Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Propositielogica] even hulp nodig (docent niet bereikbaar)

Pagina: 1
Acties:
  • 990 views

• kaghy2
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16-03 09:22
Beschouw de volgende proposities:
p: ik studeer hard
q: ik heb geluk
r: ik haal de toets

Zet de volgende zinnen om in proposities (waarbij alleen gebruikgemaakt wordt van de letters p, q en r en logische operatoren:
a) Ik heb geluk als ik de toets haal
b) om de toets te halen moet ik geluk hebben of hard studeren
c) ik haal de toets mits ik hard studeer

Kijk dit is de vraag die ik krijg op mijn oefententamen, nou goed.

Als ik 'm uitwerk doe ik het zo:

A) Q --> R
b) r --> Q V P
C) r --> P

Uitwerking van de voorbeeldtoets (door de docent):

A) r --> Q
b) (Q V P) --> R
C) R --> P (enige die ik goed heb)

Nou snap ik de uitwerking in de uitwerking niet geheel, ik schrijf toch hetzelfde? Of vergis ik me en moet ik mijn manier snel afleren?

sorry dat ik schoolstuff post, maar aangezien mijn eigen docent niet bereikbaar is wegens ziekte wil ik jullie vragen . (ik heb al eerder posts gezien namelijk over logica)

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:26

Reptile209

- gers -

Ik heb er de ballen verstand van, maar als ik de rijtjes zo vergelijk doe jij oorzaak --> gevolg (behalve bij de laatste) en moet het gevolg --> oorzaak zijn. Lees de --> maar eens op als "want". Helpt dat?

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
A ) Hieronder twee zinnen, welke sluit aan bij het in de opdracht gegeven gegeven?