Hoi Forumleden,
Een vriend stelde volgende vraag:
In zijn woning wil hij een (wifi) camera monteren in de tuin.
Vooraan in de woning staat de modem met wifi, achteraan is de keuken aansluitend terras en tuin.
Het wifi bereik in de keuken is maar net voldoende, en soms geen bereik.
Zonder al te veel kosten / werken zou hij dus een wifi camera willen monteren.
Beste optie die ik voorstelde:
- 2x lan kabel leggen via kruipruimte, 1 voor de camera, 2e voor een extra wifi ap.
- 2e alternatief te werken met een 2e AP waarop ook de wifi camera wordt aangesloten.
Nadeel is dat je dan een wifi van je ISP provider moet gaan koppelen met een eigen wifi ap.
Zo beheer je heel moeilijk volgens mij het "roamen", maar het zou wel kunnen werken.
Stel dat deze nieuwe ap via wifi connecteerd naar de ISP modem, gaat het wifi bereik van de ISP modem dan ook niet "beperkt" worden of afzwakken?
3e alternatief is te werken met Power Lan adaptors met ingebouwde wifi?
enige tips voor een dergelijke oplossing?
ik dacht aan TP-Link setje of Devolo?
Een vriend stelde volgende vraag:
In zijn woning wil hij een (wifi) camera monteren in de tuin.
Vooraan in de woning staat de modem met wifi, achteraan is de keuken aansluitend terras en tuin.
Het wifi bereik in de keuken is maar net voldoende, en soms geen bereik.
Zonder al te veel kosten / werken zou hij dus een wifi camera willen monteren.
Beste optie die ik voorstelde:
- 2x lan kabel leggen via kruipruimte, 1 voor de camera, 2e voor een extra wifi ap.
- 2e alternatief te werken met een 2e AP waarop ook de wifi camera wordt aangesloten.
Nadeel is dat je dan een wifi van je ISP provider moet gaan koppelen met een eigen wifi ap.
Zo beheer je heel moeilijk volgens mij het "roamen", maar het zou wel kunnen werken.
Stel dat deze nieuwe ap via wifi connecteerd naar de ISP modem, gaat het wifi bereik van de ISP modem dan ook niet "beperkt" worden of afzwakken?
3e alternatief is te werken met Power Lan adaptors met ingebouwde wifi?
enige tips voor een dergelijke oplossing?
ik dacht aan TP-Link setje of Devolo?