Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technotron
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 08:01
Ik probeer me de laatste dagen wat meer te verdiepen in het hele Mining-onderwerp.

Mijn setup thuis bestaat uit een Alienware R3 13 met externe GPU (1080ti Founders Edition van Palit in en Alienware Graphics Amplifier) en ik vraag me vooral af of BTC-mining uberhaupt nog rendabel/nuttig is. Aanschafkosten zijn er dus niet meer voor mij, maar hoe zit dat met stroomkosten vs. opbrengsten? Is er nog wel zoiets als rendement? Volgens mij betaal ik gemiddeld rond 0,20 EUR per kWh.
...

Hier een overzicht van mijn hardware:

- Alienware Graphics Amplifier met Palit 1080ti Founders Edition
- Alienware R3 13 (Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ Quad-Core, 6MB Cache, up to 3.5GHz w/ Turbo Boost; 32GB DDR4-2400MHz; NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 1060 with 6GB GDDR5, 13.3 inch QHD (2560 x 1440) OLED Anti-Glare Display with Touch Technology)
...

Wat zijn jullie ervaringen qua Mining? Zijn er nog andere mensen die een laptop gebruiken? Als ik het goed heb begrepen is de gekozen GPU veel belangrijker dan de CPU. De 1080ti presteert erg netjes en thermals zijn ook goed en ik zou het vooral leuk vinden om ervaringen van andere Tweakers te horen.

Dank voor jullie tijd alvast!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 11:56

Stronkie

Where wind is Trouble

nou , laten we het zo zeggen . Tegen die tijd dat jij genoeg BC gefarmed hebt , is je laptop allang stuk en bedolven onder een laag stof van de zolder waar je hem dan zult hebben..

Nee joh, voor het minen heb je tenminste een x aantal GPU nodig . Dat ga jij niet redden met je laptop.. Bovendien.. zonde van je laptop.. Gebruik hem gewoon tot ie op is.