[PC] Forged Battalion | Early Acces

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
*** gereserveerd voor openings post ***

Trailer:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6p1l-U8KFfU]

[ Voor 48% gewijzigd door Kadardar op 17-01-2018 09:20 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Iemand die dit gister heeft gespeeld? Ik vond het eigenlijk wel een leuk spel. :)

Je eigen legertje samenstellen met wapens (wat vooral de bedoeling was van deze game)
is toch wel het leukste wat erin zit.

Zou zeggen laten we onze ervaringen delen over deze game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 21:14
Ja het heeft zeker potentie. De game voelde goed en responsive aan. Dat is zeker een plus.

Alleen de progression van de skilltree is echt ontzettend lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Vannacht gelijk gekocht toen ik er achter kwam dat de game in Early acces is gegaan. Echt zin om dit te gaan spelen, maar dat zal morgen worden denk ik.

De manier waar op ik er achter kwam en voor de mensen die geen idee hebben :

Op Greenmangaming wat goedkoper met de code BLUE25. Kwam ik zelf te laat achter :+

[ Voor 25% gewijzigd door Beakzz op 17-01-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
marcunator schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:03:
Ja het heeft zeker potentie. De game voelde goed en responsive aan. Dat is zeker een plus.

Alleen de progression van de skilltree is echt ontzettend lame.
Klopt, ik vond de game geweldig aanvoelen maar die skilltree is echt bijzonder langzaam. Heb 3 potjes gespeeld en ik had nou niet echt het idee van... de eerste levels zijn lekker makkelijk te krijgen. Volgens mij is het eerste stuk van die tree al een een week goed doorspelen... opzich wel leuk en houd je bezig.

Zelf geen ranked/unranked gespeeld om een goed idee te krijgen van de matchmaking maar ik hoop dat daar wel echt over nagedacht is. Daar maak ik me dan wel een beetje zorgen over met die skilltree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Kadardar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Klopt, ik vond de game geweldig aanvoelen maar die skilltree is echt bijzonder langzaam. Heb 3 potjes gespeeld en ik had nou niet echt het idee van... de eerste levels zijn lekker makkelijk te krijgen. Volgens mij is het eerste stuk van die tree al een een week goed doorspelen... opzich wel leuk en houd je bezig.

Zelf geen ranked/unranked gespeeld om een goed idee te krijgen van de matchmaking maar ik hoop dat daar wel echt over nagedacht is. Daar maak ik me dan wel een beetje zorgen over met die skilltree.
Het is natuurlijk early acces dus alles kan nog getuned worden, maar je moet echt een richting kiezen volgens bovenstaande 'review" en grinden als je meer vrij wilt spelen. De matchmaking kan me wat. Dit zijn van die tankrush games en daar ben ik denk ik te oud voor geworden :+ Doe wel gewoon skirmisch met vrienden/bekenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Beakzz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Het is natuurlijk early acces dus alles kan nog getuned worden, maar je moet echt een richting kiezen volgens bovenstaande 'review" en grinden als je meer vrij wilt spelen. De matchmaking kan me wat. Dit zijn van die tankrush games en daar ben ik denk ik te oud voor geworden :+ Doe wel gewoon skirmisch met vrienden/bekenden.
Natuurlijk early acces en zou er zeker ook geen nacht minder om slapen als het gewoon nog niet lekker werkt. Maar zoals je al zegt het wordt een aardige grind game om dingen te unlocken op deze manier. Misschien dat er nog wat feedback overkomt en dat ze het toch wat gaan verlagen maar als ze het niet doen maakt het me ook niets uit, vind het wel leuk om ergens voor te moeten werken ipv... goed je hebt 3 potjes gespeeld en alles is unlocked!

Ik ga vanavond iig weer verder en dan kan ik later de startpost in orde brengen zodra ik wat meer weet oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 16:45
Kadardar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Ik heb er al zo'n 7 uur in geïnvesteerd en ook unranked multiplayer gedaan, maar de skilltree/progression is hier toch wel echt merkbaar en helaas niet in positieve zin. Je speelt soms tegen players die veel betere techs unlocked hebben (om maar iets te noemen als regenerative armor, terwijl jij aankomt met je vanilla MG Buggy). Er moet nog wel het e.e.a. gebalanceerd worden. Ook mis ik veel opties voor skirmish/multiplayer games welke wel in bv. C&C Generals/Zero Hour zaten van nota bene 14 jaar geleden. Denk aan opties als starting money, AI Tactics en superweapons on/off.

Maar de devs zijn ermee bezig zeiden ze dus ik hoop op het beste. Ik wil echt zo erg dat dit goed wordt, ik mis C&C echt heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
adminappelgebak schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:46:
[...]

Ik heb er al zo'n 7 uur in geïnvesteerd en ook unranked multiplayer gedaan, maar de skilltree/progression is hier toch wel echt merkbaar en helaas niet in positieve zin. Je speelt soms tegen players die veel betere techs unlocked hebben (om maar iets te noemen als regenerative armor, terwijl jij aankomt met je vanilla MG Buggy). Er moet nog wel het e.e.a. gebalanceerd worden. Ook mis ik veel opties voor skirmish/multiplayer games welke wel in bv. C&C Generals/Zero Hour zaten van nota bene 14 jaar geleden. Denk aan opties als starting money, AI Tactics en superweapons on/off.

Maar de devs zijn ermee bezig zeiden ze dus ik hoop op het beste. Ik wil echt zo erg dat dit goed wordt, ik mis C&C echt heel erg!
Meeste opties die ik mis zaten zelfs al in RA2 sommige zelfs terugdaterend uit RA ;) Maarja daar heb je voor terug een leger wat jezelf kan samenstellen en aangezien het early acces is en ik ook wel echt het idee heb dat ze hier echt van wat willen maken vertrouw ik erop dat het wel goed komt. . :) Wat mij wel ontzettend tof lijkt is dat de community soort van die Td maps kan maken maar dan zoals General/ZH waar het invasions maps heete of iets in die trend. Dat vond ik altijd wel tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
Kadardar schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:58:
[...]

Meeste opties die ik mis zaten zelfs al in RA2 sommige zelfs terugdaterend uit RA ;) Maarja daar heb je voor terug een leger wat jezelf kan samenstellen en aangezien het early acces is en ik ook wel echt het idee heb dat ze hier echt van wat willen maken vertrouw ik erop dat het wel goed komt. . :) Wat mij wel ontzettend tof lijkt is dat de community soort van die Td maps kan maken maar dan zoals General/ZH waar het invasions maps heete of iets in die trend. Dat vond ik altijd wel tof :)
Ik ben ook bezig met nieuwe maps, ik heb er destijds een hoop voor RA3 gemaakt.

De map editor is enigzins beperkt. Het is niet zo dat ik nieuwe tech kan maken of de waardes kan aanpassen voor speciale turrets voor een TD map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
Kadardar schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:58:
[...]

Ja de Art of Defence maps. Man die heb ik helemaal grijs gespeeld in de tijden van Generals en Zero Hour. Ze zijn er idd al mee bezig en WorkShop integration is al aanwezig dus dat duurt niet lang meer.

Overigens je punt of RA2 klopt idd, was ik helemaal vergeten dat die het ook al had. Vind ik ergens dan toch wel slordig dat dit niet al hierin zit. Echter het zit heel erg early early access, dus er gaat nog veel veranderen. Dat is wat ook continu gezegd wordt op het community forum door de devs. Ik heb er alle vertrouwen in, daarom heb ik het ook het moment dat het uit kwam direct gekocht en 5 uur achtereen gespeeld :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
adminappelgebak schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:44:
[...]

Ja de Art of Defence maps. Man die heb ik helemaal grijs gespeeld in de tijden van Generals en Zero Hour. Ze zijn er idd al mee bezig en WorkShop integration is al aanwezig dus dat duurt niet lang meer.

Overigens je punt of RA2 klopt idd, was ik helemaal vergeten dat die het ook al had. Vind ik ergens dan toch wel slordig dat dit niet al hierin zit. Echter het zit heel erg early early access, dus er gaat nog veel veranderen. Dat is wat ook continu gezegd wordt op het community forum door de devs. Ik heb er alle vertrouwen in, daarom heb ik het ook het moment dat het uit kwam direct gekocht en 5 uur achtereen gespeeld :Y
Ik ook, gelijk 3 uur aan een stuk gespeeld, toen moest ik stoppen want kind. :+ Gister nog heel even gespeeld voor 2 uurtjes en denk dat ik wel redelijk een idee krijg van hoe of wat. Qua ontwikkeling kunnen ze zoveel doen. Ik ken de code natuurlijk niet maar het zou niet bijzonder veel meer als Superweapons 1 of 0 disable items zijn. :P Maar aangezien ik het hele skirmish mis zou dat eerst wel even gebouwd moeten worden. Misschien voor skill tree progression? Map met easy win maken en tadah.

Heb er zeker vertrouwen in dat het goed gaat komen en dat dit echt een strategy game kan worden waar C&C fans op hebben zitten wachten, niet dat laatste wat C&C4 was.... dat was totaal geen C&C meer naar mijn mening. C&C3 kon ik me nog wel mee vermaken maar niet zo erg als RA2/YR. Generals/ZH was zeker niet een favoriet van me maar om te zeggen het was een en al slecht... nee hoor, was zeer vermakelijk maar nuets verslaat RA2 voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Mijn RTS skills zijn behoorlijk roestig merkte ik gisteren. Missie 1 op easy ging eerst gewoon mis en de 2e keer moesten de grondstoffen op een gegeven moment van zo ver komen dat ik nog een kwartier nodig heb gehad om de vijand af te maken terwijl deze eigenlijk al niets meer tegen me kon beginnen.

Heb alleen nu al een hekel aan dat orbital? wapen om de 3 minuten. Zeker met de pathfinding en het om elkaar heen draaien en elkaar wegduwen van je units. Heb echt hele legers verloren door dat wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
Beakzz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:17:
Mijn RTS skills zijn behoorlijk roestig merkte ik gisteren. Missie 1 op easy ging eerst gewoon mis en de 2e keer moesten de grondstoffen op een gegeven moment van zo ver komen dat ik nog een kwartier nodig heb gehad om de vijand af te maken terwijl deze eigenlijk al niets meer tegen me kon beginnen.

Heb alleen nu al een hekel aan dat orbital? wapen om de 3 minuten. Zeker met de pathfinding en het om elkaar heen draaien en elkaar wegduwen van je units. Heb echt hele legers verloren door dat wapen.
Ja pahtfinding is echt nog een groot probleem in dit spel. Dit hebben de devs ook al erkend en ze zijn al bezig met een fix daarvoor. Dit is namelijk al heel erg vaak aangegeven. Mijn units probeerde door elkaar heen te lopen i.p.v. om elkaar heen en no way dat ze eromheen gingen he. Neeee ze moesten en zouden DOOR mijn andere units heen gaan wat ze dus nooit gelukt is. Niet erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
gisteren geprobeerd met air te rushen. Holy moly napalm bombers zijn goed vs buildings. Gewoon constant power slopen zodat ze geen extra production buildings kunnen bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door marcunator op 19-01-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Gisteren nogmaals de eerste missie gespeeld op medium, maar met 1 extra truck om te farmen en dan rushen met mannetjes en light vehicles en je hebt de ai zo op zijn knieën. Deze kan alleen nog maar repairen dan en nieuwe trucks bouwen. Nu maar hopen dat dit niet in elk level zo makkelijk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Leuke game zeg.

Moet alleen zeggen dat ik de missies erg lastig vind.
Bij missie 2 lukt het me al niet meer op medium. Maar ff skirmish doen om punten te verzamelen voor upgrades.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Gister ook gekocht. Erg positief over de game. Destijs Generals helemaal blauw gespeeld.

Hoewel ik ook een hekel heb aan grindgames vind ik dit wel uitdagend eigenlijk, verslavend is misschien een beter woord :+

Heb alleen nog skirmish en de missies gedaan. Hoop dat er online meer mensen zijn die net als ik een lang potje willen spelen met grote battles en niet mega rushen waardoor de game al binnen 1 minuut verkloot is.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rushen is zo kut, met Starcraft deed ik ook altijd alleen maar 10/15 min no-rush.
Kan je in ieder geval wat opbouwen.

Zou fijn zijn als ze van die maps maken met een shitload aan resources achter je basis dat je niet de hele map over hoeft om geld te verzamelen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Gister een aantal erg leuke online potjes gedaan. 2v2 en 4v4. Men heeft al een aantal maps van Generals nagemaakt zoals Twighlight Flame :) Met wat meer rescources, zodat je grote battles krijgt.

Ik hoop dat de research tree snel uitgebreid wordt, want iedereen speelt praktisch met dezelfde units. Nu is er praktisch geen RPS systeem. Daar hoop ik wel op. Verschillende soorten damage met verschillende soorten armor om het te counteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
Heb de game ook gekocht tijdens early access release. Had daarvoor ook al de (closed) beta gespeeld. Het is jammer om te zien dat er weinig van de kritieken uit de beta zijn opgepakt in de tussentijd. Zo is het bijvoorbeeld nog steeds spam/spam/spam en veel 'blob vs blob'. De chokepoints op de map zijn echt een doorn in mijn oog. Behoorlijk irritant om een hele straat vol te zien met units en amper bewegingsruimte te hebben.

Grinden hoort niet in een MP spel thuis in mijn ogen. Ik speel graag ranked en het is gewoon frustrerend om tegen betere tech units te vechten. Je hebt dan niet het idee dat je verloren hebt omdat de andere beter is, maar puur omdat hij/zij meer tijd heeft dan jij.

Ik ga iig even wachten op de nieuwe content drop in februari. Hopelijk is het spel dan wat minder spam en is de laser-wins-all ook gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
hebben jullie de rp farm map al gevonden? Binnen 20 minuten all tech vrijgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Nieuwe patch: http://steamcommunity.com...etail/1675772534379833550

Inclusief meer RP per match. Zo is een verliespotje al snel 100-200 RP en winst kan zelf oplopen tot 600!
Stukken beter op deze manier.
Voor de rest nog wat balans wijzigingen waar ik eigenlijk geen mening over heb :)

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

balans is nog steeds niet op orde. Iedereen speelt me dezelfde units. Erg jammer. Er komt nog een grote patch aan deze maand, hopelijk is er dan meer balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Tusk schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:31:
balans is nog steeds niet op orde. Iedereen speelt me dezelfde units. Erg jammer. Er komt nog een grote patch aan deze maand, hopelijk is er dan meer balans.
Welke units dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

proton bazooka, rockets en artillery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Grote patch is live: http://steamcommunity.com...etail/1673523270484799198

IMO verandert er weinig. Wat extra content maar de balancing is minimaal. Arty is iets generfd maar in bottlenecks nog steeds dodelijk. Alle Tier4 toevoegingen zijn leuk, maar de meeste potjes (zeker 1v1) zijn al gespeeld voordat je bij Tier3 bent O-)

Rocket/Proton is nog steeds de sterkste wapen combi en al het andere zo goed als waardeloos.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Eens. Allemaal leuk en aardig dat je meer opties hebt, maar had wat grotere verandering in de gameplay zelf gehoopt. Geen idee of de wapens echt sterker of zwakker zijn, maar is totaal niet relevant voor het het spel voelt. Het blijft toch allemaal blobwars en niet echt CNC. Een unit verliezen maakt echt helemaal niets uit. Daarnaast kan je ook niet echt toffe dingen doen om het tij te keren. Ook super storend dat je nog steeds gewoon kan spammen uit alle productielijnen tegelijk. In alle goede games moet je keuzes maken. Óf je gaat voor dit, óf je gaat voor dat. In 8bit en foba is het geen kwestie van kiezen uit air of heavy, maar enkel de keuze 'welke heavy of air bouw ik'.

Ik zat toevallig vanmorgen in de auto te denken wat de oude CNC games nu wel hadden aan toffe dingen early game. Kwam al snel tot een paar zaken die FoBA gewoon mist in hun units.
Generals ZH > technicals met terrorist of humvee met rocket troopers
RA2 > terror drones die je harvester kapot maken als je niet op let of rocketeers die je basis zo slopen
RA3 > een sickle die je harvesters zo slopen of een vindicator die je units terroriseren
CNC3 > buggies en andere snelle units waarmee je heerlijk kan harassen
En natuurlijk in alle games units zoals een Tanya waarmee je de game heerlijk op z'n kop kan zetten. Al dat soort dingen wat een game karakter geeft lijkt gewoon te missen in FoBa. Echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

that building belongs to us now heeeerlijk :)

Pagina: 1