Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc maar ik heb nu een ''Radeon R9 280X Sapphire Dual-X 3GB OC Edition'' als videokaart en mijn vraag was nou of ik uberhaubt 2 van dezelfde gpu's kan gebruiken en hoe goed werkt het?

of zou het slimmer zijn om hem te verkopen en zelf een nieuwe videokaart haal

Alvast Dankjewel voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
ja je kan wel een 2'de videokaart erin zetten maar de vraag is wat is je mobo ? en je power supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:05
Je kan inderdaad 2 dezelfde videokaarten gebruiken in crossfire opstelling.

Maar je systeem moet dat verder aankunnen en het is nog maar de vraag of het de moeite waard is.

Persoonlijk zou ik de kaart verkopen en er 1 goede voor terugkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

CryRaven schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 04:53:
Je kan inderdaad 2 dezelfde videokaarten gebruiken in crossfire opstelling.

Maar je systeem moet dat verder aankunnen en het is nog maar de vraag of het de moeite waard is.

Persoonlijk zou ik de kaart verkopen en er 1 goede voor terugkopen.
Dat is op dit moment niet echt een leuke hobby. De 1060 6GB en daarboven is onderhevig aan de mining hyperinflatie. Van een 280X naar een 1050Ti is dan weer een onzinnige upgrade.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:18:
Ik heb een pc maar ik heb nu een ''Radeon R9 280X Sapphire Dual-X 3GB OC Edition'' als videokaart en mijn vraag was nou of ik uberhaubt 2 van dezelfde gpu's kan gebruiken en hoe goed werkt het?

of zou het slimmer zijn om hem te verkopen en zelf een nieuwe videokaart haal

Alvast Dankjewel voor de reacties :)
Dat kan indien je moederbord Crossfire ondersteunt, je voeding het trekt en je niet nog draait op een i3 of pentium of wat antieks als Core 2 of Phenom.
Of je er wat aan hebt ligt eraan wat je wil spelen. Veel games ondersteunen het gebrekkig of helemaal niet en DirectX 12 ondersteunt het vrijwel geheel niet meer omdat devs daar geen tijd meer in willen steken. Te kleine doelgroep.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Zoals anderen al aangeven is de rest van het systeem belangrijk om te weten.

Moederbord: veel moederborden zetten groot op de doos "Crossfire Supported!!!" maar dan is het 2e PCI-e 16x slot slechts 4 lanes die over de southbridge gaan en dus vreselijk traag. Dan kun je wel 2 videokaarten in Crossfire hebben maar zijn de prestaties misschien nog wel slechter dan met 1 kaart (microstutters, hoge frametimes enz).

Voeding: De Radeon 280X is niet bepaald een van de zuinigste kaarten, als je er 2 van plaatst heb je vaak al een behoorlijke voeding nodig om de boel van voldoende power te voorzien. Ook moet je voeding de nodige PCI-e power connectors hebben.

Processor: Crossfire heeft bar weinig zin (met 2x 280X) als je een vrij gedateerde CPU hebt.

Persoonlijk zou ik liever voor 1 snelle kaart gaan, maar die zijn op het moment (nieuw althans) veel te duur door schaarste. Verwacht geen wonderen van Crossfire (of SLI), het levert soms een boel problemen op (en ja, ik weet het, ook zat mensen waar het wel werkt, maar moet je ook maar net games hebben die CF of SLI ondersteunen en dat valt nog wel eens tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken maar dat je een +-750W voeding nodig hebt met voldoende PEG connectoren.
Alleen al met een enkele HD7970/R9 280X zit je op 250W TDP per kaart.

Of het goed gaat draaien hangt geheel van het spel af - of je hebt een 50 of een 80/90% boost of helemaal niks, als het spel geen CF/SLI ondersteunt.
SLI/CF is eigenlijk alleen interessant als je voor het maximum gaat zoals 1440p/4k 144Hz Gsync waar je met een 1080Ti/TXp power tekort komt.

Ik zou de 280X voor +-€125 proberen te verkopen en dan voor €250-280 gauw een gebruikte 1060 6GB op de kop proberen te tikken, voordat al die prijsverhogingen hier worden doorgevoerd.
Op graaiers die €350 voor een 1060 vragen moet je niet letten, dat is klinkklare kul.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:00
2de handse 970/980 is een hele mooie upgrade. En kost ook niet veel. :D
Crossfire klinkt leuk, maar werkt niet echt.

[ Voor 24% gewijzigd door SilencMol op 17-01-2018 11:06 ]

Pagina: 1