Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Dit systeem gaat voornamelijk zakelijk gebruikt worden voor Adobe After Effects en Video editing. Een beetje gamen kan ook nog wel eens voorkomen
Het systeem zal halverwege dit jaar aangeschaft kunnen gaan worden. Heb er geen haast mee.
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Het systeem moet soepel lopen op een 1080P werkomgeving (bestanden 1080P in After Effects). Zonder hick-ups. Uitstapjes naar 4K zou kunnen voorkomen. En wil daar absoluut rekening mee houden met dit systeem,
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo rond de 2500,- kosten. Goedkoper mag ook. Wil een systeem die minimaal 5 jaar mee kan gaan en tussendoor wellicht een update krijgt in RAM of meer opslag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO SSD van 1TB. Dit wordt de werk schrijf. Archief gaat naar de cloud en blijft online tot het offline nodig is. Mijn Cloud opslag is onbeperkt en werk ik al mee in mijn huidige omgeving.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Puur het systeem. Rand apparatuur zoals beeldscherm, toetsenbord, muis komen wel goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken, wel de look. Vandaar de gekozen behuizing. LED vind ik niet belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zo laag mogelijk. Systeem gaat online op wifi, vandaar de AC versie van dit moederbord (250 down/40up).
Waarom deze CPU?
Bij de keuze van de CPU ben ik op zoek gegaan voor een CPU test specifiek voor After Effects. Daarbij kwam deze als beste uit de test. https://www.pugetsystems....-E-Kaby-Lake-Ryzen-7-977/
Ga je overklokken?
Nee. Mocht het helpen bij After Effects, dan zeker.
Wat verwacht je van ons?
Mijn kennis in computer apparatuur is dusdanig verouderd dat ik enige tijd bezig ben geweest met het inlezen om deze set samen te stellen.
Ik zoek dus een second opinion op de samenstelling van dit systeem.
Passen alle componenten goed bij elkaar?
Kan/moet een component vervangen worden voor een betere of goedkopere variant?
Lees dat de koeler soms nauw kan zitten bij de geheugenbanken. Heeft deze daar bijvoorbeeld last van?
Is de voeding voldoende of is een 850 beter?
Bij voorbaat dank voor je tijd
Dit systeem gaat voornamelijk zakelijk gebruikt worden voor Adobe After Effects en Video editing. Een beetje gamen kan ook nog wel eens voorkomen
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Het systeem moet soepel lopen op een 1080P werkomgeving (bestanden 1080P in After Effects). Zonder hick-ups. Uitstapjes naar 4K zou kunnen voorkomen. En wil daar absoluut rekening mee houden met dit systeem,
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo rond de 2500,- kosten. Goedkoper mag ook. Wil een systeem die minimaal 5 jaar mee kan gaan en tussendoor wellicht een update krijgt in RAM of meer opslag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO SSD van 1TB. Dit wordt de werk schrijf. Archief gaat naar de cloud en blijft online tot het offline nodig is. Mijn Cloud opslag is onbeperkt en werk ik al mee in mijn huidige omgeving.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Puur het systeem. Rand apparatuur zoals beeldscherm, toetsenbord, muis komen wel goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken, wel de look. Vandaar de gekozen behuizing. LED vind ik niet belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zo laag mogelijk. Systeem gaat online op wifi, vandaar de AC versie van dit moederbord (250 down/40up).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7740X (Boxed) | € 279,- | € 279,- |
| 1 | MSI X299 Gaming Pro Carbon AC | € 310,95 | € 310,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G | € 869,- | € 869,- |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Grijs | € 173,01 | € 173,01 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4B3333C16 | € 376,33 | € 376,33 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Corsair Force MP500 240GB | € 137,17 | € 137,17 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.285,45 | |
Waarom deze CPU?
Bij de keuze van de CPU ben ik op zoek gegaan voor een CPU test specifiek voor After Effects. Daarbij kwam deze als beste uit de test. https://www.pugetsystems....-E-Kaby-Lake-Ryzen-7-977/
Ga je overklokken?
Nee. Mocht het helpen bij After Effects, dan zeker.
Wat verwacht je van ons?
Mijn kennis in computer apparatuur is dusdanig verouderd dat ik enige tijd bezig ben geweest met het inlezen om deze set samen te stellen.
Ik zoek dus een second opinion op de samenstelling van dit systeem.
Passen alle componenten goed bij elkaar?
Kan/moet een component vervangen worden voor een betere of goedkopere variant?
Lees dat de koeler soms nauw kan zitten bij de geheugenbanken. Heeft deze daar bijvoorbeeld last van?
Is de voeding voldoende of is een 850 beter?
Bij voorbaat dank voor je tijd