SD kaart wil niet formatteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927053

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb hulp nodig bij het formatteren van mijn SD-kaart. Mijn SD-kaart die ik gebruik in mijn GoPro werkt niet meer in de GoPro (ander kaartje werkt er wel in, dus GoPro is niet kapot). Als ik het SD-kaartje in mijn computer stop kan ik nog wel bij alle bestanden. Echter heb ik gelezen dat er een fout kan zijn waardoor mijn GoPro de kaart niet leest en dat deze opgelost wordt als ik de SD-kaart formatteer. Echter krijg ik nergens voor elkaar dat de SD kaart wordt geformatteerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd om te resetten via de zoekfunctie 'Disk Utility.app'. Daar krijg ik een foutmelding en geeft die aan dat het apparaat niet kan worden geopend.

Ik heb een Sandisk 64GB kaartje, een GoPro 3+ en een MacBook.

Hopelijk zijn er mensen die mij verder kunnen helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je kunt het kaartje toch formatteren via de GoPro?

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyX
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Heb ik ook al voorgehad met kaartjes van mijn Raspberry Pi.

Probeer het eens met het volgende programma:
https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor het ietwat late antwoord. Was al onderweg naar Wintersport.

Tortelli, dit kan uiteraard. Alleen lukt dit niet bij dit kaartje aangezien hij hem niet ziet. Had dit al geprobeerd maar dit lukte niet. RandyX bedankt, zal dit vanavond even uitproberen!

In ieder geval beide alvast bedankt :)!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 927053 op 22-01-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 22:20
Je hebt niet per ongeluk het schuifje aan de zijkant op Lock gezet?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Is de kaart oud? Ze gaan niet eeuwig mee en het kan best zijn dat hij versleten is (en read-only is wat je GoPro misschien niet slikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MewBie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:23:
Je hebt niet per ongeluk het schuifje aan de zijkant op Lock gezet?
Nope, in de GoPro kan dit uberhaupt niet en heb het schuifje in de computer op alle kanten gehad.
johnkeates schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:27:
Is de kaart oud? Ze gaan niet eeuwig mee en het kan best zijn dat hij versleten is (en read-only is wat je GoPro misschien niet slikt).
Wat is oud..? Kaartje is niet van de afgelopen 2 jaar. Denk 2,5/3jaar oud, maar in de GoPro pakt die hem niet en opent wel in de computer alleen formatteren lukte daar ook niet.

Kaartje is trouwens via dat programma'tje geformatteerd. Hopelijk doet die het nu wel weer in de GoPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RandyX schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:20:
Heb ik ook al voorgehad met kaartjes van mijn Raspberry Pi.

Probeer het eens met het volgende programma:
https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/
Stond dat formatteren gelukt was. Echter deed ik de kaart weer in de laptop net en hij was leeg en nu staan alle bestanden er weer op? Nog een keer gedaan en nogmaals de documenten verwijderd maar de documenten blijven erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyX
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Anoniem: 927053 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:18:
[...]

Stond dat formatteren gelukt was. Echter deed ik de kaart weer in de laptop net en hij was leeg en nu staan alle bestanden er weer op? Nog een keer gedaan en nogmaals de documenten verwijderd maar de documenten blijven erop staan?
Heb ik persoonlijk zelf nooit meegemaakt, ik kan je op dit moment niet verder helpen zonder zelf mee te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zeg kom even langs dan ;).

Haha nee, maar uiteindelijk geeft die telkens aan dat die geformatteerd is en hij laat de map dan ook leeg zien. Haal ik de kaart er daarna weer uit en doe ik hem er weer in dan staan ineens alle documenten er weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is dit het effect dat de kaart in 'read only' mode is gegaan omdat hij niet meer bruikbaar is. Je kunt dan (mogelijk) nog wel bestanden veiligstellen maar je kunt er niet meer naar schrijven. Ik heb toevallig net hetzelfde meegemaakt. SDFormatter zal dan ook de foutmelding geven dat de kaart read-only is (hoewel ik nu teruglees dat ie bij jou ogenschijnlijk succesvol zou formatteren?).
edit:
Dat was trouwens onder Windows. Ik heb onder Linux ook een volledige wipe gedaan door met dd /dev/zero naar de kaart te schijven. Dat leek helemaal te werken, zelfs het partitioneren en formattern maar inderdaad na het opnieuw mounten was alles terug :D

Volgens mij is het dan gewoon gedaan. Je kunt overwegen garantie te claimen. Oh nee, ook al te oud :P

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 04-02-2018 23:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:58:
Volgens mij is dit het effect dat de kaart in 'read only' mode is gegaan omdat hij niet meer bruikbaar is. Je kunt dan (mogelijk) nog wel bestanden veiligstellen maar je kunt er niet meer naar schrijven. Ik heb toevallig net hetzelfde meegemaakt. SDFormatter zal dan ook de foutmelding geven dat de kaart read-only is (hoewel ik nu teruglees dat ie bij jou ogenschijnlijk succesvol zou formatteren?).
edit:
Dat was trouwens onder Windows. Ik heb onder Linux ook een volledige wipe gedaan door met dd /dev/zero naar de kaart te schijven. Dat leek helemaal te werken, zelfs het partitioneren en formattern maar inderdaad na het opnieuw mounten was alles terug :D

Volgens mij is het dan gewoon gedaan. Je kunt overwegen garantie te claimen. Oh nee, ook al te oud :P
Dus ik zal het beste de Windows versie van SDFormatter kunnen gebruiken (natuurlijk op een windows PC/Laptop) en dan kijken wat die doet. Mocht die een foutmelding geven dan heb jij hetzelfde..
Pagina: 1