Toon posts:

aankoop SSD en voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een SSD kopen voor in mijn desktop.
Ik dacht aan dit model de Samsung850 EVO 500 GB 2,5 inch of is dit model beter de
WD SSD Blue 500GB 2,5 inch?

Ook wil ik voeding aanschaffen de Seasonic Focus Plus 750Gold.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Gold versie en de Platinum en is het de moeite waard om hiervoor meer te betalen?

Alle reacties

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
De samsung is de betere SSD

Waarom überhaupt een 750W voeding? Wat zit er in je desktop wat zoveel stroom verbruikt?

Verwijderd

Topicstarter
ETHART schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:02:
De samsung is de betere SSD

Waarom überhaupt een 750W voeding? Wat zit er in je desktop wat zoveel stroom verbruikt?
Internal SATA Blackplane met 3 x HD van 2TB, DVD schrijver, 3 koelventilators, verder moederbord enz.
Is dit teveel Watt ?

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Tenzij je meerdere videokaarten hebt is 750W veel te veel.

Welke processor en videokaart zitten er in de PC?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:18:
[...]

Internal SATA Blackplane met 3 x HD van 2TB, DVD schrijver, 3 koelventilators, verder moederbord enz.
Is dit teveel Watt ?
Het is ook wel handig om te weten welke gpu je hebt.
Maar je gaat aan 500 watt wel genoeg hebben, tenzij je er nog er een sli setup in hebt ofzo.

Het verschil tussen een gold en platinum voeding kun je gewoon op Google opzoeken ;).

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 16-01-2018 22:25 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Het is ook wel handig om te weten welke gpu je hebt.
Maar je gaat aan 500 watt wel genoeg hebben, tenzij je er nog er een sli setup in hebt ofzo.

Het verschil tussen een gold en platinum voeding kun je gewoon op Google opzoeken ;).
Hoe zwaar zou mijn voeding dan moeten zijn ?
CPU Q 9550,moederbord een asus P5Q, videokaart is oude kaart geforce gs8400( :) .
Internal SATA Blackplane met 3 x HD van 2TB, DVD schrijver, 4 koelventilators.
Deze computer gebruik ik om gewoon te surfen, tekstverwerking en films te kijken.
Een voorbeeld misschien van voeding die goedkoop is en goed is en krachtig genoeg ?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:23
Lol 750 watt voor een systeem om te surfen, tekstverwerking en films :-)

Ik heb een Seasonic Focus Plus 550 Gold met een Radeon 280X en een i5 4690k@4.5 Ghz en 4 hdd/ssd's en dan is er nog plenty speling over.

The Mask is hier toch wel een beetje de autoriteit op het gebied van voedingen en hij raadde voor het volgende (redelijk vergelijkbare) systeem (op veel betere gpu na):

Intel Core 2 Quad Q9550
AMD Radeon 3850 video kaart
1x SSD Harde schijf
2x 3.5inch 5400 rpm harde schijven

de volgende voedingen aan:
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:26:
De pricewatch: FSP Hydro X 450W is ook nog een goede optie voor een kleine 70 euro. Daarmee heb je een relatief stille high-end voeding, welke prima meer dan 10 jaar mee zou moeten gaan.

pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W is ook een erg stille voeding en daarmee mag je zo'n 7 jaar minimaal van verwachten.

pricewatch: be quiet! System Power B8 350W is dan een voeding bedoeld voor dit systeem maar niet echt voor toekomstige upgrades.
Een 8400 GS heeft ook nog eens een verbruik dat ongeveer de helft is van een 3850.

Met een goede 350 watt kom je er dus al makkelijk.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
Wat betreft SSD snelheid maakt het niet uit, de bottleneck is je sata aansluiting.
Neem dus degene met de meeste GB per euro, bv crucial (wat tevens ook nog een erg goede is voor als je die meeneemt naar je volgende systeem).

Wat is er mis met je huidige voeding? Wil je een voeding om dit systeem nog een paar jaar te gebruiken? 300W voeding voor 3-4 tientjes is dan prima.
Wil je de voeding meenemen naar een volgend systeem met wat meer uitbreidingsmogelijkheden ga dan voor ene goede 400-550W voeding voor 50-80 euro.

Misschien heb je nog meer wensen/eisen aan je nieuwe onderdelen?

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:31:
Lol 750 watt voor een systeem om te surfen, tekstverwerking en films :-)

Ik heb een Seasonic Focus Plus 550 Gold met een Radeon 280X en een i5 4690k@4.5 Ghz en 4 hdd/ssd's en dan is er nog plenty speling over.

The Mask is hier toch wel een beetje de autoriteit op het gebied van voedingen en hij raadde voor het volgende (redelijk vergelijkbare) systeem (op veel betere gpu na):

Intel Core 2 Quad Q9550
AMD Radeon 3850 video kaart
1x SSD Harde schijf
2x 3.5inch 5400 rpm harde schijven

de volgende voedingen aan:

[...]

.

Een 8400 GS heeft ook nog eens een verbruik dat ongeveer de helft is van een 3850.

Met een goede 350 watt kom je er dus al makkelijk.
Het is geen probleem dat ik een oudere processor heb en videokaart omdat deze meer verbruiken ?
Ik zou deze kopen dan is 80 plus gold ook, een Seasonic G-450, 450 Watt voeding de andere types die u voorstelde zijn niet verkrijgbaar bij de online winkel waar ik koop .
Pagina: 1