Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bveldkamp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 14:59
Hoi,

Ik heb aan mijn Wifi router een USB disk hangen, deze is in het netwerk zichtbaar als smb share. Het is dus geen 'echte' mediaserver.

Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om muziek hiervandaan toch te kunnen streamen naar een dlna speler (Audiocast). Mijn idee is om dit met een app voor Android te doen.

Inmiddels ben ik zo'n 50 apps verder, maar heb nog steeds geen goede oplossing gevonden. Er zijn veel apps waarmee je een smb share kan benaderen, en ook veel waarmee je lokale content naar de Audiocast kan streamen, maar een combinatie komen zelden voor. Eén is AirPinCast, maar die crasht om de haverklap. Een andere is XenoAmp, maar die heeft een nogal ondoorzichtige UI.

Ziet iemand nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mediamonkey, op PC, kan het.
Er is een Android versie van, misschien dat die het ook kan?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:17
Kan je router zelf niet als DLNA-server opereren? Dan heb je alleen nog een UPnP-controller (bijvoorbeeld BubbleUPNP) nodig om de boel aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bveldkamp
@McKaamos MM was een van de 50 😁. Helaas geen smb optie op Android.

@hcQd Nu je het zegt, ik dacht dat die optie er was. Alleen kan ik het niet meer terugvinden, dat was misschien mijn vorige modem. De nieuwe is behoorlijk dichtgetimmerd (bedankt tele2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja, ik kan je dan eigenlijk niet anders aanraden dan het aanschaffen van een RaspberryPi (Zero is voldoende en mooi goedkoop).
En daar parkeer je dan Raspbian Linux met een DLNA server op, met een externe harddisk of USB stick er aan.

Edit:
andere optie: als je de mediaspeler kan vervangen, kijk dan eens naar een RaspberryPi Zero met een JustBoom DAC en PiMusciBox software. (goedkoopste combi van 'merk' materiaal. het kan goedkoper met een OrangePi Zero, merkloze Sabre DAC en zelf wat aankloten met Armbian of DietPi Linux icm Mopidy, welke weer de basis van PMB vormt)
Die kan namelijk wél gewoon van een SMB share dingen afspelen en laat zich besturen via DLNA, OpenHome (DLNA++, pretty much) en MPD clients.

PiMusicBox == Raspbian Linux + MPD + Mopidy + custom frontje
Dat kan je dus prima nabouwen zonder het custom frontje. Of je steekt er nog wat meer tijd in en verbouwt het frontje zodat die ook werkt op Armbian/DietPi.
Mopidy verzorgt in ieder geval het gros van de functionaliteit, waar onder alles waar je naar zoekt.
MPD en Mopidy zijn sowieso gewoon te fixen, want die zitten bij beide alternatieve linuxdistro's in de repository, en zijn dus installeerbaar met apt-get. Desnoods compile je het zelf. Mag ook geen groot probleem zijn.

[ Voor 80% gewijzigd door McKaamos op 16-01-2018 21:43 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bveldkamp
Bedankt, ik ga me er eens in verdiepen.
Pagina: 1