Nieuwe Videokaart voor Planet Coaster

Pagina: 1
Acties:

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Goeiedag mede Tweakers,

zoals de titel al aangeeft, zoek ik voor een maatje van mij een nieuwe GPU voor zijn planet coaster verslaving :P

Ik zoek een?
Een nieuwe GPU voor Planet Coaster. Maat van mij (complete PC leek) speelt graag in zijn vrije tijd dit spelletje. Nu gaf hij aan dat als hij hele gedetailleerde parken bouwt de fps dropt en dat het niet lekker speelt. Hij speelt nu op de high preset, maar zet je hem lager is dat ook niet echt de optie. (medium heeft de zelfde problemen) preset Low ziet er niet uit.

Zijn wens: Hij wil planet coaster kunnen spelen zonder veel prestatie verlies.

hij runt nu een pc met
i5 6500
16 gb ram
gtx 160 3gb armour van MSI
voeding 500-600 w wss.
hij speelt op een full HD monitor.

Ik zat zelf te denken aan een gtx 1080, maar een gtx 1080ti zou ook een evt. optie kunnen zijn. ik kan alleen weinig tot geen goede benchmarks vinden voor planet coaster.

Daarnaast had ik begrepen dat planet coaster een CPU vretende game is, ik denk echter dat ook hierbij een i5 6500 nog best voldoende moet zijn op 1080p. lijkt mij teminste.. maar goed ik kom voor raad ;)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

hij had zelf een bedrag van max 700 in gedachten, maakt hem eigenlijk niet zoveel uit volgens mij. Wat ik hierboven al vermelde, hij wil gewoon dat spel kunnen spelen als die klaar is met zn eigen restaurant
dus als een 1080TI echt zoveel meerwaarde heeft dan een 1080 is dat voor hem niet echt een probleem.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

niet perse, vindt zelf altijd MSI dikke prima. sta voor alles open zeker voor 2de hands
had al beetje rond kunnen neuzen en zag al wat leuke dingen voorbij komen kwa prijs.
dus daar kom ik wel uit

• Bwacht
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-11-2020
Hangt af van wat de eisen zijn van je maat, maar hierbij de systeem eisen van Planet coaster:
https://planetcoasterclub.nl/info/requirements.php

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39

MsG

Forumzwerver

De GPU bottleneck is al vastgesteld? M.a.w. op Low blijft het spel soepel doorlopen in de drukte? Heb je dit niet duidelijk dan zou ik dit eerst even monitoren, dan zie je gauw genoeg of het een CPU of een GPU-bottleneck is.

Soms kan je de processor ook eenvoudig overklokken (ja ook bij processors met een max. multiplier heb je wel speelruimte voor overklock)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• bart0099
@Bwacht
al naar gekeken ;) voldoet aan alles behalve dat die 1gb gpu geheugen mist.
hij wil gewoon dat spelletje spelen op high. ook als er 7000 man rondloopt. Staat ook in de begin post.

@MsG niet perse, op de lowest setting heeft die geen problemen. alleen ziet dat er totaaaal niet uit.
processor is niet overclockbaar, en ga ik me handen niet aan branden om een niet overclockbare CPU te overklocken.

maar met die 3gb 1060 trekt die wss wat aan het kortste eind. dus vandaar

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-10 09:39
Op hoeveel % zit de cpu dan tijdens het spelen?
2de handse 980Ti of een 1070. 1080 kan wel maar lijkt me niet echt nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door SilencMol op 16-01-2018 16:04 ]

• bart0099
tijdens het spelen tussen 65% - 85%
Pagina: 1