Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw lid bij tweakers en heb wat vragen :)

Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en hebben een tv hoek van 3 meter breed en 5.5 meter diep, waarbij we een hoekbank aan de ene kant willen plaatsen en dan 5.5 meter aan de andere kant vd kamer de tv.
De tv willen we graag inbouwen, door de muur wat naar voren te halen zodat de tv daarin valt.
Mijn vragen:
- kan je die tv helemaal strak inbouwen, of heb je dan problemen met ventilatie?
- de muur vd tv is maar 3 meter, als we de hele muur naar voren halen dan komen de frontspeakers natuurlijk ook verder naar voren en is niet wenselijk. Kunnen de vloerstaande speakers in een soort nis worden geplaatst of moeten ze altijd voor een kast worden geplaatst?
- wat zijn jullie ideeen voor het wegwerken vd tv en apparatuur in deze ruimte? (2 kleine kindjes dus liefst zoveel mogelijk achter kastjes :))

Apparatuur
Lg oled 65c7
Marantz sr5008, ps4, Apple tv, blu-ray speler
Front dali opticon 5’s
Center opticon
Rears spektor 1’s

Kamer (plek keukenopstelling wordt dus onze hoekbank)
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m74uWm/18_D7_E9_A0_8435_4_D92_978_A_1_DE980221_F0_A.jpg[/url]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Hallo @Verwijderd

Hoe diep wordt het wandje wat je gaat maken? zo en zo zou ik de tv niet strak inbouwen maar er een rand omheen houden voor ventilatie.

De speakers zou ik niet in een nis gaan maken. Dit aangezien de nis dan ook gaat werken als klankkast en

Wil je een tv meubel onder je tv of moet alles strak en vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Robbie,
Beetje de vraag idd hoe diep het wandje moet gaan worden, in principe zo dun mogelijk.
Maar het liefst zou ik ook alle apparatuur erin kwijt dus dan moet het natuurlijk wat dieper zijn met vakken/openingen voor de apparatuur... en dus idd zo strak en vlak mogelijk.

Jammer vwb je reactie op het randje om de tv en de nis voor de speakers, dacht dit zelf ook al wel maar hoopte dat het wel zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
Als je de muur zo dik wil maken dat alle apparatuur erin kan wordt het een heel gebouw. Dit omdat de markants ook aardig wat ruimte nodig heb met connectoren en al .

is er geen inbouw kast waar ruimte is waar je de apparatuur in kan zetten en dan met een lange HDMI kabel naar je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ikzelf zou de bank andersom in de ruimte zetten en dan van de muur af. Dus 1,2 m ongeveer de ruimte in. Voelt speelser aan en je kunt door meer ramen naar buiten kijken.

Trouwens al gedacht aan leiding werk enzo. Gezien de niet zo up to date plattegrond?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Robbie521 : ja snap ik dat het dan erg dik wordt. Wellicht idd een aparte kast met apparatuur. Goed idee. Bedoel je aan de zijkant bijv een kast in de vorm van een muurtje met vakken? Zodat er niets onder de tv hoeft?

@TheKerremenke goed idee de bank andersom, daar denken we nu ook aan nu het huis bijna af is. Alle leidingen zitten echter aan de andere kant. (Internet, aparte stekker voor aparte groep receiver, speakerdraden van de rear speakers en vanuit de keuken komen hier ook samen...)
Pagina: 1