Pre-applied thermal paste vd. koeler aan de rand beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937517

Topicstarter
De supermicro koeler die ik voor mijn build heb besteld heeft pre-applied 'thermal interface material' maar de randjes zijn wat beschadigd met het weghalen van de plastic casing...

https://imgur.com/a/LQeo3

Echter het komt als ik het goed inschat niet in contact met de cpu, die kleiner is

https://imgur.com/a/Dk5u4

Moet ik het erop wagen omdat het eigenlijk geen effect kan hebben, of voor de zekerheid een nieuwe bestellen?

(overigens is de middelste reep thermal stuff naar mijn smaak niet glad genoeg, maar dit kan ook aan mijn inschatting liggen, inzichten welkom..)

Beste antwoord (via Anoniem: 937517 op 16-01-2018 19:20)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 937517 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:04:
Klopt het trouwens dat de middelste reep er ook uitziet alsof het niet ideaal is wat betreft oneffenheden en mogelijk minder contact met de cpu?
Zodra er druk op komt en het vloeibaar word door de warmte word het netjes verdeelt. Het hoeft echt niet perfect te zijn. Als je een strip had die wel perfect was tegenover dit gaat het nog niet eens 1 graad schelen. Er moet voldoende pasta zijn, daarna komt het na het monteren echt wel goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43

KrazyJay

Thermal paste is sowieso vloeibaar. Wat denk wat er gebeurt als je die koeler plaatst op je CPU en deze er vervolgens af haalt? (niet doen als je zelf geen nieuwe pasta wilt plaatsen.) Thermal paste dient om de warmteoverdracht te optimaliseren tussen CPU en koeler, en zou theoretisch enkel de open ruimten tussen deze twee componenten moeten opvullen. Meer pasta dan dat, is enkel contraproductief.

[ Voor 36% gewijzigd door KrazyJay op 16-01-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks - dit lijkt een soort dikke poeder, het is vast maar redelijk 'fragiel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Is geen probleem. Gewoon monteren en gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook, maar in de handleiding staat bij stap 1 "check that thermal interface material is not damaged".
Verder geen toelichting over waar, hoe, gradatie, etc.. dus het leek me damaged = damaged.

Klopt het trouwens dat de middelste reep er ook uitziet alsof het niet ideaal is wat betreft oneffenheden en mogelijk minder contact met de cpu?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 937517 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:04:
Zodra er druk op komt en het vloeibaar word door de warmte word het netjes verdeelt. Het hoeft echt niet perfect te zijn. Als je een strip had die wel perfect was tegenover dit gaat het nog niet eens 1 graad schelen. Er moet voldoende pasta zijn, daarna komt het na het monteren echt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah ik begrijp het, bedankt!
Ik ga 'm monteren :)
Pagina: 1