• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-12 23:13
Dag mensen,

Op mijn (slaap)kamer op de 2e verdieping heb ik een televisie staan. Een platte kleine van 3 jaar oud ofzo :).
Nu begint het signaal steeds vaker te haperen. Teken dat de kabel niet goed zit ergens.

Het gaat om een oude kabel, en ergens komen 2 stekkers bij 1 met zo'n 3 punts koppelstukje en gaat het door naar de televisie. Daar zit het ook niet goed.

Ik kan met plakband de boel bij elkaar plakken maar dat is in 2018 ook niet echt nodig lijkt me.

Kortom: Weet iemand een betere oplossing?
Ik heb er geen verstand van. Kan ik misschien een coax kabel kopen van zeg maar 15 meter en die van Zender naar Televisie brengen? (ik vraag dit om dat er nu dus 2 kabels naar 1 gaan, geen idee waarom)

Of misschien iets draadloos? Heb gelezen dat dit duurder is en minder goed ontvangst, wat dus niet mijn voorkeur heeft.

Bedankt alvast! Erg lastig zo :).

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12 17:11

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wat voor plugjes zitten er op de coax-kabel? Als het stekkers met van die plastic rechthoekige kapjes zijn, dan is de kans heel groot dat daar al aardig wat verlies/storing optreed. Als je die vervangt door fatsoenlijke pluggen die afgeschermd zijn kan dat al een flinke verbetering opleveren.

Verder zorgt elke vertakking voor verlies. Probeer dit dus zo min mogelijk te doen. Dat koppelstuk kan er dus waarschijnlijk tussenuit. Om dit met zekerheid te kunnen zeggen is het handig om schematisch weer te geven hoe je COAX-netwerk er thuis nu uit ziet.

Steam/Discord: Flimovic

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-12 20:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan zo'n simpel 3 punt-splitter? Vervang die eens door de betere hirschmann splitters, dat kan je al wat db aan signaal opleveren. 15 meter is niet bijzonder lang voor coax, maar als je al een relatief zwak signaal heb en simpel materiaal, dan heb je al snel op zo'n afstand niet genoeg, je verliest al wat db's per meter, maar per koppeling/splitter gaat dat nog harder.

Ik heb zelf ~20 meter, toch gekozen voor een signaalversterker* omdat er 4 splitpunten onderweg zitten, maar dat je doe je pas nadat je zeker weet dat de rest van de bekabeling van goede kwaliteit is. Mocht je kabels opnieuw kunnen trekken, koka van hirschmann.

*voor enkele TV kan je een simpele versterker nemen, voor interactief/internet zal je een retoursignaal geschikte versterker moeten gebruiken.

Zoiets
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1052631-0/antenne-splitter-uitgang-2-x-iec-male.jpg

Vervangen door:
Afbeeldingslocatie: http://www.erconline.nl/includes/modules/kiss_image_thumbnailer/thumbs/300x300_vfc0421.jpg
ik vraag dit om dat er nu dus 2 kabels naar 1 gaan
Ik denk eerder dat er 1 naar boven gaat, 1 verder naar boven en 1 gewoon weer terug. Meten is weten, zet het gewoon even op papier hoe die kabels lopen (van en waarheen), zodat je zeker weet welke kabel naar welke locatie gaat (2 kabels op 1 gaat ook niet echt werken).

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 16-01-2018 15:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Canon_nl3
Bedankt voor het meedenken.

Ergens heel logisch, maar ik ben hier niet in thuis. Volgens mij gaat er 1 kabel door inderdaad naar weer een andere kamer.

Ik twijfel om een Chromecast te halen. Ik heb wifi bereik op mijn kamer en ook een iPad waar ik Horizon op kan zetten (een App van ziggo waar we alle tv zenders op kunnen kijken).

Dan heeft de afstand bediening dus alleen nog zin voor harder en zachter en gebruik ik mijn iPhone of iPad om zenders in te stellen.

Ik twijfel nog een beetje. We hebben al wel 1 chrome cast beneden op de televisie zitten. Misschien een stomme vraag, maar Wifi trekt dit toch gewoon makkelijk? 2 chrome casten op 1 wifi-apparaat?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-12 20:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als een chromecast voldoende werkt voor wat je op TV wil kijken, zeker een oplossing.

Wifi (neem aan 2.4 of 5) zal het qua bandbreedte makkelijk aankunnen, het is meer of je bereik voldoende is om genoeg bandbreedte te hebben op zolder. Zeker als je wifi-router beneden staan, is het mogelijk dat je signaal te zwak is om wifi goed boven te laten werken (hoe lager signaalsterkte, hoe lager bandbreedte is). Dat kan je wel makkelijk oplossing door een 2de wifi (of repeater) boven ook neer te zetten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Canon_nl3
Ik heb de Chrome-cast van beneden nu boven geplaatst. Werkt erg goed!!

Van een matige kwaliteit van NPO 1 naar super scherp beeld elke zender! Kan nu dus ook netflix kijken etc op mijn tv :).

Hij zou op slot mogen dit topic.
Pagina: 1