PoE over PoE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 15:36
Beste medetweakers,

Mijn werkgever wilt graag alle telefoons van de klantenservice op een PoE switch hebben die aan een UPS hangt ivm stroomuitval.

De huidige situatie is als volgt :

4 Tafels / bureau eilanden met daaronder een switch (4 in totaal) die naar de PoE switch in de patchkast gaan via UTP.

Nieuwe situatie :

4 PoE swithes onder elke tafel met 1 enkele UTP naar de PoE switch in de patchkast dit om te voorkomen dat er +/- 16 UTP kabels extra aangelegd moeten worden.

Mijn vraag in het kort, kan ik 4 PoE switches met aan elk 4 a 5 telefoons van stroom voorzien via een PoE switch die in de kast hangt ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
Bedankt voor je informatieve antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:54
ok dan: je vraagt teveel vermogen voor de PoE standard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
Waarom zie ik dan PoE switches (PoE extenders) die PoE input + PoE output leveren op een aantal poorten?

bv: http://www.l-com.com/powe...-at-gigabit-poe-extender#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10
Er bestaan wel poe powered poe switches, maar het is de vraag of dat gaat werken. Er is een maximum aan vermogen wat over 1 UTP kabel met POE kan worden vervoerd. Als alle toestellen en de switch samen meer vragen dan wat er over 1 kabel kan houdt het op.

Edit: link toegevoegd en vraag: wat voor telefoontoestellen gebruik je? Zoek even op wat die aan stroom nodig hebben. Totaal mag dus sowieso niet boven de 36 watt komen (toestellen + switch)

[ Voor 33% gewijzigd door GH45T op 16-01-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
GH45T schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:14:
Er bestaan wel poe powered poe switches, maar het is de vraag of dat gaat werken. Er is een maximum aan vermogen wat over 1 UTP kabel met POE kan worden vervoerd. Als alle toestellen en de switch samen meer vragen dan wat er over 1 kabel kan houdt het op.
Enig idee wat dat maximum is ?
Dit zou namelijk een hele hoop werk schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:14:
[...]

Waarom zie ik dan PoE switches (PoE extenders) die PoE input + PoE output leveren op een aantal poorten?

bv: http://www.l-com.com/powe...-at-gigabit-poe-extender#
Dat is Ultra PoE. Niet heel erg common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Sence123 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:17:
[...]

Enig idee wat dat maximum is ?
Zie de edit. Wat je zoekt is een POE forwarding switch. Maar nogmaals, reken eerst uit hoeveel die toestellen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
GH45T schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Zie de edit. Wat je zoekt is een POE forwarding switch. Maar nogmaals, reken eerst uit hoeveel die toestellen gebruiken.
Top, ik ga er mee aan de slag!
Bedankt voor de snelle en goede reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Sence123 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:17:
[...]

Waarom zou dit een hoop werk schelen?
Gewoon 4x PoE switch, en 4x UPS en dan 4x utp kabeltje naar je patchkast.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:03
En de werkstations dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
yzf1kr schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Waarom zou dit een hoop werk schelen?
Gewoon 4x PoE switch, en 4x UPS en dan 4x utp kabeltje naar je patchkast.
Er word ook gedacht aan een kosten plaatje, 4x een PoE switch is aanzienlijk goedkoper als 4x switch en 4x een UPS :)

Maar dit zou een optie kunnen zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Waarom niet gewoon een normaal switchje onder het bureau en de POE injecteren via een POE injector, ik neem aan dat je genoeg stroom heb onder die bureaus, eventueel hang je die injectors aan een UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
De Klantenservice werkt bij ons op notebooks omdat ze wel eens van plek wisselen of vanuit huis dus dat is niet echt een issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sence123 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:27:
[...]

De Klantenservice werkt bij ons op notebooks omdat ze wel eens van plek wisselen of vanuit huis dus dat is niet echt een issue :)
Is het dan niet handiger om gebruik te maken van softphones? Dat scheelt je een hoop werk en belast je UPS ook een stuk minder.

Hoe lang kan jullie UPS de telefoons eigenlijk van stroom blijven voorzien? Heb je dat al uitgerekend?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:15

Mx. Alba

hen/die/zij

Bierkameel schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:26:
Waarom niet gewoon een normaal switchje onder het bureau en de POE injecteren via een POE injector, ik neem aan dat je genoeg stroom heb onder die bureaus, eventueel hang je die injectors aan een UPS.
Maar als dan de stroom uitvalt, valt die switch onder het bureau ook uit, en heb je er dus niets aan dat je telefoon nog wel stroom krijgt. ;)

De beste oplossing is om gewoon even veel wandaansluitingen te hebben als werkplekken. Dus niet meer met een switchje onder elk bureau. Dan kunnen alle telefoons gewoon direct door de core switch van PoE worden voorzien.
Tsurany schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Is het dan niet handiger om gebruik te maken van softphones? Dat scheelt je een hoop werk en belast je UPS ook een stuk minder.

Hoe lang kan jullie UPS de telefoons eigenlijk van stroom blijven voorzien? Heb je dat al uitgerekend?
Maar dan moet je de desktops ook op een UPS zetten want je hebt weinig aan een softphone op een desktop die geen power heeft. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Mx. Alba op 16-01-2018 14:31 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mx. Alba schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:30:

Maar dan moet je de desktops ook op een UPS zetten want je hebt weinig aan een softphone op een desktop die geen power heeft. ;)
Mijn post was een reactie op een bericht waar staat dat de gehele klantenservice op notebooks werkt, smartass ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Sence123 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Er word ook gedacht aan een kosten plaatje, 4x een PoE switch is aanzienlijk goedkoper als 4x switch en 4x een UPS :)

Zo duur is een UPS toch niet? Onnodig geld uitgeven hoeft niet, maar het beschikbaar houden van telefoons bij een stroomstoring zal hoe dan ook geld kosten. Maak een afweging tussen extra kabels trekken of een UPS per tafel.

Als het al gaat lukken met POE forwarding switches zit je wel heel erg op de limiet van de techniek te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Volgens mij lukt het gewoon niet. Beetje IP phone gebruikt al snel 12W, dus je zit met 4 IP phones al richting de 50W en dan hebben we het nog niet eens over het stroomverbruik van de switch. Als we het nu over 1 camera of 1 IP phone hadden die toevallig ergens in een uithoek staat, OK. Maar zelfs met Ultra PoE ga je eigenlijk al richting de grens van het haalbare (met 5 IP phones er overheen waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Wat een gedoe. Je hebt toch wel in de buurt van die vier bureaus een plek om stroomadapter van je PoE-switch in te prikken? Desnoods pleur je daar gewoon een consumenten UPS neer, kost je waarschijnlijk een stuk minder dan een brakke Ultra PoE oplossing.

[ Voor 34% gewijzigd door Jeoh op 16-01-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
Jeoh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:37:
Wat een gedoe. Je hebt toch wel in de buurt van die vier bureaus een plek om stroomadapter van je PoE-switch in te prikken? Desnoods pleur je daar gewoon een consumenten UPS neer, kost je waarschijnlijk een stuk minder dan een brakke Ultra PoE oplossing.
Daar hebben we toch niets aan als er een stroom storing is..
Dan valt als nog alles weg dat is het hele punt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:15

Mx. Alba

hen/die/zij

En dus komen we terug op de beste oplossing: meer wandcontactdozen regelen zodat je alle telefoons direct op de core switch kunt aansluiten...

Of inderdaad softphones. Alleen dan zal je natuurlijk altijd zien dat de accu's van de laptops die men gebruikt op sterven na dood zijn en met full charge maar een kwartiertje meegaan op het moment dat de stroom uitvalt!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
Mensen bedankt!

Ik heb de verschillende opties neergelegd bij mijn leidinggevende en dan moet dit alles vast goedkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Sence123 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Daar hebben we toch niets aan als er een stroom storing is..
Dan valt als nog alles weg dat is het hele punt :p
Heb je dan nog een internetverbinding bij stroomuitval? Telefonie? Weet je wat je dan lekker moet doen: 4G-modules in je laptops en lekker met softphones gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sence123
Jeoh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:53:
[...]

Heb je dan nog een internetverbinding bij stroomuitval? Telefonie? Weet je wat je dan lekker moet doen: 4G-modules in je laptops en lekker met softphones gaan werken.
Ja want er staat een UPS in de serverkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:18
Andere optie hosted VoIP ? Iedere medewerker een smartphone en dan bellen via VoIP. Kunnen ze gaan zitten en staan waar ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Sence123 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Een UPS die je telefoons en switch een paar minuten van stroom kan voorzien heb je al voor een paar tientjes. Een PoE switch die voldoende vermogen kan doorgeven zit daar boven.

En meerdere kleine UPS'en is vaak goedkoper dan één grote.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Hoe vaak valt de stroom uit?
Hoe lang is de stroom afwezig?
Hoeveel "downtime" kan je jezelf permitteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
Sence123 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Ja want er staat een UPS in de serverkast :)
En die dekt alles?

Je hebt geen kabelinternet waarbij de wijkkast wegvalt, of vdsl uit een straatkast die platgaat? De modem enz hangt ook in die patchkast? Of draait je netwerk door en valt de modem zelf uit die in de meterkast hangt?

Hoe groot is de kans op stroomuitval? Doe het goed: Dus leg extra utp kabels en gebruik POE vanuit je serverruimte.
Hoe groot is die serverkast en je UPS? Met 15min is de gemiddelde accu leeg. En een UPS die 2 uur draait is leuk, maar zonder koeling valt de handel nog steeds stil.

Imho is het een betere optie om gewoon een mobieltje als fall-back te nemen. Configureer je voip provider zo dat bij een storing er automatisch een fallback actief wordt: Bandje 'ivm een storing zijn wij momenteel minder bereikbaar. voor calamiteiten bljif aan de lijn' -> door naar de 06.

Dat geintje werkt tenminste ook als (bv) de handel in de fik vliegt, of je het pand om wat voor reden dan ook moet verlaten (activeren en gaan). Denk bv aan een ongeluk of brand in de buurt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mensen UPS is niet bedoelt als "continue stroom" voor uren achter elkaar.

Een UPS is bedoelt om te zorgen dat je een spannings dip/piek niet merkt, bij een goed gebalanceerd systeem schiet een (diesel) generator aan om de systemen verder van de nodige spanning te voorzien. (en dus de UPS weer op te laden.
* vso je moet dus een automatisch schakel systeem hebben dat overschakeld tussen generator en netstroom

Daarnaast is het handig je omgeving op te delen in meerdere "segmenten"
UPS & generator 1) servers (de belangrijkste) waardoor je bedrijf doordraait.
generator 2) kantoor tuin, verlichting koelkast/koffie automaat en overige servers.

Nu als je voor telefonie afhankelijk bent is een UPS en POE switch (de switch kan best in een SER staan en hoeft dus niet onder een bureau)

Maar ja vergeet niet dat je kantoor niet gebruikt mag worden als je niet in verlichting, (op de wc en kantoor)
en dus veilig en normaal in het pand kan vertoeven.

Softphones op laptop is een methode om inderdaad niet afhankelijk te zijn van PoE switches

Andere zaken zijn UPS kan ook stuk, generator moet maandelijks getest worden, en backup switches is ook handig. Daarnaast is de internet provider ook van UPS voorzien ? immers telefonie gaat wellicht over internet en als dat niet werken is ook snel einde oefening.

Mijn wederhelft werkt bij een call center waarbij ze op haar laptop thuis kan werken (BOYD) en bij stroomstoring kan je wel je lasten verdelen dus nog een reden om na te denken over softphones.

maar goed stroomuitval in NL is max 8 uur (erg extreem) 4 uur is een redelijke termijn.
vergeet niet dat een generator diesel slurpt en je zal niet de eerste zijn die zonder diesel zit bij stroom uitval dus een tankauto moet gaan rijden als je zonder stroom komt te zitten. (afspraak met een leverancier) hierom is het makkelijk de lasten te verdelen over meerdere generators met ieder een eigen tank. zodat je prioriteit bij het vullen kan geven .. (en bij defecte generator over kan schakelen van A naar B )

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
Dit zal vast al genoemd zijn, maar waarom geen UPS'je + POE switch onder elk eiland van daaruit alle telefoons voeden?

Kost je alleen 4 extra ups'jes ten opzichte van het idee van de TS.
Wel even incalculeren dat je elke paar jaar netjes de accu's vervangt he! Anders doen ze niets meer op het moment dat ze een keer nodig zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 16-01-2018 21:29 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 06:39
Check ook even met gebouw beheer of je zomaar consumenten UPS mag plaatsen. Die zijn er meestal niet zo grappig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23
Aan de ene kant kan ik het wel op tweakers waarderen dat mensen de TS gaan “challengen” mbt de vraag/need maar we zitten hier op tweakers, dit is toch een prachtige tweakers vraag?

Ik weet niet welke toestellen de ts gebruikt maar heb wat documentatie van cisco ip phones erbij gepakt. Hier kom ik MAX verbruik tussen de 3.7 en 12.2 watt tegen, valt mee! Totaal dus tussen de 15watt en 50 watt nodig: https://www.cisco.com/c/e...ite_paper_c11-481292.html

Kijk je naar de poe standaarden dan loopt dit tot 100watt: https://www.belden.com/bl...mean-and-how-they-re-used

Ik weet niet hoe final die 100 watt is maar 60 is meer common, ik kom al 802.at switches die totaal 26 watt geven op dr passthrough poorten:
http://www.intellinet-net...itch-with-poe-passthrough

Er zijn vast nog wel switches te vinden die jet stukje beter doen

Ik zou zeggen: zoek wat verder en kijk vooral naar de type ip phones.

Edit:
Mooi stuk van cisco over poe van de toekomst (nu)dmv poe 60watt. Hell ze sluiten zelfs complete werkplekken aan via poe

Afbeeldingslocatie: https://www.cisco.com/c/dam/en/us/products/collateral/switches/catalyst-4500-series-switches/white_paper_c11-670993.doc/_jcr_content/renditions/white_paper_c11-670993_0.jpg

https://www.cisco.com/c/e...ite_paper_c11-670993.html

[ Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 16-01-2018 22:40 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
laurens0619 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:29:
Aan de ene kant kan ik het wel op tweakers waarderen dat mensen de TS gaan “challengen” mbt de vraag/need maar we zitten hier op tweakers, dit is toch een prachtige tweakers vraag?
Klopt, enkele andere tweakers en ondergetekende hebben ook wat tips en hints gegeven voor POE passthrough, maar zonder verdere informatie van de aanwezige apparatuur kan moeilijk gezegd worden of dit kan of niet.

Ik zie nergens staan of de centrale POE switch al aanwezig is of nog aangeschaft moet worden. Ik zie ook nergens of de telefoons al aanwezig zijn of nog aangeschaft moeten worden. Als beide al aanwezig of besteld zijn is het wel handig als daar wat informatie over wordt gegeven.

En nu ik dit type, een heel andere optie is een voip-dect/wifi achtige oplossing. Accu in de toestellen, basisstations/accesspoint op de UPS en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
GH45T schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:31:
[...]

Klopt, enkele andere tweakers en ondergetekende hebben ook wat tips en hints gegeven voor POE passthrough, maar zonder verdere informatie van de aanwezige apparatuur kan moeilijk gezegd worden of dit kan of niet.

Ik zie nergens staan of de centrale POE switch al aanwezig is of nog aangeschaft moet worden. Ik zie ook nergens of de telefoons al aanwezig zijn of nog aangeschaft moeten worden. Als beide al aanwezig of besteld zijn is het wel handig als daar wat informatie over wordt gegeven.

En nu ik dit type, een heel andere optie is een voip-dect/wifi achtige oplossing. Accu in de toestellen, basisstations/accesspoint op de UPS en gaan.
POE Switch is al aanwezig, het type weet ik niet direct uit m'n hoofd maar het is een vrij recente Cisco 24 poorts. Telefoons zijn ook aanwezig dit zijn Yealinks T41's (17 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Die toestellen zijn, als ik een snel rondje rondzoek, POE class 2, maximaal 6,5 watt voor het device / 7 watt als POE output beschikbaar. Doe dat maal 4 en je komt op 28 watt. Nog een beetje stroomverbruik voor de POE switch en het zou moeten kunnen, afhankelijk van de Cisco switch en welke POE forwarding switches je gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
GH45T schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:49:
Die toestellen zijn, als ik een snel rondje rondzoek, POE class 2, maximaal 6,5 watt voor het device / 7 watt als POE output beschikbaar. Doe dat maal 4 en je komt op 28 watt. Nog een beetje stroomverbruik voor de POE switch en het zou moeten kunnen, afhankelijk van de Cisco switch en welke POE forwarding switches je gaat gebruiken.
Hoe kom je aan de berekening 6,5/7watt keer 4 ? We hebben 17 telefoons is dat dan niet x 17?
Overigens kwam ik tegen op de site van Yealink dat de telefoons max 3,2 wat gebruiken ?

http://support.yealink.com/faq/faqInfo?id=204

Ik zal vandaag even kijken welke switch het is, over de forwarding switch is nog niets bekend dus dat is een discussie voor later :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sence123 op 17-01-2018 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
Sence123 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Hoe kom je aan de berekening 6,5/7watt keer 4 ? We hebben 17 telefoons is dat dan niet x 17?
Overigens kwam ik tegen op de site van Yealink dat de telefoons max 3,2 wat gebruiken ?

http://support.yealink.com/faq/faqInfo?id=204

Ik zal vandaag even kijken welke switch het is, over de forwarding switch is nog niets bekend dus dat is een discussie voor later :)
6,5 watt / 7 watt staat zelfs op de pagina welke je zelf quote. Dat is 802.3af class 2 volgens de standaard. Je kunt natuurlijk kijken naar reëel verbruik maar ik zou me in zo'n geval wel aan de standaarden houden om gedoe te voorkomen. Per bureau 4 telefoons dus maal 4. 5 Telefoons op een bureau wordt sowieso lastig, ook gezien ik nog geen POE forwarding switch heb gezien met genoeg aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23
GH45T schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:13:
[...]

6,5 watt / 7 watt staat zelfs op de pagina welke je zelf quote. Dat is 802.3af class 2 volgens de standaard. Je kunt natuurlijk kijken naar reëel verbruik maar ik zou me in zo'n geval wel aan de standaarden houden om gedoe te voorkomen. Per bureau 4 telefoons dus maal 4. 5 Telefoons op een bureau wordt sowieso lastig, ook gezien ik nog geen POE forwarding switch heb gezien met genoeg aansluitingen.
Volgens de standaard beschreven op die pagina gaat class2 om “3.84 to 6.49W”

Ik zou inderdaad wel wat marge aanhouden maar rekenen met bv 4watt of 7watt gaat wel het verschil maken of het wel of niet met de .t standaard gaat lukken. Ik zou gewoon met 4 watt rekenen wat nog steeds binnen de standaard valt.

Als je nl met de max van standaarden gaat rekenen dan zou het gek zijn dat je passthough switches hebt met meerdere output poorten en zou je bij ultra poe maar 1 device van 60 watt kunnen aansluiten. Lijkt mij niet de intentie van de standaard

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 17-01-2018 12:22 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:22
Ik mis even het punt waarom er niet een 24poorts poe switch onder / bij 1 van de bureaus geplaatst kan worden, (afgezien van de herrie) beetje handig met kabelgootjes en tyraps en het ziet er ook netjes uit...

Die switch kun je vervolgens weer voeden via een ups die in je servercabinet staat.

Daarnaast mis ik even het punt waarom persee alle telefoons gevoed moeten worden met poe? Een adapter kan toch ook prima?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1