Toon posts:

SLI Bridge voor 1080ti SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Ik sta op het punt een nieuwe computer aan te schaffen voor mijn zaak. Helaas valt kennis over SLI net buiten mijn knowledge.

De GPU's die ik ga gebruiken zijn twee 1080 Ti's, naar mijn weten dien je om op correcte wijze SLI te runnen daarvoor een SLI bridge te gebruiken. Als ik de website van Nvidia bekijk, laten ze keurig zien welke brug je nodig hebt voor je setup, echter gaat het lijstje alleen door tot 1080 en niet 1080 Ti. Maakt dit uit? Welke bridge heb ik nodig? Help pls.

GPU: MSI Geforce GTX 1080 Ti Gaming X
Budget voor bridge: maakt niet uit
Merk voorkeur: MSI

Ik hoor graag of ik überhaupt een bridge nodig heb en welke het meest geschikt is.

Mvg,

Yarnell

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 21:39
Misschien moet je ook even afwegen dat SLI tegenwoordig niet echt meer de ondersteuning kan verwachten.

Wat je dus eerst moet afvragen, heb je echt die tweede 1080ti nodig?
De perfomance increase die je zult krijgen van een tweede GPU zal niet 100% (totaal 200%) zijn.

Maar als je geluk hebt 150% totaal ten opzichte van 1 GPU opstelling. En dan moet je geluk hebben.

Tevens (kan)/ga je een hoop gezeik krijgen met drivers welke niet goed functioneren, games die zelfs slechter presteren omdat ze niet gemaakt zijn voor SLI etcetra.

Ten zij je een scenario hebt waarbij dit bewezen een meerwaarde biedt. Is dit uberhaupt niet interessant;)
(en nee, gamen biedt SLI nauwelijks meerwaarde)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51
Je bent een HB SLI bridge nodig.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
demonic schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:31:
Misschien moet je ook even afwegen dat SLI tegenwoordig niet echt meer de ondersteuning kan verwachten.

Wat je dus eerst moet afvragen, heb je echt die tweede 1080ti nodig?
De perfomance increase die je zult krijgen van een tweede GPU zal niet 100% (totaal 200%) zijn.

Maar als je geluk hebt 150% totaal ten opzichte van 1 GPU opstelling. En dan moet je geluk hebben.

Tevens (kan)/ga je een hoop gezeik krijgen met drivers welke niet goed functioneren, games die zelfs slechter presteren omdat ze niet gemaakt zijn voor SLI etcetra.

Ten zij je een scenario hebt waarbij dit bewezen een meerwaarde biedt. Is dit uberhaupt niet interessant;)
(en nee, gamen biedt SLI nauwelijks meerwaarde)
Meestal als je voor je werk een PC uitkiest dan is dat niet om te gamen :9

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 21:39
legendareN schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Meestal als je voor je werk een PC uitkiest dan is dat niet om te gamen :9
klopt, wil dat zeggen dat die automatisch voordeel heeft van SLI? denk het niet ;)

Daarom vraag ik of die bewust is van het feit dat het prestatie gewin niet zo groot is als x2.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-02 09:26
Als het niet er mee gaat gamen dan is het meestal toch CUDA werk of iets dergelijks? Volgens mij is daar überhaupt geen SLI bridge voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Demonic! Bedankt voor je berichtje. De hoeveelheid performance boost die ik eruit kan halen maakt opzich niet zoveel uit, ik wil er gewoon 2 in hebben just in case (pun intended). De rest van het gezeik die ik miss ooit ga tegenkomen heb ik m'n ICT'ertjes voor :)

Ik denk dat ik maar eens ga googlen naar een Hb SLI bridge, zoals Maarten had ge-reply'd.

Mvg
Pagina: 1