Mijn vraag:
Recentelijk ben ik ge-upgrade naar nieuwe hardware. Allemaal super blij mee
Behalve dan het feit dat ik geen 5.1 audio naar mijn Edifier kan sturen via de optische aansluiting.
Nu weet ik dat dit mogelijk is, omdat dat ook met mijn oude hardware kon (DTS)
Wanneer ik in de instellingen kijk van Realtek geeft hij bij het optische "tabblad" niet de mogelijkheid om DTS 5.1 aan te klikken.
Bij afspeelapparaten is t zelfde geval. Wat ook raar is, wanneer ik bij afspeelapparaten -> ondersteunde indelingen -> DTS audio test, doet hij het wel gewoon!
Wat mis ik?
Ik heb al meerdere varianten Realtek geprobeerd (meest huidige en de ene die vanuit ASrock word gezegd - dat is ook gelijk de enige waarbij ik het programma zelf kan gebruiken/vinden/aanklikken).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software is Realtek HD audio
Relevante hardware:
ASRock Fatal1ty Z370 Professional Gaming i7 (met ALC 1220)
Edifier S760D
Mocht er nog meer nodig zijn hoor ik het graag.
Ik kon bar weinig vinden over dit probleem.
Recentelijk ben ik ge-upgrade naar nieuwe hardware. Allemaal super blij mee
Behalve dan het feit dat ik geen 5.1 audio naar mijn Edifier kan sturen via de optische aansluiting.
Nu weet ik dat dit mogelijk is, omdat dat ook met mijn oude hardware kon (DTS)
Wanneer ik in de instellingen kijk van Realtek geeft hij bij het optische "tabblad" niet de mogelijkheid om DTS 5.1 aan te klikken.
Bij afspeelapparaten is t zelfde geval. Wat ook raar is, wanneer ik bij afspeelapparaten -> ondersteunde indelingen -> DTS audio test, doet hij het wel gewoon!

Wat mis ik?
Ik heb al meerdere varianten Realtek geprobeerd (meest huidige en de ene die vanuit ASrock word gezegd - dat is ook gelijk de enige waarbij ik het programma zelf kan gebruiken/vinden/aanklikken).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software is Realtek HD audio
Relevante hardware:
ASRock Fatal1ty Z370 Professional Gaming i7 (met ALC 1220)
Edifier S760D
Mocht er nog meer nodig zijn hoor ik het graag.
Ik kon bar weinig vinden over dit probleem.