer eerst maar eens een margin-bot of bollinger-bot en dan niet eens op tijdsinterval maar op marges. Het zijn de simpelste logische orders die iedereen kan aflezen van bestaande grafieken. Ik kan je vertellen; 95% van alle bestaande (grote/bekende) bots, gaat hier ook al de mist mee in puur vanwege het aantal parameters wat je mag/moet instellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik van je begrijp is dat je wil 'trend' traden. Kijken waar momentum ligt en daar op zo gezegd meeliften. Wil het idee wat je hierboven uiteenzet werken zijn er een aantal basis dingen waar je aan zou moeten denken:

- Fee's houd altijd rekening met fees die je moet betalen. Dit zal per exchange verschillen. Vaak zijn er verschillen tussen maker en taker fee's. Ofwel voeg je liquiditeit toe aan het orderboek (maker), of wil je liquiditeit uit het orderboek halen (taker) door direct een uitstaande buy of sell order te matchen. De maker fee is vaak aanzienlijk goedkoper dan een taker fee. Buiten de kosten die hiermee gepaard gaan is dit ook belangrijk voor de gehanteerde strategie. Namelijk bij een taker transactie weet je zeker dat je order direct gevuld is en ben je niet meer onderhevig aan de fluctuatie in de coin die je verkoopt. Maker fee moet je afwachten of je order gevuld wordt.

- Pairs: Wil je direct overstappen naar een andere munt (dus zonder een fiat of veelal btc) moet je ervan bewust zijn dat veelal niet alle munten die verhandeld worden ook daadwerkelijk tegen elkaar verhandeld worden. Wat ook niet geheel onlogisch is want dit zou betekenen dat er gigantisch aantal markten worden gecreëerd, wat de liquiditeit in deze verschillende markten geen goed zou doen. Indien je ervoor kiest om eerst de fiat, of voor het gemak noem ik even btc, tussenstap doen dan heb je 4 maal transactie kosten. Namelijk: fiat -> Munt x, Munt x -> fiat/bitcoin, fiat/bitcoin -> munt y en uiteindelijk wil je je positie weer afwikkelen Munt y -> fiat/bitcoin. Deze fee's zullen overigens vaak wel dalen wanneer je meer handelt, je begint met 0,25 taker en 0,16 maker vaak wat je langzaam afbouwt. Daarbij komt dat veel coins met elkaar bewegen, denk dan ook goed aan safeguards; wanneer wil je dat de bot helemaal niet meer trade.

- Trends herkennen: Dit zal by far het meest ingewikkelde onderdeel worden van het instellen van je bot. Wanneer is iets een trend? Je kan inderdaad kijken of dit geïdentificeerd kan worden aan de hand van een vrij gemakkelijk principe namelijk % stijging in een tijdsinterval. Zelf denk ik dat dit niet voldoende zal zijn om een trend te vangen. Volume zal namelijk een belangrijke factor zijn om te kunnen bepalen of je daadwerkelijk naar een trend/momentum kijkt of dat de % stijging wellicht grotendeels wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld een gebrek aan liquiditeit en een haastige koper. Wat ik zelf altijd interessant vind om te bekijken is wanneer een bijvoorbeeld opgaande trend wordt gebroken op hoog volume, vaak zie je dan een omslag in het momentum en keldert de koers vervolgens.

Het mooiste is als je begint met een heel basic idee en door steeds kleine aanpassingen te doen tot eindelijk een werkend en winstgevend concept kan komen. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Ik heb een trailing stop loss script gemaakt, je dient nog wel zelf de coin te kopen.
Maar daarna gaat hij inderdaad X% omhoog tot hij X% van de top dropt, zie https://github.com/Speedy...ee/master/sell_aid_script

Misschien heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:51

raq

Zelf gebruik ik profit trialer, die kan volgens mij wat je wilt. Heel simpel uitgelegd:
- Koopt coin op basis van indicatoren (kan heel simpel tot heel complex, in te stellen per coin, of met een default strategie)
- Botg aat "trailen" als die boven je ingestelde winst % komt
- Indien de waarde daalt tijdens het trailen met x%, verkoopt die de coin tegen je base-currency die je gebruikt (Fiat/btc/eth/bnb)
- Indien de waarde van een coin onder x% van je aankoopbedrag is gedaald, dan kun je DCA toepassen.

De software doet geen wonderen, je wordt er niet instant rijk mee. In een stijgende alt-markt verdiend die wel makkelijk geld voor je, als je de goede instellingen hebt. In een dalende markt is dat een stuk lastiger of voor een bot zelfs niet te doen, tenzij je oneindig diepe zakken hebt op DCA toe te passen.
De software kun je op je eigen pc/server draaien.

Dit is trouwens de enige bot die ik goed ken, hoe deze zich verhoudt tot andere bots weet ik niet. Als redelijke crypto-noob heb ik de bot wel onder de knie gekregen en kan het zo inrichten zoals ik denk dat goed is op dat moment.

[ Voor 11% gewijzigd door raq op 10-06-2019 19:29 ]

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik Bitsgap,heeft een tradingbot waar ik redelijke winst meemaak.Hebben nu ook een nederlandse telegram chat.

https://t.me/bitsgap_chat_nl

https://bitsgap.com/
Referrals zijn niet toegestaan

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptoBS
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18-12-2023
Spam/reclame

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 18-12-2023 18:25 ]

Pagina: 1