Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

B350 PC mate - CPU & RAM leds branden & PC start niet

Pagina: 1
Acties:

• potter5777
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-01-2018
Hallo,

Ik heb een PC gebouwd met voornamelijk onderdelen uit de Desktop Best Buy Guide van januari 2018 (CPU,
moederbord, RAM komen daar uit) (reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018, maar de PC wil niet werken.

Als ik de PC aanzet krijg ik geen beeld wanneer ik beide sticks RAM in het moederbord heb zitten (slot 2 & 4 zoals staat aangegeven).
Als ik er maar 1 stick RAM in zet (alleen slot 2) wil de PC wel werken, maar dit geld maar voor 1 van de 2 sticks RAM.

Mijn eerste reactie was dat waarschijnlijk 1 van de 2 sticks RAM gewoon kapot is, maar wilde het hier ook nog even navragen. (Ben zelf nog niet zo ervaren met het bouwen van PCs) Klinkt dat voor jullie aannemelijk? Of zou het een moederbord/CPU probleem kunnen zijn?

Thanks! :)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Als met alleen een stick in slot 2 alleen 1 van de twee ram sticks werkt en de andere niet dan denk ik inderdaad dat het ram stuk is. Anders zou het met alleen die andere in slot 2 ook niet werken.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:00

marapuru

db.

Update:

Ik heb inmiddels de stock BIOS van het moederbord vervangen. Daarmee was het probleem verholpen.

Interessant. Ik had hier hetzelfde probleem. Bij mij werkt het wel met 1 stick (ongeacht welke), maar niet met beide sticks.

Het moederbord dat ik heb is de B350 PC Mate en het geheugen, Corsair DDR4 Vengeance LPX 4GB (twee sticks).

@potter5777 heb jij al een oplossing gevonden? Of heb je je RAM inmiddels al laten vervangen?

[ Voor 15% gewijzigd door marapuru op 15-02-2018 18:37 ]