Webshop voor PC componenten met betalen in termijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajintse
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-08-2021
Mijn vraag
Is er een webshop zoals Alternate.nl of Azerty.com dat WEL betalingen aannemen dat in termijnen kan worden betaald?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets :(. Heb zelfs gemaild naar Alternate enzo en ze accepteren geen verspreid betalen.

Beste antwoord (via Ajintse op 16-01-2018 16:27)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als een winkel gespreid betalen aanbied worden ze gezien als een kredietverstrekker (of werken ze met een externe kredietverstrekker), dat betekent dat ze aan alle regelgeving moeten voldoen waaronder het registreren van deze kredieten bij het BKR. Daarnaast zitten er kosten verbonden aan de administratie en lopen ze het risico dat een deel van de klanten niet de volledige lening gaat aflossen.

Als winkels gespreid betalen al aanbieden is dat ook vaak pas vanaf een bepaald bedrag en loopt dit ook vaak via een aparte kredietverstrekker die als tussenpartij optreed.
Daarnaast is de rente vrij hoog, een rente boven de 10% is absoluut niet vreemd. Dit betekent dat je niet alleen langer bezig met met afbetalen dan als je zou sparen maar dat je in de praktijk ook vaak twee keer zoveel uitgeeft dan wanneer je het product direct afgerekend had.

Trouwens bizar dat je een systeem koopt met een i7 7700k en een GTX1080 terwijl je niet het geld hebt om kleine teleurstellingen op te vangen. Ik zou je toch aanraden een reserve aan te houden voor dit soort tegenslagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 16-01-2018 14:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Misschien eerst sparen voordat je iets koopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nog nooit van gehoord dat dit mogelijk is. Sowieso is het de vraag of het handig is zoiets in termijnen te gaan betalen. Beter neem je genoegen met iets minder en spaar je voor je spullen. Je zou een lening kunnen afsluiten en dan de spullen kopen, maar aan te raden is dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajintse
Ik laat het bij sparen :/ Het is namelijk zo dat mn RAM defect is nu en ik eigenlijk een nieuwe nodig heb (snel mogelijk). Maar wil ook niet lenen. En sparen... dat gaat even duren maar ik kom er uiteindelijk wel. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 11:26
Ajintse schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:39:
Ik laat het bij sparen :/ Het is namelijk zo dat mn RAM defect is nu en ik eigenlijk een nieuwe nodig heb (snel mogelijk). Maar wil ook niet lenen. En sparen... dat gaat even duren maar ik kom er uiteindelijk wel. Thnx!
Kan je niet 2e hands wat opsnorren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:04
In termjnen betalen wordt al gezien als een lening, dus je zult tweedehands moeten zoeken of sparen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als een winkel gespreid betalen aanbied worden ze gezien als een kredietverstrekker (of werken ze met een externe kredietverstrekker), dat betekent dat ze aan alle regelgeving moeten voldoen waaronder het registreren van deze kredieten bij het BKR. Daarnaast zitten er kosten verbonden aan de administratie en lopen ze het risico dat een deel van de klanten niet de volledige lening gaat aflossen.

Als winkels gespreid betalen al aanbieden is dat ook vaak pas vanaf een bepaald bedrag en loopt dit ook vaak via een aparte kredietverstrekker die als tussenpartij optreed.
Daarnaast is de rente vrij hoog, een rente boven de 10% is absoluut niet vreemd. Dit betekent dat je niet alleen langer bezig met met afbetalen dan als je zou sparen maar dat je in de praktijk ook vaak twee keer zoveel uitgeeft dan wanneer je het product direct afgerekend had.

Trouwens bizar dat je een systeem koopt met een i7 7700k en een GTX1080 terwijl je niet het geld hebt om kleine teleurstellingen op te vangen. Ik zou je toch aanraden een reserve aan te houden voor dit soort tegenslagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 16-01-2018 14:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Misschien kijken of je ergens van iemand wat kan lenen ? Dat je PC nu niet werkt omdat er voor 100 euro aan RAM in moet is natuurlijk wel erg balen. Een nieuwe PC willen kopen die je niet kan betalen of je huidige PC aan de praat krijgen voor een veel lager bedrag zijn natuurlijk ook wel 2 verschillende dingen. Dat eerste is nogal onzin, maar het 2e in dit geval niet.

Zijn beide modules trouwens defect of heb je er maar 1tje ? Over het algemeen heb je Dual-Channel en is er dan 1 van de 2 modules defect, dan zou je met de module die nog goed is kunnen blijven draaien. Verder zit er op RAM vaak erg lange garantie, is daar niets mogelijk ?

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 16-01-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 12:25

NeHoX

Gamer + PV

Zou inderdaad vragen of je via Tweakers V&A misschien iets kunt lenen.

Wat voor RAM zoek je?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:46
Gezien RAM niet zo gek duur is, kun je het niet van je ouders lenen of familie, dat je hun weer terug betaal als je het geld bij elkaar hebt ?

Het paard dat op hol sloeg en nog de wedstrijd won ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajintse
NeHoX schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:50:
Zou inderdaad vragen of je via Tweakers V&A misschien iets kunt lenen.

Wat voor RAM zoek je?
Ehm. Ik zoek de G.Skill DDR4 3000Mhz 14CL 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajintse
Sincery schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Gezien RAM niet zo gek duur is, kun je het niet van je ouders lenen of familie, dat je hun weer terug betaal als je het geld bij elkaar hebt ?
Dat is inderdaad ook een oplossing :) Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 12:25

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb eventueel ook wel 4GB DDR4 liggen welke je tegen 2x verzendkosten mag lenen :-)

Als ik goed zoek misschien zelfs 8GB

[ Voor 18% gewijzigd door NeHoX op 16-01-2018 16:19 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ajintse schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Ehm. Ik zoek de G.Skill DDR4 3000Mhz 14CL 16GB.
Hoe kan je op DDR4 geen garantie hebben zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajintse
Ik heb een mail verstuurd dat mijn RAM defect is en ik graag een nieuwe wil (of een werkende). Ik wacht op reactie van Alternate af! Dat ding heeft overigens 240 maanden garantie. En mijn PC is pas een maand of 4 oud. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ajintse schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:27:
Ik heb een mail verstuurd dat mijn RAM defect is en ik graag een nieuwe wil (of een werkende). Ik wacht op reactie van Alternate af! Dat ding heeft overigens 240 maanden garantie. En mijn PC is pas een maand of 4 oud. :D
Dus je wilde geld lenen om een kleine RMA periode te overbruggen? Dat soort dingen zijn daarvoor echt veel te duur, je betaald dan al snel het dubbele van de aanschafkosten puur aan administratie en rente.
Tegen de tijd dat jij je RAM weer terug hebt zit je nog steeds die lening af te lossen en rente te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ajintse
Tsurany schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:35:
[...]

Dus je wilde geld lenen om een kleine RMA periode te overbruggen? Dat soort dingen zijn daarvoor echt veel te duur, je betaald dan al snel het dubbele van de aanschafkosten puur aan administratie en rente.
Tegen de tijd dat jij je RAM weer terug hebt zit je nog steeds die lening af te lossen en rente te betalen.
Klopt! Je hebt gelijk. Was even anders aan het denken maar dat ding heeft gewoon garantie eigenlijk. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met de techniek te maken maar met shopping.

Move OH -> SF

Verder sta ik versteld van het idee om op afbetaling iets te kopen om een korte ongemak te overbruggen. Ik ken de volledige situatie niet maar heb sterk het vermoeden dat wat meer geduld (en het uitkiezen van onderdelen die beter passen bij je - gebrek aan - budget) de noodzaak tot geld lenen sterk zou verkleinen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Je kan betalen met cc, of met PayPal duurt paar dagen tot het wordt afgeschreven mits die gekoppeld is.
Sommige bieden afterpay aan.
Bij wehkamp en ook mediamarkt (Geen idee of dat voor alle producten geld) kan je gespreid terug betalen.
En anders rood staan bij de bank of lenen van je ouders of vrienden.
Hou wel rekening met hoge rentes.

Ben zelf geen voorstander van lenen en zou het zelf nooit doen, behalve voor een hypotheek.

[ Voor 10% gewijzigd door michael3 op 18-01-2018 12:10 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Pagina: 1