Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Derde monitor voor film - videoclips en aanverwanten

Pagina: 1
Acties:

• Ronald_VR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 07:53
Ik zou graag en derde monitor willen aanschaffen. (videokaart = MSI GeForce GTX 1050 TI )
Waarschijnlijk gaat het de deze worden : AOC Q3279VWF, en dit vanwege grote (31,5") en prijs (€199).

Nu zou ik deze monitor dan uitsluitend willen gebruiken voor het bekijken voor films - videoclips - YouTube filmpjes (indien mogelijk).
Dus dan mijn opstelling - links en rechts een monitor met de desktop van windows 10 (resolutie van 2x1920op1200 = 3840op1200).
De derde monitor komt hoger te staan, dus eigenlijk in het midden boven de 2 andere monitors.

Bestaat er een software matige oplossing (via windows zelf of een ander programma) die zoiets mogelijk maakt; dus 2 monitors voor altijd gebruik met windows, en wanneer ik een film(ke) afspeel komt de derde monitor in 'actie' en laat dan de film zien.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt dus dat 1) de derde normaliter in standby staat, op zwart. En dat 2) films en YT altijd op de derde monitor komen?

Misschien zou je wat kunnen scripten icm. een tool als www.displayfusion.com of misschien www.realtimesoft.com/ultramon. Beide niet gratis maar dat is de monitor ook niet ;)
Tenminste kan je regelen dat bijv. vlc.exe (en de YT app?) altijd op de derde monitor start. Dat eerste lijkt me wat tricky, fysiek aan/uit zetten is misschien makkelijker. Scheelt ook stroomkosten: je bent afhankelijk van het aantal uur dat het aan staat zeg 10eur per jaar kwijt aan stroom per monitor. als ik geen rekenfout maakt.

Edit: oh je kunt met het gratis https://www.nirsoft.net/utils/multi_monitor_tool.html een monitor met een script in/uitschakelen. Al wordt het ondertussen wel heel wat scripten, wat je zelf mag doen :P

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 17-01-2018 10:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ronald_VR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 07:53
Bedankt voor je input, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn van die prg's.
Hopelijk hebben die betaalde programma's een demo versie.

Alleen een script schrijven, dat ben ik wel niet gewoon.