2 grafische kaarten op 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nottypical
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-03-2022
Hallo allemaal,

Ik heb al verschillende topics gelezen hierover maar ik wordt er niet wijzer van ook omdat ieder systeem wel ook anders is met andere kaarten.

Ik wil dus 2 kaarten op de computer proberen werkend te krijgen

een nvidia en een amd

de nvidia is de nieuwe kaart die ik heb en de amd zat al in de computer ( heb ik eerst eruit gehaald totdat ik dit wou proberen) Ik wil deze afzonderlijk laten werken dus geen bridge. ergens anders heb ik gelezen dan dit mogelijk is maar ergens betwijfel ik het zelf.

amd catalyst weigert het stuurprogramma te installeren van de grafische kaart waardoor ik denk dat dit gewoon met elkaar botst. nvidia kaart uitgeschakeld om te zien als het stuurprogramma dan wel wou installeren maar helaas alles behalve dat.

iemand die hier meer ervaring mee heeft? van hoe dit eventueel zou gaan of gewoon totaal niet gaat :?

mobo: p8p67-m pro
win 7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nottypical
Oke, om de 1 of de andere reden heeft het stuurprogramma zich wel geinstalleerd en werken de kaarten nu allebij (krijg geen meldingen en in apparaat beheer staan ze beide ingeschakeld. iemand een progje als ik dit degelijk kan testen?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Ik geloof dat je in windows 10 kaarten binnen dezelfde generatie ( bv, 600, 700, 900. ) met elkaar kunt laten samen werken.
Ook kunt je bv. een dedicated physics kaart toewijzen maar dat zullen dan 2 Nvidia kaarten zijn. Dit zou ook in andere OS'en moeten kunnen.

De combi die jij wenst is in mijn ogen onmogelijk.
Maar wie weet krijg jij het aan de praat.
Blijf proberen zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 11:36
Ik heb inderdaad ook wel eens vernomen dat 2 videokaarten waarvan 1 amd en 1 nvidia kan zijn.
Alleen om output te krijgen moet je de een uitschakelen en de ander inschakelen oid.
Of het scherm dat is aangesloten op de amd zal over die kaart werken en die op de nvidia op de ander maar dat durf ik niet te zeggen.

Wel ben ik benieuwd naar je bevindingen, al zal 1 kaart draaien altijd beter zijn. ben persoonlijk nooit fan geweest ook van crossfire of SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
devillwithin schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:29:
Ik heb inderdaad ook wel eens vernomen dat 2 videokaarten waarvan 1 amd en 1 nvidia kan zijn.
Alleen om output te krijgen moet je de een uitschakelen en de ander inschakelen oid.
Of het scherm dat is aangesloten op de amd zal over die kaart werken en die op de nvidia op de ander maar dat durf ik niet te zeggen.

Wel ben ik benieuwd naar je bevindingen, al zal 1 kaart draaien altijd beter zijn. ben persoonlijk nooit fan geweest ook van crossfire of SLI.
Dus als je een kaart uitschakelt kan je de andere gebruiken.
Dan heb je toch maar een kaart 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
Ik heb zelf op mijn werk tijdelijk een AMD kaart gecombineerd met een Nvdia kaart om drie schermen te proberen. Voor beide gewoon videokaart drivers geinstalleerd en het werkte direct. Niks videokaarten uitschakelen of iets dergelijks.

Dus het kan wel. Maar echt super werkte het niet. Aangezien het af en toe een beetje buggy was (windows van het ene of andere scherm naar het andere scherm slepen)

Maar ik kan me ook zeker voorstellen dat je maar net geluk moet hebben met de kaarten, je drivers en je windows versie.

tldr: Het kan, maar meer kan ik er ook niet over zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat wil je ermee bereiken ?
Gaat het je om meer fps, of heb je alleen een extra monitor uitgang nodig ?

En als de FPS wil testen, simpel toch. Draai een bencmark met en zonder die 2 kaarten..

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 17-01-2018 15:24 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-09 14:56
Meestal is het beste je oude videokaart te verkopen en dat geld weer te steken in een betere videokaart.

[ Voor 20% gewijzigd door SilencMol op 17-01-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:18
Je kunt met GPU-z makkelijk kijken of beide kaarten wat aan het doen zijn.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 10:13
Meer informatie over welke kaarten, zou handig zijn. En meer informatie over wat je doel nu is, ook. Nu sluit ik mij bij LoeWn aan: Het zou moeten kunnen, maar meer kan ik er nu niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nottypical
Hallo allemaal,

ik wou dit gewoon testen als dit ging ja of nee verder niks speciaals.

Bij deze ging het dus de kaarten werkte wel allebij maar voor de rest was het dat ook.
Er kwam wel pas beeld op het scherm toen windows volledig was opgestart.
De oudere kaar verkopen was geen optie deze was al een aantal jaren oud.

ter info de kaarten

oude: amd radeon hd 7800 serie
nieuwe: nvidia geforce gtx 1060 6gb
Pagina: 1