Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-04 19:29
Hallo mensen,

Hieronder mijn probleem uitgelegd in het engels omdat ik deze pas geleden ook op het AMD forum had geplaatst maar totaal geen reactie. Ineens zag ik deze nederlandse optie en hoop hier wat meer hulp te vinden.

Wanneer er vragen zijn hoor ik dat graag!

I have a problem with my MSI RX 480 Gaming X 8 GB and i can't seem to find it after searching and testing for almost 3 weeks now. I hope you guys can help me.

Before i used 2 monitors and this worked out fine:

- BenQ XL2420t 144hz (displayport)
- Medion 1920 x 1080 60hz (HDMI)

Since 3 weeks i have bought a new main screen, Iiyama GB2783QSU, 70hz AMD freesync, 2560 x 1440 (via displayport), my second screen (benq) does only work via hdmi and is not working with displayport.

I think the problem is the outmost displayport connector because no matter which monitor or cable i use, the displayport most to the right is not working.

I tried the following:
- uninstalling drivers with ddu and reinstalling them from AMD
- switching cables (even bought a new one)
- starting up with one screen on the displayport most to the right
- power cycling and resetting all screen related settings in both monitors and PC
- installed latest windows updates and directX settings
- installed previous version of drivers
- installed MSI game center, control center
- tried it with and without radeon software
- replaced the motherboard
-replaced the psu

So i don't know what to try more and i hope someone can help me or maybe tell me how i can determine if the port is maybe broken because it still has warranty.

Thank you in advance!

System specs:
Windows 10 - pro 64bit
cpu: i7 6700
Ram: 2 x 4GB DDR4 2133mhz
MB: Asus Z170 Pro Gaming
PSU: 550 watt Corsair

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Update: de kaart is nu voor de 2e keer ingestuurd naar Megekko omdat ik hem de eerste keer precies zo heb terug ontvangen als ik hem had verstuurd en er niets is verandert.

Nu heb ik vandaag de reactie van Megekko ontvangen dat beide dp ports gewoon werken tegelijkertijd.

In de tussentijd heb ik bij een vriend in de pc de kaart getest en inmiddels zelf een nieuwe gebouwd en op beide pc's krijg ik de buitenste dp port niet werkend. Ook niet wanneer ik de kabels omdraai met de binnenste dp port die daarvoor gewoon werkte.

Mijn opstelling nu:

I5 8600k
Msi z370 pro gaming
16gb 2666 ddr4 corsair vengeance
Sharkoon 600watt psu

Heeft iemand enig idee want ik word er nogal moedeloos van. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dus als je het scherm in de buitenste dp steekt werkt alles wel maar een 2de scherm bij insteken = zwart beeld op de rechtse?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Trouwens opmerkelijk hoe je van een A merk voeding naar een C merk voeding bent gegaan. Nog een reden dat je voor Shitkoon bent gegaan?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Nu heb ik vandaag de reactie van Megekko ontvangen dat beide dp ports gewoon werken tegelijkertijd.
Gezien wat jij allemaal gedaan hebt lijkt me dat nogal sterk. Denk dat je Megekko nog maar eens moet aanspreken en hard bewijs wilt zien dat die 2e poort ook daadwerkelijk werkt. Want het lijkt erop dat Megekko of het verkeerd heeft getest of maar wat uit de nek zwantst om maar van het probleem af te zijn.

En zet alstublieft weer die Corsair voeding in je systeem.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:41
Freesync aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Damic schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:32:
Dus als je het scherm in de buitenste dp steekt werkt alles wel maar een 2de scherm bij insteken = zwart beeld op de rechtse?
Ik zal het proberen duidelijker te maken.

dp port 1 (binnenzijde): werkt altijd op beide schermen, met alle dpport kabels (Iiyama GB2783QSU)
dp port 2 (buitenzijde): werkt niet, met geen enkele kabel op geen enkel scherm of de 3 geteste pc's

Hdmi poorten werken prima, ook wanneer ik er deze 2 schermen tegelijkertijd op aan sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
nelizmastr schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:38:
Trouwens opmerkelijk hoe je van een A merk voeding naar een C merk voeding bent gegaan. Nog een reden dat je voor Shitkoon bent gegaan?
Bedankt voor je interesse in mijn vraagstuk ;)

Ik was me niet bewust van de verandering van a naar c klasse en zal daar eens verder in duiken. Op het moment van aanschaf werd deze voeding door velen met 5 sterren beoordeeld.

Kun je misschien toelichten wat hier een nadeel van zou kunnen zijn in mijn systeem want dan ga ik direct voor een a merk als dit zo nadelig zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
arbraxas schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Gezien wat jij allemaal gedaan hebt lijkt me dat nogal sterk. Denk dat je Megekko nog maar eens moet aanspreken en hard bewijs wilt zien dat die 2e poort ook daadwerkelijk werkt. Want het lijkt erop dat Megekko of het verkeerd heeft getest of maar wat uit de nek zwantst om maar van het probleem af te zijn.

En zet alstublieft weer die Corsair voeding in je systeem.
Dank voor jullie reply's. Ik kan ook bijna niet anders dan vaststellen dat dit een of andere afwimpel tactiek is van Megekko en heb het verzoek ingediend (per mail want telefonisch niet te bereiken) om dit even in Breda te komen bekijken aanstaande Maandag.

Ik kan absoluut niets bedenken wat dit nog zou kunnen zijn mijnerzijds en ook AMD heeft gereageerd dat waarschijnlijk de videokaart een defect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Geprobeerd met Freesync aan en uit. Tevens geprobeerd met beide schermen terug te stellen naar factory settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Updates met opmerkelijke reactie van Megekko.

Ik hoop dat jullie nog ideeën hebben want dit is uiterst vermoeiend en ontzettend frustrerend en het lijkt voor mij als klant van Megekko dat ze gewoon geen garantie willen verlenen (hoe gek dit ook klinkt)

Hieronder de discussie die heerst met Megekko:

Hi

Today we’ve tested your graphics card and both Display ports work fine.

I would like to ask you for a little clarification on your issue:
In your problem description you state that you use 2 monitor’s and both work on 1 port but not on the other, when testing on the second port was the first connected as well or did you test with 1 monitor on both ports?
Currently we’ve only tested with 1 monitor on all ports of your graphics card and have not seen any issues.

Looking forward to your reply
Kind regards,
Ruud
Megekko Webshop-team

Hoi Ruud,

Het gaat om de dp port aan de buitenzijde en deze werkt niet! Niet met 1 en ook niet met beide dp poorten tegelijk aangesloten. Bedankt voor het bekijken.

Vriendelijke groet,

Beste,

Wij hebben vanmorgen jouw kaart in een dual monitor setup getest met beide displaypoorten in gebruik,

De kaart werkt hier geheel naar behoren.
Met vriendelijke groet,
Ruud

Goedendag,

Is het mogelijk voor jullie om even contact met mij op te nemen.

Hebben jullie iets veranderd aan de kaart?

Ik heb werkelijk alles geprobeerd tot uiteindelijk een compleet nieuwe pc. (die laatste uiteraard niet voor alleen voor de kapotte videokaart)

ik heb de videokaart voor het laatst in mijn huidige configuratie getest. Dat is de volgende:

I5 8600k
Msi z370 gaming pro
16 gb ddr4 2666mhz corsair vengeance
Sharkoon 600watt psu

Toen ik hem probeerde met alleen de dp port aan de buitenzijde werkte deze niet.

Met alleen de dp port aan de binnenzijde (zelfde kabel, zelfde scherm) werkte hij wel.

Beide schermen met nieuwe kabels op de dp ports. Dp port binnenzijde wel, dp port aan de buitenkant niet.

Kabels hierna direct omgedraaid en wederom werkt de buitenste dp port niet.

Ik heb dit nu op 3 pc's getest.

Er is zelfs een it'er bij mij geweest om er naar te kijken en de vk te onderzoeken.

Een foto van 2 werkende schermen is voor mij helaas onvoldoende bewijs. Is er de mogelijkheid om naar Breda te komen om dit te zien en evt. op te halen?

Beste,

Wij hebben niets veranderd of geconfigureerd maar de kaart zoals deze is ontvangen op ons testsysteem geplaatst en 2 schermen aangesloten via de displayport aansluitingen op de videokaart.
Op de foto is jouw kaart ook nog in beeld met beide kabels daarop aangesloten.

Wij hebben geen telefonische ondersteuning, noch een open technische dienst, het is dus niet mogelijk om deze opstelling draaiend te komen bekijken. Wel is het eventueel mogelijk de kaart af te halen op het service punt in Breda, indien dit gewenst is zullen wij ervoor zorgen dat deze daar klaargelegd wordt.
Wil jij de kaart liever opgestuurd hebben dan kan dit uiteraard ook.
Met vriendelijke groet,
Ruud
Megekko Webshop-team

-02-04-2018: inmiddels via MSI Community op basis van serienummer gekeken naar de optie om de Vbios te vernieuwen echter was deze al de meest recente?

Zie ik nog iets over het hoofd of heeft er iemand ideeën over hoe dit nu aan te pakken want ik weet het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het lijkt toch écht aan jou(w opstelling) te liggen. Heb je wellicht een vriend of kennis die er met een frisse blik naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Bedankt voor je reply Tommyboy,

Zelfs MSI heeft er met een "frisse blik" naar gekeken (hulp op afstand) en geconstateerd dat de VK naar alle waarschijnlijkheid een defect vertoond.

Ook heeft deze vk nu in 3 testopstellingen (pc's) gedraaid waarbij in geen enkel geval de 2e dp port functioneerde.

Ik waardeer elke reply uiteraard en elk idee is welkom echter heb ik zonder concreet uit te voeren stappen op dit moment weinig hulp aan "Het lijkt toch écht aan jou(w opstelling) te liggen".

Ik heb elke bij mij bekende vorm van eventuele onkunde mijnerzijds getackeld door dit te bespreken ofwel te laten onderzoeken in het huidige systeem door collega ICT'ers

Ik kan bijna niet anders dan concluderen dat Megekko geen garantie wil verlenen. Anders was het voor hen een kleine moeite geweest om even met mij te bellen of mij te laten langskomen om deze werkende opstelling te zien/bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 22:54
Heb je bij het testen steeds dezelfde driver gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 02-04-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Bedankt voor je reply WEBGAMING

Nee Ik heb de volgende drivers geprobeerd met elke keer een schone installatie met DDU:
-18.2.1 Minimal set-up
-18.3.3 Adrenalin full edition
-18.3.3 Minimal set-up
-18.3.4 Minimal set-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik moet zeggen dat ik het ook een heel opmerkelijk probleem vind.
Ook als je alleen de Benq op de 2e DP gebruikt krijg je gewoon een zwart scherm? (had je al antwoord op gegeven volgens mij, maar voor de duidelijkheid)

Als je dan geen reactie krijgt, zou ik er ook gewoon vanuit gaan dat die displayport kapot is.

Megekko kan zeggen wat ze willen, de meeste winkels weten ook totaal niet hoe ze hardware (goed) moeten testen.
Winkels proberen inderdaad ook vaak onder garantie claims uit te komen, omdat ze dat gewoon geld kost. De marges zijn al niet zo groot, dus waarschijnlijk is de winst van de kaart al helemaal weg, omdat ze garantie moeten regelen.
Maar dat is natuurlijk totaal niet jou probleem, en ze moeten het gewoon oplossen.

De enige tip die ik je nog wel kan geven is even in de instellingen van de monitor duiken. Staat daar iets bij van Displayport instellingen? Ik weet dat je bij sommige monitoren de versie van Displayport moet veranderen voordat het fatsoenlijk werkt. (kan het in de handleiding zo even snel niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Hier ga ik eens even induiken, thx!

Ik hoop ook stiekem zo dat ik zoiets gemist heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 23:10
Heb je geprobeerd om de schermen op 800x600 resolutie te draaien? En weet je toevallig op welke versie je DP's werken? Waarom niet de andere aansluitingen gebruiken? Er zitten 5 aansluitingen op de kaart en de kaart kan maximaal 4 schermen aan, 2 aansluitingen zijn dus 'samengevoegd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Hoi Daan, bedankt voor je reply.

Ik ga je tip eens uitproberen straks.

De reden van dat ik de dp ports wil gebruiken is omdat ik gebruik wil maken van de 70hz en freesync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat werkt toch ook via dual link DVI?

Aan een kant moet je jezelf ook even afvragen hoe veel hoofdpijn dit nou echt waard is. Snap dat je gewoon een 100% werkende kaart wil, natuurlijk.
Maar als je die kaart nog een keer terug moet sturen, is dat dan de moeite waard voor je? Of is het toch handiger om de monitoren anders aan te sluiten?

Ik weet niet wat ik zou doen, maar als ik mijn kaart 3x moet terugsturen, heb ik het denk ik al snel gezien, en sluit ik mijn monitoren anders aan.
Maar dat is natuurlijk aan jezelf.

Als je hem wil blijven gebruiken met de kapotte aansluiting wel goed documenteren, zodat als er nog iets met je kaart gebeurt dat het duidelijk is dat dat het al een bestaand probleem was.

Je zou ook nog kunnen proberen het rechtstreeks via MSI te spelen. Ze hebben totaal geen plichten naar jou toe wettelijk gezien, (voor zo ver ik weet) maar toch zie je best vaak dat het opgelost word door rechtstreeks naar de fabrikant te gaan.
Dat kan je voor zo ver ik kan zien regelen via het MSI member center.

[ Voor 55% gewijzigd door WEBGAMING op 03-04-2018 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:44
Dit probleem heb ik ook gehad met een rx 480.
En hij werkte gewoon daadwerkelijk niet.

Had hem ook getest bij vrienden op pc dus in andere systemen.
Die van mocht ik terugsturen en die hebben ze nooit zelf getest want hij werd meteen teruggestuurd naar fabriek althans als ik de logs moet geloven was het zo goed als bij aankomst doorgestuurd.

Als je al zoveel dingen getest hebt ligt het gewoon aan de kaart. Ik zou gewoon om een video of dergelijke vragen waar ze daadwerkelijk jouw kaart aansluiten en werkend te zien is met een 2e monitor. Of dat je even langs kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Daan00 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 00:24:
Heb je geprobeerd om de schermen op 800x600 resolutie te draaien? En weet je toevallig op welke versie je DP's werken? Waarom niet de andere aansluitingen gebruiken? Er zitten 5 aansluitingen op de kaart en de kaart kan maximaal 4 schermen aan, 2 aansluitingen zijn dus 'samengevoegd'.
De test op 800x600 res is failed helaas. :|

Ik weet eerlijk gezegd niet op welke DPP versie het scherm draait. Ik heb diverse hardware monitors gebruikt en rapporten gedraaid maar kan dit nergens vinden. suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
WEBGAMING schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 00:47:
Dat werkt toch ook via dual link DVI?

Aan een kant moet je jezelf ook even afvragen hoe veel hoofdpijn dit nou echt waard is. Snap dat je gewoon een 100% werkende kaart wil, natuurlijk.
Maar als je die kaart nog een keer terug moet sturen, is dat dan de moeite waard voor je? Of is het toch handiger om de monitoren anders aan te sluiten?

Ik weet niet wat ik zou doen, maar als ik mijn kaart 3x moet terugsturen, heb ik het denk ik al snel gezien, en sluit ik mijn monitoren anders aan.
Maar dat is natuurlijk aan jezelf.

Als je hem wil blijven gebruiken met de kapotte aansluiting wel goed documenteren, zodat als er nog iets met je kaart gebeurt dat het duidelijk is dat dat het al een bestaand probleem was.

Je zou ook nog kunnen proberen het rechtstreeks via MSI te spelen. Ze hebben totaal geen plichten naar jou toe wettelijk gezien, (voor zo ver ik weet) maar toch zie je best vaak dat het opgelost word door rechtstreeks naar de fabrikant te gaan.
Dat kan je voor zo ver ik kan zien regelen via het MSI member center.
Het is voor mij nu ook een soort van principe kwestie + daarbij heb ik gewoon recht op een juist functionerende VK. Ze zijn immers duur genoeg ;)

Dual link DVI zou ik ook eens beter uit moeten zoeken. Tevens heb ik ook maar 1 DVI aansluiting, en dan ben ik weer n zeikerd om te zeggen dat ik beide schermen op dezelfde aansluiting wil hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Fordius schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 02:36:
Dit probleem heb ik ook gehad met een rx 480.
En hij werkte gewoon daadwerkelijk niet.

Had hem ook getest bij vrienden op pc dus in andere systemen.
Die van mocht ik terugsturen en die hebben ze nooit zelf getest want hij werd meteen teruggestuurd naar fabriek althans als ik de logs moet geloven was het zo goed als bij aankomst doorgestuurd.

Als je al zoveel dingen getest hebt ligt het gewoon aan de kaart. Ik zou gewoon om een video of dergelijke vragen waar ze daadwerkelijk jouw kaart aansluiten en werkend te zien is met een 2e monitor. Of dat je even langs kunt gaan.
Bedankt voor je reply,

Ik heb ze idd gevraagd of ik even langs mocht komen of dat ze me wellicht even wilde bellen maar beide was niet mogelijk volgens Ruud van Megekko. Echt jammer, dat is net zo een ding dat weinig moeite kost en wat net iets extra biedt voor je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:44
Tixtreme schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 02:51:
[...]

Bedankt voor je reply,

Ik heb ze idd gevraagd of ik even langs mocht komen of dat ze me wellicht even wilde bellen maar beide was niet mogelijk volgens Ruud van Megekko. Echt jammer, dat is net zo een ding dat weinig moeite kost en wat net iets extra biedt voor je klanten.
Misschien met bewijs van een computerwinkel die hem test en kapot verklaard?
Consumentenbond ? Ik durf te wedden dat als je hem nog steeds na alles niet werkend hebt dat ie gewoon stuk is. En dat ze het makkelijk wegschuiven immers hij werkt gewoon niet. Volgens mij hadden de RX 480 daar wel vaker last van op Displayport heb ik het idee.

Wat ik destijds ook gelezen had nadat ik hem terug gestuurd had was alle kabels unpluggen en even 5 a 10 minuten wachten en dan met die andere displayport starten , maar leek me denk ik een fabeltje mja proberen waard. Ik zal persoonlijk gewoon voor de garantie gaan.

Of gewoon proberen via de fabriekant te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Tixtreme schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 02:48:
[...]

Het is voor mij nu ook een soort van principe kwestie + daarbij heb ik gewoon recht op een juist functionerende VK. Ze zijn immers duur genoeg ;)

Dual link DVI zou ik ook eens beter uit moeten zoeken. Tevens heb ik ook maar 1 DVI aansluiting, en dan ben ik weer n zeikerd om te zeggen dat ik beide schermen op dezelfde aansluiting wil hebben ;)
Snap ik helemaal hoor. Recht hebben en recht krijgen zijn alleen 2 heel verschillende dingen...
Ik wil zeggen dat je dan een beetje een zeikerd bent (sorry :P ) het komt eigenlijk maar weinig voor dat er 2 schermen op dezelfde aansluiting zitten. Maar hoe meer ik er over na denk, is ben je helemaal niet zo'n zeikerd. :P Wie weet wil je volgende week een 4k scherm er bij, en kan je dat niet aansluiten door die defecte aansluiting. Dan ben je toch mooi zuur.

Zoals ik al zei, probeer eens via dat MSI programma een berichtje te sturen, en kijk wat je als antwoord krijgt.
Bij MSI heb ik er geen ervaring mee, maar ik weet dat als je bijvoorbeeld Corsair of Asus rechtstreeks een berichtje stuurt, ze vaak heel hard hun best doen om je problemen op te lossen.

Het probleem is ook een beetje dat je puur met megekko te maken hebt. Als die zeggen dat er niets aan de hand is, krijgt MSI er natuurlijk ook nooit iets van te horen. Terwijl ze bij MSI misschien wel weten dat het een bekend probleem is.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 03-04-2018 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
Kun je het ook eens proberen op gewoon 60 hz? Misschien dat de rechter poort niet meer als dat ondersteund? Zou in ieder geval verklaren waarom het bij megeko wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1058981

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Microkid op 03-04-2018 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Recht hebben en recht krijgen zijn alleen 2 heel verschillende dingen...
Ik wil zeggen dat je dan een beetje een zeikerd bent (sorry :P ) het komt eigenlijk maar weinig voor dat er 2 schermen op dezelfde aansluiting zitten. Maar hoe meer ik er over na denk, is ben je helemaal niet zo'n zeikerd. :P Wie weet wil je volgende week een 4k scherm er bij, en kan je dat niet aansluiten door die defecte aansluiting. Dan ben je toch mooi zuur.
Haha ik ben blij dat je het zelf corrigeert (niet dat van die zeikerd hoor want dat ben ik wel ;) ) want Ik heb destijds juist gekozen voor een kaart met deze mogelijkheden zodat ik wanneer ik de kans had om zulke schermen te kopen ze ook daadwerkelijk kon gebruiken. En voor wat betreft recht hebben en krijgen....Als ik ergens feitelijk recht op heb dan krijg ik dat ook hoor :Y) ;)
Zoals ik al zei, probeer eens via dat MSI programma een berichtje te sturen, en kijk wat je als antwoord krijgt.
Ik heb zowel naar AMD support en forum en naar MSI support en community een bericht gestuurd dus ik hoop op een positief antwoord. Hierbij (MSI support) heb ik overigens ook het antwoord van Megekko vermeld en gevraagd of Ik de kaart naar hen rechtstreeks kan versturen of dat dit via Megekko moet verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
skipe schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 03:52:
Kun je het ook eens proberen op gewoon 60 hz? Misschien dat de rechter poort niet meer als dat ondersteund? Zou in ieder geval verklaren waarom het bij megeko wel werkt.
Bedankt voor je reply en ik heb dit geprobeerd maar helaas geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tixtreme
Ik heb gisteren nog een uitgebreide mail naar Megekko gestuurd en hierop vandaag ook een uitgebreide en "vriendelijke" mail terug ontvangen waarvan ik hieronder de belangrijkste delen zal posten. Ik moet wel zeggen dat het werkt en me erg aan het twijfelen brengt voor wat betreft mijn eigen skills omdat zij zo zeker weten dat het wel werkt.

Om deze reden nu ook een case aangemaakt bij AMD support zodat er morgen een afspraak gemaakt kan worden met hen om op afstand in te loggen en alle settings eens door te lopen. Hier zijn dan wel kosten aan verbonden maar dan heb ik wel meer zekerheid voordat ik mijn kaart weer een aantal weken kwijt ben.

Beste,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en de foto’s.

Uiteraard twijfelen we niet aan het feit dat je in jou set-up problemen ondervind met de videokaart, dit bevestig je ook nogmaals met de meegestuurde foto’s.

Echter is de videokaart bij ons getest met 2 displaypoort kabels op onze monitoren en daarbij werkte beide uitgangen zoals je in de (eerder verstuurde) afbeelding kan zien.

Uiteraard willen wij netjes de garantie voor je afhandelen er is voor ons namelijk geen enkel voordeel om te zeggen dat een kaart niet defect is als dit wel is. Wanneer een kaart defect is wordt dit door MSI ook kosteloos voor ons afgehandeld dus heeft het voor ons geen voordeel om de garantie af te schuiven.

Echter hebben wij geen defect geconstateerd en is het aannemelijkere dat het veroorzaakt wordt door een verkeerdere instelling in windows / software.

Wanneer wij de kaart doorsturen naar MSI terwijl wij al geconstateerd hebben dat beide uitgangen samen beeld geven zal ook MSI dit concluderen en de kaart ongeprepareerd terugsturen, je bent dan wel de videokaart ongeveer twee weken kwijt.

Afbeelding

Zoals je in bovenstaande afbeelding kan zien hadden wij direct beeld wanneer wij twee monitoren aansluiten op je videokaart. (eigen toevoeging: zeer onduidelijk en niet daadwerkelijk vast te stellen)

Uiteraard willen wij met je meedenken en eventuele garantie voor je afhandelen, we kunnen je daarom onderstaande aanbieden:

- Je kan de videokaart naar ons toesturen en wij zullen deze met de klacht doorsturen naar MSI voor verder onderzoek.

- Je kan de complete PC inleveren op ons servicepunt in Breda voor onderzoek. Voor dit onderzoek rekenen wij € 45,- onderzoekskosten.

Als blijkt dat de videokaart inderdaad defect is komen deze kosten te vervallen en handelen wij de garantie verder netjes af. Als blijkt dat het om een verkeerde instelling gaat of een andere oorzaak dan worden de onderzoekskosten wel in rekening gebracht. (Het is niet mogelijk te wachten op het onderzoek en/of hierbij aanwezig te zijn. Dit heeft niks te maken met transparantie maar met het feit dat het onderzoek een langere tijd in beslag kan nemen en dat wij geen open technische dienst hebben). De PC is nadat alles is afgerond ook weer op te halen op ons servicepunt in Breda

We handelen dus graag de garantie voor je af wanneer de videokaart inderdaad defect is, echter wijsen onze eerder constateringen niet op een defect maar op een verkeerde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik bedenk me ineens dat ik dit probleem ook gehad heb met een R9 270. Alleen dan bij 3 schermen. Na een driver update wou hij geen 3 schermen meer aansturen, maximaal 2.
Dat zat hem toen wel in de drivers. (misschien ook in combinatie met mijn setup) Ik weet niet precies meer of ik het toen opgelost kreeg met DDU en oudere drivers, of dat ik Windows opnieuw geïnstalleerd heb.
DDU heb je geprobeerd, misschien toch eens proberen Windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:21

Stronkie

Where wind is Trouble

Hallo , beste TS.

Vraagje? Heb jij het post beleid van Tweakers gelezen.

Hierin staat onder andere :