Onlangs hebben wij te maken gehad met lekkage van regenwater via het dak/aansluiting van dakkappel. Als gevolg hiervan is onder andere een binnenmuur volledig doorweekt geraakt m,et beschadigd schilderwerk en schimmel tot gevolg. Verhuurder stelt zich op het standpunt dat dit valt onder 'kleine herstellingen'en verwijst naar http://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/2003-08-01. In verschillende publicaties vind ik tegengestelde interpretaties over wat onder 'kleine gebreken' moet worden verstaan en hoe hiermee moet worden omgegaan.
In ieder geval moet de schade de verhuurder zijn toe te rekenen:
-Hier wordt gesuggereerd dat dat zo is als het in ieder geval niet aan de huurder toe te rekenen is. in dat geval geval is de verhuurder degene die de schade moet herstellen.
-Andere artikelen geven een andere interpretatie
Ik ben op zoek naar een onderbouwde uitleg hoe de juridische spelregels te duiden, hoe ik de wetsartikelen moet interpreteren (Valt dit onder bijvoorbeeld onder 'kleine herstellingen') en uiteraard of de conl;usie is dat ik zelf voor herstel op moet draaien of dat de verhuurder dat dient te doen.
In ieder geval moet de schade de verhuurder zijn toe te rekenen:
-Hier wordt gesuggereerd dat dat zo is als het in ieder geval niet aan de huurder toe te rekenen is. in dat geval geval is de verhuurder degene die de schade moet herstellen.
-Andere artikelen geven een andere interpretatie
Ik ben op zoek naar een onderbouwde uitleg hoe de juridische spelregels te duiden, hoe ik de wetsartikelen moet interpreteren (Valt dit onder bijvoorbeeld onder 'kleine herstellingen') en uiteraard of de conl;usie is dat ik zelf voor herstel op moet draaien of dat de verhuurder dat dient te doen.