[Hero-afbeeldingen] welke keuze niet doen bij specials?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Geachte redactie,

Ik heb een simpele vraag. In de dev-update van 20-06-2017 schreven jullie dat de hero-afbeelding mogelijk is gemaakt om reviewartikelen aantrekkelijker te maken ; en meer in het algemeen de nieuwe layout om content aantrekkelijker te maken.

Nu is mijn vraag: welke keuze ligt er dan aan ten grondslag om de hero-afbeelding niet in te zetten bij specials? Ik wijs bijvoorbeeld op:

https://tweakers.net/tag/CES+2018/ . Daar staat een beetje triest een CES logo en een tekstje in de balk er boven. Terwijl juist hier heel mooi uitgepakt zou kunnen worden met een mooie CES hero-afbeelding - juist om de special aantrekkelijk er te maken (wat geloof ik jullie doel is, althans dat schrijven jullie zelf).

Maar ik zie de hero-afbeelding ook niet gebruikt worden bij bijv. de BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018

Vanwaar deze keuze? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CyberMania schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:40:
Nu is mijn vraag: welke keuze ligt er dan aan ten grondslag om de hero-afbeelding niet in te zetten bij specials? Ik wijs bijvoorbeeld op:

https://tweakers.net/tag/CES+2018/ . Daar staat een beetje triest een CES logo en een tekstje in de balk er boven. Terwijl juist hier heel mooi uitgepakt zou kunnen worden met een mooie CES hero-afbeelding - juist om de special aantrekkelijk er te maken (wat geloof ik jullie doel is, althans dat schrijven jullie zelf).
Daar kan het gewoon domweg niet, dat is geen review, maar een tag die gebruikt wordt om diverse artikelen te markeren. En de hero-afbeeldingfunctionalietit is voor tags vziw nooit ter sprake geweest, waarbij ook nog geldt dat er misschien 3 a 4 keer per jaar zo'n situatie bestaat waar het misschien nuttig zou zijn :)
Maar ik zie de hero-afbeelding ook niet gebruikt worden bij bijv. de BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018

Vanwaar deze keuze? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Deze mag de redactie daadwerkelijk zelf beantwoorden. Maar besef wel dat de hero-afbeelding bedoeld is om een indruk te geven van wat er in het artikel besproken wordt, bijvoorbeeld een afbeelding van (een detail van) een gereviewed product. Wat zou je hier als afbeelding verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:17 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
ACM schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:59:
[...]

Daar kan het gewoon domweg niet, dat is geen review, maar een tag die gebruikt wordt om diverse artikelen te markeren. En de hero-afbeeldingfunctionalietit is voor tags vziw nooit ter sprake geweest, waarbij ook nog geldt dat er misschien 3 a 4 keer per jaar zo'n situatie bestaat waar het misschien nuttig zou zijn :)

Deze mag de redactie daadwerkelijk zelf beantwoorden. Maar besef wel dat de hero-afbeelding bedoeld is om een indruk te geven van wat er in het artikel besproken wordt, bijvoorbeeld een afbeelding van (een detail van) een gereviewed product. Wat zou je hier als afbeelding verwachten?
Waarom zou een afbeelding die een indruk geeft van wat er in een special ("vakantiespecial", "ces special"), BBG, round-ups (reviews: Mobile Games Special: Pokémon Duel, Star Wars-moba en meer besproken wordt volgens jou dan geen waardevolle toevoeging geven - maar voor reviews wel?

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 16-01-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ACM schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:59:
[...]

Daar kan het gewoon domweg niet
Dan hebben jullie serieus een zeer zwak CMS aan de site hangen;

Een normaal CMS is content agnostisch en werkt gewoon met blueprints en desnoods content-aware routes, waardoor ALLES kan en NIETS onmogelijk is...

Een uitspraak als "dat kan niet" geeft aan dat er fundamenteel iets mis is met de modulaire opbouw en data-structuur van jullie systeem... (omdat het normaliter een kwestie is van je blueprint of data-structure aanpassen en je kan on the fly een hero toevoegen op een willekeurige template).

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/4kwjdv3sb/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/z2ce5f6kr/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/f7qcjb6sr/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:46:
Dan hebben jullie serieus een zeer zwak CMS aan de site hangen;
Dan neem je blijkbaar voor het gemak aan dat onze site slechts alleen maar een CMS is en dat de conceptuele modellen alleen maar 'content' zijn... Of dat een juiste aanname zou kunnen zijn weet ik niet, maar hij is in ieder geval in onze context fout.

Het zou trouwens best kunnen dat we voor 2018-standaarden een relatief zwak CMS hebben. We zijn er tenslotte al in 2000 ofzo mee begonnen. Sommige keuzes van toen hebben nog altijd hun weerslag, maar ook in zoverre dat men blijkbaar ook niet altijd behoefte heeft aan een 'krachtig CMS'. Het moet tenslotte vooral ook geschikt zijn om bepaalde vaste content-vormen op te leveren; een redacteur wil helemaal niet 'lastig gevallen' worden met een hele zee aan opties als ie gewoon een nieuwsbericht wil schrijven. Consistentie van de presentatie van de inhoud vinden we daarbij bovendien belangrijk voor de gebruikerservaring, dus volledige vrijheid is ook niet wenselijk.

De 'ces 2018'-entiteit is een 'tag', bedoeld om allerlei soorten content (nieuws, reviews, forumtopics, e.a.) bij elkaar te groeperen. Het is geen content op zich, wat in dit topic effectief wel wordt aangenomen. Die aanname is natuurlijk prima, dat men dergelijke details niet weet kunnen we ze niet kwalijk nemen.
Maar dat betekent dus in dit geval dat bepaalde functionaliteit gewoon niet toegankelijk is op die plek.

Natuurlijk zouden we in een perfecte wereld triviaal overal 'even' iets kunnen toevoegen, maar die perfecte wereld bestaat niet en Tweakers is nooit puur een CMS geweest, noch zo bedoeld. Het overgrote deel van de pageviews die men doet, gebeurt op pagina's waar alles automatisch wordt samengeteld volgens een vaste structuur (ook zaken als dit forumtopic of die 'tag'-omgeving).
Dat beheersbaar en onderhoudbaar houden wordt sterk verbeterd als niet 'alles' dan 'overal' moet kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door ACM op 21-01-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
ACM schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Dan neem je blijkbaar voor het gemak aan dat onze site slechts alleen maar een CMS is en dat de conceptuele modellen alleen maar 'content' zijn... Of dat een juiste aanname zou kunnen zijn weet ik niet, maar hij is in ieder geval in onze context fout.

De 'ces 2018'-entiteit is een 'tag', bedoeld om allerlei soorten content (nieuws, reviews, forumtopics, e.a.) bij elkaar te groeperen. Het is geen content op zich, wat in dit topic effectief wel wordt aangenomen. Die aanname is natuurlijk prima, dat men dergelijke details niet weet kunnen we ze niet kwalijk nemen.
Maar dat betekent dus in dit geval dat bepaalde functionaliteit gewoon niet toegankelijk is op die plek.

Natuurlijk zouden we in een perfecte wereld triviaal overal 'even' iets kunnen toevoegen, maar die perfecte wereld bestaat niet en Tweakers is nooit puur een CMS geweest, noch zo bedoeld. Het overgrote deel van de pageviews die men doet, gebeurt op pagina's waar alles automatisch wordt samengeteld volgens een vaste structuur (ook zaken als dit forumtopic of die 'tag'-omgeving).
Dat beheersbaar en onderhoudbaar houden wordt sterk verbeterd als niet 'alles' dan 'overal' moet kunnen.
Dus indirect zeg je dat het wel prima kan wel bij andere specials: zoals de BBG, Giftguides, de Vakantiegamespecials etc?Want dat is geen verzameling van allerlei soorten losse content toch?

Zoals bij:

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018
reviews: Zomergames Round-up - Zes games voor tijdens de vakantie
reviews: Tweakers Gift Guide 2017 - De tofste techcadeaus onder de 50 euro

etc

[ Voor 17% gewijzigd door CyberMania op 21-01-2018 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CyberMania schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:03:
Dus indirect zeg je dat het wel prima kan wel bij andere specials: zoals de BBG, de Vakantiegamespecials etc?
Alles wat tweakers.net/reviews als url heeft kan op dit moment worden voorzien van Hero-images. Binnenkort komt daar alles met tweakers.net/plan bij. BBG-artikelen e.a. horen daar inderdaad bij.

Daarom gaf ik ook in mijn eerste reactie al aan dat dit iets is, waarvan de redactie de keuze zou moeten kunnen uitleggen :)

Ik probeerde vooral aan te geven dat die tag-omgeving de functionaliteit niet heeft. Daar zouden we het dan bij moeten toevoegen, maar de redactie heeft daar dus op dit moment geen keuze om wel of niet te plaatsen met hero-image. Het kan daar nu gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Hero-afbeeldingen in .plans
plan: Betere duiding van gesponsorde userreviews - Development-iteratie #126

Bedankt dat jullie mijn feedback hebben opgepakt!

[ Voor 11% gewijzigd door CyberMania op 28-02-2018 09:26 ]

Pagina: 1