Toon posts:

Bandwidth up & down.

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Stel, ik heb een ftp server en daar zijn mensen van af aan het downen, dus ik ben aan het uploaden..
Merk ik dit dan ook aan mn Down-stream? of heeft up helemaal nix met down te maken???

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Werk je niet veel van!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Dat merk je heel erg ja..met mn adsl (64K/8k, Xs4all, mxstream basic) , zodra mn vriendin dr mail verstuurd kan ik gedurende die tijd TOTAAL niks meer doen ..niet downloaden niks,krijg ping tijden van 15 seconden naar tweakers.net :)

Nu met essent@home kabel , 450K download, 16K upload, heb ik precies t zelfde...zodra ik iets upload , ook al is t maar naar een isdn-er (8k/sec) dan stort me downloadsnelheid in naar 3 a 4k/sec of totaal niks nada nop ..

bij ISDN is t veel minder erg want daar gaat de download op de helft en de upload ook op de helft..maar kabel adsl en andere shared media die gaan totaal plat dan.

FTP-en doe je dan ook net als een cd'tje branden vroeger, ftp open, degene die iets moet hebben informeren, en dan een paar uur weggaan bij je pc :P
Op donderdag 12 juli 2001 19:17 schreef ViSuaL het volgende:
Hoi,

Stel, ik heb een ftp server en daar zijn mensen van af aan het downen, dus ik ben aan het uploaden..
Merk ik dit dan ook aan mn Down-stream? of heeft up helemaal nix met down te maken???

Alvast Bedankt!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als ik ga downloaden is me upload helemaal weg :(

512/64 basic adsl

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Als ik upload met m'n eigen FTP server met 15 KB/sec merk ik er niet zoveel van, dan gaat m'n download van 180 KB naar 170 ofzo. Is op zich niet zo erg, blijft toch bijna de top van chello (190 KB/sec down en 16 KB/sec up)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Op donderdag 12 juli 2001 20:15 schreef Sick_Nick het volgende:
Als ik upload met m'n eigen FTP server met 15 KB/sec merk ik er niet zoveel van, dan gaat m'n download van 180 KB naar 170 ofzo. Is op zich niet zo erg, blijft toch bijna de top van chello (190 KB/sec down en 16 KB/sec up)
Dat is vreemd..
Als ik aan het uppen ben met 15KB/sec dan kan ik dus vrijwel niet meer downloaden..

Dan heb jij wel een heel vreemd modem, want dat kan dus echt bijna niet he.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Sorry maar ik heb nergens last van. Ik kan zelfs spellen spelen terwijl men verbinding heeft met mijn systeem :)

d/l doe ik met 6 files tegelijk (staroffice, mie 5.5, dingen van tucows of themes) zonder iets te merken van problemen.

(Ik heb wel 512 Mb ;) )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Standaard (chello en @home) heb je 128kbit up en 1.5Mbit down (3.5 down bij @home)

Ga je echter uppen, dan knalt je download meteen omlaag, technisch verhaal dat je ook iets upload (correctieinfo ofzo) tijdens downloaden...

En omdat je upload op dat moment ongeveer "dicht" zit, gaat dit ten koste van je download.

Als ik download, 180k/sec..
Zodra ik upload met 10-15ksec blijf ik op 40-70k hangen..

• Xandrios
  • Laatst online: 23:19
Op donderdag 12 juli 2001 20:15 schreef Sick_Nick het volgende:
daar klopt geen zak van!

als je het al voor elkaar krijgt om met 15kb/sec te uppen, dan kan je HELEMAAL niet meer downloaden...

zelfs browsen zal KUT gaan.

mzzl

Verwijderd

Feitelijk zeer logisch. van de aangekomen data moet natuurlijk wel bevestiging worden verstuurd. Dus wanneer je aan het versturen bent van data naar een persoon dan zit het als het tegen zit je op de limiet van de maximale snelheid van het verzenden en is er dus ook geen ruimte om naar de andere server te sturen dat je die en die bit binnen hebt. Als je niet op je limiet zit dan kan je rustig downloaden. als ik hier op 3k verstuur heb ik geen ruimte om normaal te browsen, maar op 2k wel. ;(

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
De werkelijke (technische) reden ligt bij t wijkpunt, niet bij je modem.

T wijkpunt is NIET asynchroon....je downloadsnelheid is direct gekoppeld aan je upload snelheid. Als je met 16k upload (van je totale 16k;) dan valt je download in principe ook terug tot diezelfde waarde , en dan vaak nog met enorme latencies.

De exacte technische details weet ik niet meer, te lang geleden.
Op donderdag 12 juli 2001 20:43 schreef Fung het volgende:
Feitelijk zeer logisch. van de aangekomen data moet natuurlijk wel bevestiging worden verstuurd. Dus wanneer je aan het versturen bent van data naar een persoon dan zit het als het tegen zit je op de limiet van de maximale snelheid van het verzenden en is er dus ook geen ruimte om naar de andere server te sturen dat je die en die bit binnen hebt. Als je niet op je limiet zit dan kan je rustig downloaden. als ik hier op 3k verstuur heb ik geen ruimte om normaal te browsen, maar op 2k wel. ;(

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
tijdje terug had ik publiek ftp open staan (nu alleen nog films die ik selecteer), en dan met 4 gebruikes uit mijn ftp lurken, dat is niet echt bevoordelijk omdat ftp een agressief protocol is. en dus mijn complete verbinding dicht trok. zelfs pagina's bekijken ging dan traag (mxstream plus)

Verwijderd

Gewoon in 4 woorden : Je merkt het ... duidelijk ... . >:)

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 12 juli 2001 20:30 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

daar klopt geen zak van!

als je het al voor elkaar krijgt om met 15kb/sec te uppen, dan kan je HELEMAAL niet meer downloaden...

zelfs browsen zal KUT gaan.

mzzl
Ehm, kom je een keer langs om het zelf te zien !
Die 15 KB red ik bijna altijd, soms zelf 15,5 en zelfs dan kan ik nog op topsnelheid downloaden en surfen.
Ik heb een COM21 modem, maar dat zal er weinig mee te maken hebben denk ik.
Het is gewoon zo, dus al die verhaaltjes van jullie gelden niet voor iedereen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet genoeg bedankt voor de reaktie's

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:41
Als ik iets met 16KB/sec upload, dan kan ik ook ineens maar met 16KB/sec downen :? volgens mij hebben ze dat zo ingesteld bij chello.
Pagina: 1