Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan windows 10 niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• dion1995
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 31-03 16:42
goedemiddag,

Ik heb mijn pc nu ongeveer 3 maanden (zelf gebouwd) maar zit nu met een probleem. De windows 10 installatie bleef verkeerd gaan (geen idee waarom). Nu staat er in mijn beeld het volgende: reboot and select propper boot device. Nu snap ik wat ik moet doen maar mijn pc pakt de usb's niet waar de windows setup opstaat. Ik kan ook de bios niet inkomen.

Moederbord: MSI 370 A PRO
SSD: SAMSUNG 840 250 GB

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:38

HKLM_

www.cloud23.nl

Waarmee heb je de USB gemaakt ? Maak hem anders eens opnieuw met de windows media creation tool.
Wat betreft de Bios dat is volgens mij de F2 of de DEL toets.

[Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 16-01-2018 15:48]

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• dion1995
Jaa daar heb ik hem meegemaakt! Was handig van mij geweest om het erbij te zetten:) maar ja klopt het is de DEL toets maar hij geeft het scherm reboot and select zo snel dat die dat niet doet.

• Bolko
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 16:57
Probeer in je BIOS even van EUFI mode naar Legacy mode te gaan of andersom, wil nog wel eens helpen

• dion1995
Zou ik heel graag willen doen^^ maar kom alleen de bios niet in.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
dion1995 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:53:
Jaa daar heb ik hem meegemaakt! Was handig van mij geweest om het erbij te zetten:) maar ja klopt het is de DEL toets maar hij geeft het scherm reboot and select zo snel dat die dat niet doet.
Dan druk je tijdens de boot (repeterend) F11, en dan selecteer je je USB opstartmedium?

Entering BIOS Setup
Please refer the following methods to enter BIOS setup.
Press Delete key, when the Press DEL key to enter Setup Menu, F11 to enter Boot
Menu message appears on the screen during the boot process.

A smile a day....

• dion1995
Ik kan nergens op drukken. Als ik dat kon wist ik mijn weg wel maar dat kan niet :( ik zie 0.1 sec de screen waar staat druk op del voor bios etc en dan springt die gelijk over op het scherm reboot ........ heb alle tijden op del/f11/f12 gedrukt maar niks doet het.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
dion1995 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:02:
Ik kan nergens op drukken. Als ik dat kon wist ik mijn weg wel maar dat kan niet :( ik zie 0.1 sec de screen waar staat druk op del voor bios etc en dan springt die gelijk over op het scherm reboot ........ heb alle tijden op del/f11/f12 gedrukt maar niks doet het.
Je hoeft niet te wachten tot je beeld krijgt, meteen beginnen met repeterend typen zodra je op de powerknop drukt. Toetsenbord voor alle zekerheid wel in een USB2 poort aansluiten.

Snel repeteren, tik tik tik tik, enz.. Soms heeft het ingedrukt houden van een toets ook tot gevolg dat je een mogelijkheid tot BIOS ingang wordt gegeven.

En, zoals hieronder terecht wordt opgemerkt, herstarten via uit, niet via reset.

[Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 16-01-2018 16:10]

A smile a day....

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Kan ook zijn dat fastboot aanstaat en dat hij de eerst stap overslaat.
Zet je pc dan eens hard uit. Dat wil nog wel eens helpen als je echt niet in je bios komt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:50
Zet je pc aan en begin dan snel op de del toets te drukken. Als je pc gaat piepen, dan is het te snel waardoor er geen aanslagen meer geaccepteerd worden.
Maar met een beetje oefenen moet je er wel in komen.
Anders kijken of je een jumper om kunt zetten op het moederbord waarmee je het bios kan resetten. Dan moet het wel lukken om er in te komen.
https://www.manualslib.co...g-Pro-Carbon.html?page=38
Alhoewel ik niet weet of dat de goede handleiding is.

[Voor 16% gewijzigd door Arunia op 16-01-2018 16:08]

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• r44
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:57
Als het niet lukt met wat Hardware-lover en DarkSide scrijft.
Haal dan de batterij van de BIOS voor ca 2 minuten eruit als je daarna opstart is de kans groot
dat hij direct naar de BIOS sprint.

44

• dion1995
@hardware-lover @Arunia doet het niet :(

@r44 ik ga even kijken hoe dat moet want dat weet ik niet zo 1 2 3.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009

HKLM_

www.cloud23.nl

Hier een uitleg hoe je de cmos kan resetten met een jumper (paperclip, schroevendraaier)

https://www.manualslib.co...g-Pro-Carbon.html?page=38

Resetting BIOS to default values
1.Power off the computer and unplug the power cord.
2.Use a jumper cap to short JBAT1 for about 5-10 seconds.
3.Remove the jumper cap from JBAT1.
4.Plug the power cord and Power on the computer.

Heeft waarschijnlijk met fastboot te maken.

[Voor 59% gewijzigd door HKLM_ op 16-01-2018 16:19]

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• dion1995
@DarkSide doet het ook niet.

Alvast bedankt allemaal voor de moeite :)

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
dion1995 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:10:
@DarkSide doet het ook niet.

Alvast bedankt allemaal voor de moeite :)
Hoe doe je dat. Niet als hij uit staat de stekker er uit.
Maar tijdens starten de powerknop een paar seconden vasthouden totdat je systeem uitgaat.

Daarna opstarten en de juiste key indrukken voor je bios.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Schiet mij nu ook te binnen, soms heeft het even tijd nodig. Ik heb in het verleden een Logitech toestenbord gehad, zo een met verlichting, en daarmee lukt het nooit om in het bios te komen. Een simpel ander USB toetsenbord gaf daarbij geen problemen. Wat gebruik jij voor toetsenbord?

A smile a day....

• dion1995
@DarkSide klopt op een andere manier gaat die ook niet uit.

@hardware-lover een GXT set van trust

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
dion1995 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:14:
@DarkSide klopt op een andere manier gaat die ook niet uit.

@hardware-lover een GXT set van trust
Dat is er een met verlichting begrijp ik? Heb je niet ergens een standaard USB/PS2 toetsenbord liggen, of is even ergens "te lenen"? En je gebruikt een USB2 poort als aansluiting indien USB?

@dion1995 http://www.tomshardware.c...rking-bios.html#r20588740

[Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 16-01-2018 16:31]

A smile a day....

• 0xygen500
  • Laatst online: 02-04 15:28
CMOS resetten en je komt wss wel in bios, zoals hierboven ook al genoemd is.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:50
Wat hardware-lover aangeeft idd. Die dingen hebben er een handje van om pas laat iets door te laten van toetsaanslagen. Een simpel ander toetsenbord zou het op moeten lossen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Kadardar
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:14

Kadardar

Energy starving

Als je je bios niet in kan komen pak even een simpel toetsenbordje, ps/2 of gewoon een usb toetsenbordje van iemand anders maar een niet al te uitgebreide. Die starten vaak wat slomer op.

Voor je CMOS reset kan je op de manier doen zoals @HKLM_ aangaf of batterijtje naast je pci-e 2 en 3 slot er even uithalen voor 1 minuut en dan terug doen. LET OP! Haal wel even je stroom eraf, kan normaal vrij weinig misgaan maar het is gewoon veiliger voor jezelf voor het geval er iets gebeurd. :)

Vanuit je bios kan je dan zien of je SSD wel herkend wordt, misschien verkeerde boot prio.

Nou succes ermee. :)

[WoW - Kadardar - Draenor (H) / Silvermoon (A)] [www.twitch.tv/kadardar] [XBL - Kadardar] [PSN - Uchihaice] [Systeem: Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K5 | Ryzen 7 1700X | 16GB G.Skill 3000MHZ RAM | Gigabyte GTX 980]

• dion1995
Bedankt helden! Batterij verwijderd en weer teruggeplaatst en de bios deed het meteen! Nu ook de windows installatie! Dankjulliewel!!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True