Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade bundel met i5 8600K

Pagina: 1
Acties:

• loxO_o
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Hoi, ik zag dat bij veel webshops de i5 8600K uitverkocht was, maar toen kwam ik bij Alternate deze bundel tegen (waar ook de i5 8600K inzit) en die nog niet uitverkocht is:

https://www.alternate.nl/...duct/1412525?event=search

Ik wou al een nieuwe processor + mobo en nieuw geheugen halen dus zo'n bundel is zo'n slecht idee nog niet.
Ik vroeg mij alleen af of het wel "bang for buck" is en of deze hardware goed samenwerkt / goede prestaties levert. Het is al met al toch weer 600 euro namelijk.... Mochten er betere alternatieven zijn dan hoor ik dat graag.

Daarnaast heb ik momenteel een Corsair Hydro Series H80i v2 High Performance Liquid CPU Cooler. Past deze wel op de socket van de i5 Coffee lake? Ik kan dit nergens echt duidelijk achterhalen.

Thanks!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
...als je de componenten even selecteert in de pricewatch weet je dat snel genoeg toch?

Daarnaast zou ik niet te hard hopen dat ze deze bundel gewoon gaan leveren, als ze de betreffende CPU los al niet meer kunnen leveren...

• loxO_o
mcDavid schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:04:
...als je de componenten even selecteert in de pricewatch weet je dat snel genoeg toch?

Daarnaast zou ik niet te hard hopen dat ze deze bundel gewoon gaan leveren, als ze de betreffende CPU los al niet meer kunnen leveren...
Ik vind het irritant hoe jij je verhaal met 3 puntjes begint en eindigt, maar dat terzijde.
Even de prijzen van de afzonderlijke componenten bij elkaar optellen is niet zo lastig inderdaad. Ik bedoel eigenlijk meer of deze bundel in verhouding met andere bundels gunstig geprijsd is (met in achtneming wat voor hardware erin zit). Verder geef je niet echt antwoord op mijn vragen.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 16:00

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mijn ervaring met de upgradebundels van Alternate is dat ze gunstig geprijsd zijn en de onderdelen goed met elkaar werken. Heb al een aantal computers met een upgradeset in elkaar geflanst :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Als je puur naar bang for buck kijkt dan zou ik voor een ryzen 1600 gaan met een b350 moederbord en geheugen.

6/12t is toch wel wat meer future proof als 6 cores. Alhoewel we geen glazenbol hebben is het wel duidelijk dat meer threads uiteindelijk toch wel sterker blijven staan.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Die i5 8600k is momenteel goed leverbaar... ik zie in de pricewatch maar 2 shops die niet kunnen leveren?

pricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed

De ene is Alternate zelf en de andere is MaxICT (daar wil je misschien niet eens kopen aangezien het een van de slechts gereviewde shops in de pricewatch is)

Wat betreft de prijs, die is redelijk gunstig met de huidige korting die ze geven... het zal je gemiddeld gezien 1 of 2 tientjes besparen t.o. los aanschaffen van de onderdelen. De normale prijs is overigens aan de dure kant.

De Corsair koeler gaat overigens gewoon passen aangezien die geschikt is voor de s1151, dat had je vrij eenvoudig kunnen googlen, het staat zelfs hier in de pricewatch aangegeven.

pricewatch: Corsair Hydro H80i v2

PS... je vraagt om hulp, om dan gelijk te beginnen met de eerste die een reactie plaatst aan te spreken op zoiets onnozels komt een beetje vreemd over... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door MicGlou op 15-01-2018 21:41 ]

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
De prijs van het setje is heel netjes. Bij Amazon.de kom je met dezelfde losse component al uit op rond de 700 euro.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Als ik de prijswatch zo bekijk kom ik op de losse onderdelen rond de 620 euro uit... Dan is 599 een prima prijs denk ik

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:36:
Die i5 8600k is momenteel goed leverbaar... ik zie in de pricewatch maar 2 shops die niet kunnen leveren?

pricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed

De ene is Alternate zelf en de andere is MaxICT (daar wil je misschien niet eens kopen aangezien het een van de slechts gereviewde shops in de pricewatch is)

Wat betreft de prijs, die is redelijk gunstig met de huidige korting die ze geven... het zal je gemiddeld gezien 1 of 2 tientjes besparen t.o. los aanschaffen van de onderdelen. De normale prijs is overigens aan de dure kant.

De Corsair koeler gaat overigens gewoon passen aangezien die geschikt is voor de s1151, dat had je vrij eenvoudig kunnen googlen, het staat zelfs hier in de pricewatch aangegeven.

pricewatch: Corsair Hydro H80i v2

PS... je vraagt om hulp, om dan gelijk te beginnen met de eerste die een reactie plaatst aan te spreken op zoiets onnozels komt een beetje vreemd over... ;)
Offtopic: Die persoon suggereert met zo'n reactie dat het gewoon een domme vraag is. Dat kan ook netter (niet minder direct perse). Dat kan je op een forum als tweakers ook achterwege laten. Dus ik vind het zeer terecht en kapot irritant van die persoon.

Ontopic:

Wat is momenteel je reden om mogelijk te updaten?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
jochem4207 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:58:
[...]

Offtopic: Die persoon suggereert met zo'n reactie dat het gewoon een domme vraag is. Dat kan ook netter (niet minder direct perse). Dat kan je op een forum als tweakers ook achterwege laten. Dus ik vind het zeer terecht en kapot irritant van die persoon.
Het is nieuw voor mij dat het plaatsen van puntjes dat suggereert...? Buiten dat ik het verder helemaal geen onbeschofte reactie vind, aangeven dat je dat ook heel makkelijk zelf kan bekijken is niets mis mee. Het is toch ook wel enigszins vervelend dat er gebruikers zijn die dat niet doen en dat dit altijd weer moet worden aangegeven... nu wordt er in principe verwacht dat een ander dat voor je gaat doen. Zo heeft deze gebruker het complete topicstart niet gelezen en verwijderd wat er ingevuld hoort te worden... normaal gesproken reden om een slotje erop te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 16-01-2018 16:43 ]

• loxO_o
jochem4207 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:58:
[...]

Ontopic:

Wat is momenteel je reden om mogelijk te updaten?
Momenteel beschik ik over een i5 3570k (iets overgeclocked naar 4ghz) en 8gb ram.
De reden om te upgraden is tweedelig, maar voornamelijk voor betere performance in shooters. Zo heb ik een maand geleden een GTX1070 gekocht, omdat ik bij BF1 vaak flinke drops merkte in fps. Nu heb ik deze videokaart en merk ik wel wat verbetering, maar mijn CPU (en geheugen?) lijkt nu de bottleneck te zijn.

Andere reden voor HW upgrade is dat het onmogelijk is om naar Windows 10 te upgraden (vanaf win 7), daar hij na verschillende keren blijft hangen op 33%. Dit schijnt een driver issue te zijn, maar ik heb werkelijk alles al geprobeerd (herinstalleren windows, nieuwe drivers etc). Ik vermoed dat het te maken heeft met de interne graphics kaart van mijn huidige processor, want die deed vanaf begin af aan al zeer lastig qua geven van strepen/artifacts etc (ik had hem eigenlijk moeten terug brengen toen).

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Even een korte reactie vanaf mobiel, dan klinkt het zeer aannemelijk om te gaan updaten. Vriend van mij heeft voor een mooie prijs een upgrade setje van V&A gehaald. Tenzij geld 'te veel' is zou ik daar is kijken of contact opnemen met omni (die man heeft meer liggen dan alternate :)) en kan misschien iets leuks voor je samenstellen.

• loxO_o
jochem4207 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:26:
Even een korte reactie vanaf mobiel, dan klinkt het zeer aannemelijk om te gaan updaten. Vriend van mij heeft voor een mooie prijs een upgrade setje van V&A gehaald. Tenzij geld 'te veel' is zou ik daar is kijken of contact opnemen met omni (die man heeft meer liggen dan alternate :)) en kan misschien iets leuks voor je samenstellen.
Thanks voor de tip! Ik ga hem contacten. Die man heeft een hele winkel hier in de V&A staan joh!
Pagina: 1