Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Intel Core I5 3320M 3th GEN Ivey nog oké voor de toekomst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan een laptop kopen met deze processor. Het is een 2 core 4 threats op 2,6 met boost 3,3ghz. Dat is wel goed voor Excel en Words maar wat ik me afvraag is of Netflix en Youtube t nog gaan doen en alle andere programma's. Hoorde al dat voor Netflix 4K een nieuwere processor nodig is, al is deze laptop natuurlijk maar 1366 x 768 Pixels ... Maar niet dat YouTube of Netflix (of andere programma's) opeens een nieuwere processor vragen? Kan dat?

Alvast bedankt!!! :>

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Als je Netflix en Youtube wilt gaan kijken op 720p dan zou dat echt geen enkel probleem moeten zijn. Ik gebruik zelf een laptop met een Intel Pentium uit 2009 die die taken ook nog prima volbrengt, zou me er dus geen zorgen over maken.

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Netflix heb ik nog gekeken op een Core Duo uit 2006 van 1.67GHz. Zo nu en dan zag je een kleine onderbreking in het beeld maar dat kan er ook aan liggen dat ik een niet-ondersteunde browser gebruikte (Firefox op Linux, mocht toen officieel nog niet van Netflix). Jouw computer heeft sowieso het dubbele van de kloksnelheid en een 5 jaar nieuwere architectuur dus die haalt dat makkelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door AlbertJP op 16-01-2018 17:20 . Reden: edit: geen core 2 duo maar een core duo ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is fijn ome te horen, dank !

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je CPU (tenzij je GPU dus niet hardwarematig kan decoderen, dan is dit alles wat je hebt) is eerlijk gezegt niet zo boeiend (en ja ik snap dat een hoop GPU's ingebakken zitten), je GPU is echt veel belangrijker, kijk ff op de site van Kodi dan zie je het heel mooi. Codec gebruik, resolutie, bitrate dat gaat bepalen of het soepel loopt of niet.

http://kodi.wiki/view/Supported_hardware#Desktop

[ Voor 11% gewijzigd door Herby op 16-01-2018 18:26 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Aaa daar zeg je wat inderdaad, thanks, het kan wel volgens de link. Het is een Intel Ivy Bridge nml en heeft intel hd graphics Intel HD Graphics 4000. Ik vraag me alleen af voor hoelang dat nog goed is om filmpjes te bekijken.

• Nekronek0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 17:32
Ik heb een Thinkpad E531 met een i7-3632QM met Intel Graphics 4000 (en een GeForce 740M, maar die gebruik ik nooit) Video onder Linux (Debian Buster) gaat prima, ook x265. 4k heb ik nog niet geprobeerd, mijn tv is 720p...
Pagina: 1