IP Camera weergeven op TV/Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:16
Mijn vader wil graag een camera op hangen, die hij vanaf een TV of monitor kan bekijken. Vermoedelijk wordt de camera een Foscam IP camera. Een Synology NAS zal de beelden bewaren via Surveillance Station.

Nu wil hij graag dat die beelden zichtbaar worden op een TV of monitor. Eigenlijk het liefst dat het direct zichtbaar is, zonder al te veel moeite, als hij het scherm inschakelt.

Ik heb al gekeken naar een Samsung smart TV met netwerk aansluiting, maar als ik het zo lees, is er geen Foscam app of Synology app voor Samsung. (Correct me if I am wrong). Mogelijk kan ik de webbrowser van de TV gebruiken om de Foscam camera aan te roepen. Ik vermoed alleen dat je iedere keer de browser moet gaan starten, moet gaan inloggen, etc voordat je beeld hebt. Dat is eigenlijk te omslachtig en te lastig voor hem.

Eventueel is het een mogelijkheid om de NAS bij het scherm te plaatsen. Ik geloof echter dat je niet direct een monitor kan aansluiten om de NAS. Ook las ik suggesties over chromecast, maar zo ver ik kan vinden, kan de NAS niet casten.

Als laatste las ik nog de optie van een mini computer met monitor.

Al met al krijg ik het gevoel dat er niet simpelweg een makkelijke oplossing is, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Heeft er iemand van jullie hier ervaring in en kan mij een passende oplossing vinden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Qnap heeft wel meerdere modellen met HDMI uitgang. Als je de NAS speciaal voor de camera's aanschaft zou je eventueel ook kunnen kijken naar een NVR/DVR systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 21:56
Via een raspberry pi kun je de stream oppakken en weergeven op een scherm,

Ik heb ditzelfde al vaker gedaan met diverse pi's en hikvision nvr-ren

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
shure-fan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:25:
Via een raspberry pi kun je de stream oppakken en weergeven op een scherm,

Ik heb ditzelfde al vaker gedaan met diverse pi's en hikvision nvr-ren
Dat dus :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik TinyCam PRO om mijn RTSP camera stream te bekijken en casten. Zo kan ik op mijn android tablet de stream bekijken, maar ook via een native android tv app. Casten naar een chromecast compatible device werkt ook goed.

Los daarvan neemt mijn synology de stream ook op.
Maar je kan ook gewoon via een browser de stream openen op de synology.

[ Voor 11% gewijzigd door Starck op 17-01-2018 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinL94
  • Laatst online: 16:36
Foscam heeft relatief goedkope en kleine network video recorders waar je desgewenst zelf een hard schijf op aan kunt sluiten. Deze hebben ook een HDMI en VGA output om de beelden direct op een monitor weer te geven. Lijkt mij de meest ideale oplossing, dan kun je alsnog een NAS gebruiken voor de opnames.

edit: Deze dingen dus: https://www.foscam.nl/ind...-recorders/fn3004h-w.html

[ Voor 13% gewijzigd door RobinL94 op 17-01-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
RobinL94 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:42:
Foscam heeft relatief goedkope en kleine network video recorders waar je desgewenst zelf een hard schijf op aan kunt sluiten. Deze hebben ook een HDMI en VGA output om de beelden direct op een monitor weer te geven. Lijkt mij de meest ideale oplossing, dan kun je alsnog een NAS gebruiken voor de opnames.

edit: Deze dingen dus: https://www.foscam.nl/ind...-recorders/fn3004h-w.html
Hm... als ik het dus goed zie, hoef je daar niet perse een harde schijf aan te sluiten, maar kun je gewoon de netwerk kabel er in prikken en een HDMI monitor en dan laat hij in principe het beeld van de camera op de monitor zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Laatst online: 16:36
Dat zou inderdaad moeten werken. Ik heb er zelf eentje, maar nooit gebruikt om een monitor aan te hangen, enkel met harde schijf eraan om opnames te maken.

Ik zie alleen wel dat ze niet echt breed meer verkrijgbaar zijn, durf zo ook niet te zeggen of daar een nieuw model oid voor in de plaats is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:05
Intel HDMI Stick aan de televisie hangen? Synology programma downloaden en full screen openen? Kan de stick gewoon door blijven draaien en zodra je de TV aanzet komt het tevoorschijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
Jordyz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:28:
Intel HDMI Stick aan de televisie hangen? Synology programma downloaden en full screen openen? Kan de stick gewoon door blijven draaien en zodra je de TV aanzet komt het tevoorschijn?
Jeetje, voor het eerst dat ik zie dat je windows 10 ook op een stick hebt. Ziet er ook goed uit.

Ik ga even een Foscam NVR of deze stick proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-06 20:43
Uit mijn Foscam camera's komt ook een gele tulp stekker, volgens mij kan je hier direct een tv aan hangen en ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:05
PTish schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:32:
[...]

Jeetje, voor het eerst dat ik zie dat je windows 10 ook op een stick hebt. Ziet er ook goed uit.

Ik ga even een Foscam NVR of deze stick proberen.
De stick werkt echt prima :-)

Heb hem zelf op een monitor in de keuken aangesloten en je kan daar gewoon (heb het wel eens geprobeerd) de live weergave aanzetten. Wel moet je rekening houden met enige vertraging want de stick heeft geen LAN-aansluiting. Maar om overzicht van je camera's te hebben is dat niet echt een probleem lijkt me.

Heb de stick trouwens ook altijd aanstaan terwijl er vaak niks op draait, de meeste hier zetten hem niet uit. Kan erg fijn zijn om even snel iets op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46
Intel stick kan prima, maar een elcheapo Android stick of boxje is ook een prima optie. Ook nog stuk goedkoper dan zo'n Intel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 10:41
@PTish
Ik gebruik een Raspberry Pi 3 om 4 IP camera's in 1 window (Full HD) te displayen (via WiFi!). Dit werkt goed, alleen is de resolutie van de beelden beperkt. Elke camera is 960x540, een kwart van full HD. Verder vereist deze optie enige kennis van linux en de RPi in het algemeen. Als je maar 1 camera wilt displayen is de resolutie Full HD, dus prima.

Ik heb mijn info hier vandaar om de RPi te configureren:
https://community.ubnt.co...-6-Cam-4-Cam/td-p/1536448

Aangezien ik een 4K televisie heb wil ik de beelden in hogere resolutie tonen. Dit gaat met een Raspberry Pi niet lukken aangezien die geen 4K ondersteund (Full HD max). Gaat een Google Chromecast Ultra mij hierbij helpen? Als ik op een Android device de beelden cast en daarna het android device uitzet, blijven de beelden dan wel gecast op mijn TV?

Als er iemand nog een mooie oplossing heeft om streams van 4 camera's in 1 4K beeld weer te geven hou ik me aanbevolen!

[ Voor 38% gewijzigd door SpeedingWilly op 27-01-2018 16:00 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 21:56
Exact dezelfde pagina die ik gebruik om pi's te configgen met nvr-ren

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrongelen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik gebruik een wat ouders smartphone, Foscam app erop en klaar, altijd aan de lader. Goedkoop, niet te groot, mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis J.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 16:10
(jarig!)
Dat van die smartphone probeer ik ook maar in de foscam app krijg ik alleen een opname. Geen live view. Weet je waar dat zit?
Pagina: 1