Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1080 of SLI voor 2k gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timsmid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-07-2024
Mijn vraag
is er voor 2k gaming een beste optie wat betreft SLI?
denk aan het spelen van de nieuwste games op een 2k monitor.

Ik heb zelf een 1080 met een 4k scherm, is al te doen bij veel spellen.
een vriend van mij wilt nu ook een pc bouwen, het liefst met SLI.
performance is altijd belangrijker dan looks, maar voor hem deze vraag nogmaals gesteld.

Setup: Ryzen 5 1600X (3.6 - 4 GHz) -- MSI B350 Tomahawk -- 1x Gigabyte aorus RTX2080TI Waterforce -- Corsair H150i PRO RGB -- 2x Crucial Ballistix Sport LT 16GB DDR4 -- Samsung 960 EVO 250GB -- Corsair RM1000x-- Toshiba 1TB HDD -- Cougar Conquer

Beste antwoord (via timsmid op 12-02-2018 15:03)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen SLI maar een 1080Ti. Draai hier zelf op 3840x1600 en dat is prima te doen met een Ti. Voor 2K kan je ook prima uit met wat minder snel.

Ik kom net van GTX980 SLI en ben erg tevreden over SLI geweest, maar je ziet steeds vaker dat SLI niet meer ondersteunt word. Het lijkt er op dat SLI een einde begint te krijgen.

Ik ben niet iemand die gaat zeggen dat SLI alleen maar gezeik is en allemaal problemen geeft. Iets wat veel mensen wel doen zonder er zelf ervaring mee te hebben. Opzich werkt SLI best goed in de meeste gevallen, maar het is wel dat met het steeds sneller worden van single GPU's er een einde aan begint te komen. Voor 4K is een enkele 1080Ti soms nog wat aan de lage kant, maar voor 2K zou ik echt geen SLI kiezen maar een snellere single GPU zoals de 1080Ti.

Als SLI echt nodig is dan is het nodig. Dat was het bij mij met 2x GTX980 ook een paar jaar terug. Maar wanneer SLI niet nodig is zou ik er ook niet voor kiezen, ook al gaat het meestal prima.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 16-01-2018 23:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen SLI maar een 1080Ti. Draai hier zelf op 3840x1600 en dat is prima te doen met een Ti. Voor 2K kan je ook prima uit met wat minder snel.

Ik kom net van GTX980 SLI en ben erg tevreden over SLI geweest, maar je ziet steeds vaker dat SLI niet meer ondersteunt word. Het lijkt er op dat SLI een einde begint te krijgen.

Ik ben niet iemand die gaat zeggen dat SLI alleen maar gezeik is en allemaal problemen geeft. Iets wat veel mensen wel doen zonder er zelf ervaring mee te hebben. Opzich werkt SLI best goed in de meeste gevallen, maar het is wel dat met het steeds sneller worden van single GPU's er een einde aan begint te komen. Voor 4K is een enkele 1080Ti soms nog wat aan de lage kant, maar voor 2K zou ik echt geen SLI kiezen maar een snellere single GPU zoals de 1080Ti.

Als SLI echt nodig is dan is het nodig. Dat was het bij mij met 2x GTX980 ook een paar jaar terug. Maar wanneer SLI niet nodig is zou ik er ook niet voor kiezen, ook al gaat het meestal prima.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 16-01-2018 23:03 ]