Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransTweak
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-04-2024
Hi,

Ik heb een versterker gekocht op advies van een winkel medewerker. Dit voor mijn Lenco LS-50. Hij heeft mij de Onkyo TX-SR252 geadviseerd. Nu heeft de versterker geen Phono ingang. Ik weet dat een versterker met phono altijd aangesloten moet worden op een phono ingang van de versterker zodat het geluid extra versterkt word.

Nou heeft de Lenco een ingebouwde stereo versterker maar ik weet niet of die alleen voor de 2 ingebouwde boxen is en of dat ook werkt als het via de Onkyo gaat.

Kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen?
Alvast bedankt!

Groet,

Frans

Ps. Ik heb helaas nog geen boxen om het te testen ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 20:42
De rood-witte tulpuitgang op de Lenco kun je aansluiten op zo'n zelfde ingang op de Onkyo. Ik heb 'm aan de AUX-ingang zitten, maar dat is uiteraard willekeurig.

Overigens, waarom koop je eerst een versterker en heb je nog geen luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01

Bestla

M/M -> V/F

FransTweak schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:06:
Hi,

Ik heb een versterker gekocht op advies van een winkel medewerker. Dit voor mijn Lenco LS-50. Hij heeft mij de Onkyo TX-SR252 geadviseerd. Nu heeft de versterker geen Phono ingang. Ik weet dat een versterker met phono altijd aangesloten moet worden op een phono ingang van de versterker zodat het geluid extra versterkt word.

Nou heeft de Lenco een ingebouwde stereo versterker maar ik weet niet of die alleen voor de 2 ingebouwde boxen is en of dat ook werkt als het via de Onkyo gaat.

Kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen?
Alvast bedankt!

Groet,

Frans

Ps. Ik heb helaas nog geen boxen om het te testen ;)
De Lenco platenspeler gaat gewoon op de rood/witte RCA (tulp) AUX ingang van de Onkyo versterker. Speakers sluit je aan op de ONKYO speakeruitgangen. Klaar en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransTweak
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-04-2024
Bedankt Jongens!!

Heel fijn om antwoord te mogen ontvangen.

Op de vraag waarom ik nog geen speakers heb is omdat ik ergens moet beginnen. De versterker was in de aanbieding dus ik dacht die neem ik gelijk mee.

Groet en bedankt,

Frans,