Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is salderen mogelijk met "eigen" garage-dak in postcoderoos?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag weten of het onderhand al mogelijk is om te salderen van een in een postcoderoosgebied gelegen installatie op het dak van een garage (die ofwel in eigendom is of anders gehuurd word excl. Energiekosten) en het verbruik (tot de 10k kwh limiet) met een thuisadres.

Of ook wel anders gezegd, mijn garage heeft een eigen stroomvoorziening en heeft een aantrekkelijk dakoppervlak om te gebruiken voor een pv installatie (maar is niet groot genoeg voor een Coop of VVE).
Maar de auto word thuis opgeladen en dus gewoonlijk niet in de garage.
Beide bevinden zich in dezelfde postcoderoos.

Is er een constructie denkbaar om toch te kunnen salderen en zoja welke.

Alle reacties

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Salderen kan altijd? De meter draait simpelweg achteruit of registeerd met een apart telwerk de teruglevering.
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen (als er niets anders in de garage stroom verbruikt) om de aansluiting te laten omzetten naar een zuiver terugleverende aansluiting. Daar zitten ook minder maandlasten aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er een kaartje bij tekenen ter verduidelijking maar zo kunnen we wel aan de gang blijven.

Maar ik ben blijkbaar toch nog niet duidelijk genoeg geweest.

Het gaat om 2 fysiek aparte aansluitingen, zit een paar honderd meter tussen de 2 locaties maar ze vallen beide in dezelfde postcoderoos.

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:55:
Salderen kan altijd? De meter draait simpelweg achteruit of registeerd met een apart telwerk de teruglevering.
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen (als er niets anders in de garage stroom verbruikt) om de aansluiting te laten omzetten naar een zuiver terugleverende aansluiting. Daar zitten ook minder maandlasten aan.
Met wat meer dan intenties zou dat nog gaan (alleen terugleverende aansluiting) maar er moet wel gesaldeerd kunnen worden met een aparte huisaansluiting op andere locatie maar wel in dezelfde postcoderoos.

Heb een jaartje of wat geleden al eens eerder uitgezocht of dan gesaldeerd kom worden maar blijkbaar ging dat toen niet, wel met VVE en zo maar daarvoor is er te weinig ruimte.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Vallen de aansluitingen onder 1 onroerende zaak ?
Ofwel is de garage een onlosmakelijke geheel met de woning ?
en krijg je een gezamelijke rekening voor deze aansluitingen ?

De postcoderoosregeling lijkt me voor gezamelijke zonneopwekprojecten met een grootverbruikersaansluiting en niet voor individuele particulieren.
https://www.enexis.nl/zak...2016/virtuele-aansluiting

[ Voor 75% gewijzigd door TWyk op 16-01-2018 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
TWyk schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:13:
Vallen de aansluitingen onder 1 onroerende zaak ?
Ofwel is de garage een onlosmakelijke geheel met de woning ?
en krijg je een gezamelijke rekening voor deze aansluitingen ?
Nee, helaas.
De postcoderoosregeling lijkt me voor gezamelijke zonneopwekprojecten met een grootverbruikersaansluiting en niet voor individuele particulieren.
https://www.enexis.nl/zak...2016/virtuele-aansluiting
Daar lijkt het wel op ja maar je mag je denk ik best wel afvragen waarom alleen de grotere jongens hier het garen bij spinnen.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 16:36
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:00:
Daar lijkt het wel op ja maar je mag je denk ik best wel afvragen waarom alleen de grotere jongens hier het garen bij spinnen.
https://www.hieropgewekt....ling-regeling-in-het-kort

Het is bedoeld als een stimuleringsmaatregel voor het opwekken van duurzame energie, bedoeld voor Coöperaties en VvE's. Je kan in discussie gaan waarom dat het geval is, maar dan heb je meer kans om een brief te sturen naar Den Haag ;).

https://www.rijksoverheid...ame-energie/zonne-energie

wellicht zit hier wat voor je tussen?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit kán, maar dan moet je wel de juiste energieleverancier erbij zoeken :)

Als je een gewillige leverancier hebt kun je dit administratief verrekenen, mits je beide bij dezelfde energieleverancier bent aangesloten.
Er is nog geen koppeling mogelijk tussen leveranciers onderling om dit te verrekenen volgens de adviseurs die hier zijn geweest.

Wij waren van plan iedereen van hun bruto overuren zonnepanelen laten kopen en hier op het dak te leggen (zakelijk) en verrekenen met hun huisadres. Ben er lang mee bezig geweest met de diverse instanties maar uiteindelijk besloten dit nog even uit te stellen omdat niet alle collega's in de postcoderoos vallen en dus neit iedereen kon meedoen.

[ Voor 6% gewijzigd door arjants op 16-01-2018 15:54 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1